Modifieringar XT660 X/R

bilder på våra xt660

Jag tycker det skulle vara intressant om vi kunde lägga upp lite bilder på våra älskade xt660!
 

Bifogat

  • PICT2130 liten2.JPG
    PICT2130 liten2.JPG
    71.3 KB · Visningar: 169
  • PICT2144liten24.JPG
    PICT2144liten24.JPG
    121.3 KB · Visningar: 184
Berit skrev:
2421654 Jag tycker det skulle vara intressant om vi kunde lägga upp lite bilder på våra älskade xt660!

Okej. Ett par nytagna på min oxå då.
 

Bifogat

  • ny snett bakifrån höger dok2.JPG
    ny snett bakifrån höger dok2.JPG
    99.1 KB · Visningar: 251
  • ny snett bakifrån vänster dok2.JPG
    ny snett bakifrån vänster dok2.JPG
    124.7 KB · Visningar: 235
  • ny från sida dok2.JPG
    ny från sida dok2.JPG
    136.5 KB · Visningar: 242
Stoppsladd skrev:
2423127 Okej. Ett par nytagna på min oxå då.

Den är grymt fin måste jag säga. Har du fått någon respons från hugade spekulanter? Eller är det bara jävligt svårsålt just nu. Min är också ute, dött som i graven. En som hört av sig och ville byta mot en kawa 636:a. Den hade säkert varit jävulskt skoj men xt:n köpte jag för att slippa skyhöga försäkringspremier.
 
Aphex skrev:
2423631 Den är grymt fin måste jag säga. Har du fått någon respons från hugade spekulanter? Eller är det bara jävligt svårsålt just nu. Min är också ute, dött som i graven. En som hört av sig och ville byta mot en kawa 636:a. Den hade säkert varit jävulskt skoj men xt:n köpte jag för att slippa skyhöga försäkringspremier.

Tackar!:tummenupp

Nej, det är en som ringt och frågat om reg nr för att kolla upp förs. Skulle höra av sig men inte hört nå mer. Några mail men mest om att få köpa delarna som sitter på......:mad:
Jo å så en som ville byta mot en Pontiac Firebird.... Nej tack:D
Men det är nya funderingar och ombyggnationer nu så den kanske blir kvar ändå. Ska ev riva ur luftburken helt och köra med ett UNI filter direkt på insugsröret som mynnar ut i luftburken ist. Är tydligen burken som stryper hela skiten......:va
 
Stoppsladd skrev:
2423718 Tackar!:tummenupp

Nej, det är en som ringt och frågat om reg nr för att kolla upp förs. Skulle höra av sig men inte hört nå mer. Några mail men mest om att få köpa delarna som sitter på......:mad:
Jo å så en som ville byta mot en Pontiac Firebird.... Nej tack:D
Men det är nya funderingar och ombyggnationer nu så den kanske blir kvar ändå. Ska ev riva ur luftburken helt och köra med ett UNI filter direkt på insugsröret som mynnar ut i luftburken ist. Är tydligen burken som stryper hela skiten......:va

He he, en pontiac vore väl fint. Själv har jag klarat mig undan sånt än. Är lite sugen på en ktm 660, men så tänker man på de få gånger man tar en längre sväng. Det måste göra bra ont i bakfläsket, men det kanske man får vara beredd att ta i sådana fall. Ja vi får la se vad det blir. Sen har jag gluttat närmare på en twin typ sv 1000 eller firestorm. De verkar ligga bra till i försäkring och låter gött. Frågan är hur man skulle trivas på en sådan. Skulle vara skoj att prova en åtminstone.
Xt:n borde väl gå att kräma ur lite mer, dock lär det ju kosta därefter. Det med luftburken låter intressant. Sen har vi ju den där Kev mod som ska göra ett liknande jobb som pc III:an om jag begripit det rätt.
Nu blev det många bollar i luften :va :)
Ska vandra ut till garaget istället och mecka på 14 drevet så kanske det blir en nytändning mellan mig och x:et :tuttar
 
Aphex skrev:
2423755 He he, en pontiac vore väl fint. Själv har jag klarat mig undan sånt än. Är lite sugen på en ktm 660, men så tänker man på de få gånger man tar en längre sväng. Det måste göra bra ont i bakfläsket, men det kanske man får vara beredd att ta i sådana fall. Ja vi får la se vad det blir. Sen har jag gluttat närmare på en twin typ sv 1000 eller firestorm. De verkar ligga bra till i försäkring och låter gött. Frågan är hur man skulle trivas på en sådan. Skulle vara skoj att prova en åtminstone.
Xt:n borde väl gå att kräma ur lite mer, dock lär det ju kosta därefter. Det med luftburken låter intressant. Sen har vi ju den där Kev mod som ska göra ett liknande jobb som pc III:an om jag begripit det rätt.
Nu blev det många bollar i luften :va :)
Ska vandra ut till garaget istället och mecka på 14 drevet så kanske det blir en nytändning mellan mig och x:et :tuttar

Jupp! Men ja har ju redan pc III:an monterad så jag har ju inte det problemet. Bara fram med laptopen och justera bränslet.
Jag har oxå kollat på lite annat bla Kawwa Z750 finns sido import för 69'. En kompis köpte en sån, riktigt trevlig hoj faktiskt.
 
Stoppsladd skrev:
2423793 Jupp! Men ja har ju redan pc III:an monterad så jag har ju inte det problemet. Bara fram med laptopen och justera bränslet.
Jag har oxå kollat på lite annat bla Kawwa Z750 finns sido import för 69'. En kompis köpte en sån, riktigt trevlig hoj faktiskt.

Ja du har ju den du, den vore väl optimal att ha. Känns dock inte som jag vill lägga ut så mycket mer på hojen om man nu ska byta ändå.
Nu sitter drevet på iallaf. Blev inte lika ryckig i stadstrafiken och ett lite bättre ax såklart.
 
Nogon som vet vad man kan göra me kamen o cylindern o va kan det ge
o kosta dvs portnig mm :va
(men vill inte byta kolv varge månag)
Nogon som har hört om ett färdigt kit till xt 660.
Eller har OTR nogot bra paket e LiTE kass på tyska:confused:
me rubbet ....:yoparty men inte turbo :tungan
//Robin
 
Last edited:
Kul med alla dessa möjligheter till effektökning :)
Men frågan är väl hur långt man kan gå? :va
Fast det går ju alltid att renovera... :tummenupp och så kostar det ju som bekant att ligga på topp :)

Hoppas på bra årsbonus för detta år så kan man kanske slänga på PC, slipon, KN luftfilter och bänka till nästa vår .... :hojraket
 
Jag var hos Olle idag och sprätte grus :) Han har bytt KTM erna mot Yammor. 250:n var föör trött... 425:an var kanoon.
Jag skulle hälsa att han kolla upp drev som någon frågat efter. (tumme upp)
 
En liten bandags rapport som jag knåpat ihop på det engelska xt660 forumet om nån vill läsa och titta på lite bilder av en xt660x på banan.

Ett inlägg längre ner i tråden innehåller några kompletterande bilder.

http://www.xt660.com/showthread.php?t=712

OBS! Ni måste nog registrera er för att komma in.
 
Du gör dig bra på bild :yoparty Ser skitskoj ut att åka bana.
Man kanske skulle anmäla sig på en broms och kurvkurs nästa säsong.

Någon som är intresserad av att köpa Leovince rör och ett dna steg 2 filter kanske? Hade tänkt mig 3500:- för klabbet inkl. frakt. Grejerna har väl suttit på 200 mil ungefär.

Motorskyddsbågarna blir väl också över om någon är intresserad.
 
Last edited:
xeqt skrev:
2360482 Även jag gjorde som Aphex och införskaffade ett par X3 från samma firma samt ett k&n filter. Är mkt!! nöjd. Underbart ljud och en mer lättkörd hoj (mer vrid) blev det.

Dock en massa avgasknallar som jag skulle klara mig utan. Ngn som vet hur man kan fixa det. Kör med den korta insaten i rören och co1 på ca 100 tror jag. Hjällper det att dra ur AIS sladden eller finns det ngt annat knep?
sänk co till 8-15 typ

går MYCKET bättre jag lovar
 
Aphex skrev:
2439160 Du gör dig bra på bild :yoparty Ser skitskoj ut att åka bana.
Man kanske skulle anmäla sig på en broms och kurvkurs nästa säsong.

Någon som är intresserad av att köpa Leovince rör och ett dna steg 2 filter kanske? Hade tänkt mig 3500:- för klabbet inkl. frakt. Grejerna har väl suttit på 200 mil ungefär.

Motorskyddsbågarna blir väl också över om någon är intresserad.

Ja tur att man har hjälmen på :D
Men det var iaf skitskoj att köra bana igen men inte direkt som att köra med R6:an......:rolleyes:

Känns som att hojen blir bättre nu när man närmar sig 500mils strecket. Har bara gått bättre och bättre senaste tiden eller så är det för att det är kallare nu?
 
Aphex skrev:
Någon som är intresserad av att köpa Leovince rör och ett dna steg 2 filter kanske? Hade tänkt mig 3500:- för klabbet inkl. frakt. Grejerna har väl suttit på 200 mil ungefär.

Motorskyddsbågarna blir väl också över om någon är intresserad.

Har du sålt hojen? Får man fråga vad du fick för den?
Har själv lagt ut en annons här på SH på min. /Joacim
 
Last edited:
M A N G E skrev:
2439888 sänk co till 8-15 typ

går MYCKET bättre jag lovar

Nu blev jag nyfiken... Som han skrev tidigare, dra ur AIS sladden ?? Vad händer då och vart sitter den i så fall?

Co´n verkar vara olika på olika hojar...
 
XTrem skrev:
2441229 Nu blev jag nyfiken... Som han skrev tidigare, dra ur AIS sladden ?? Vad händer då och vart sitter den i så fall?

Co´n verkar vara olika på olika hojar...

AIS pumpen sitter på höger sida av hojen, under tanken bakom tutan. Den tar luft från luftburken och pumpar in i avgas systemet för att öka förbränningen av avgaserna och på så vis få bättre avgasvärden. Jag har monterat bort min helt iaf. Sen om det gjorde nåt det vete gudarna men det kändes bra att ta bort nånting på denna aldeles för tunga hoj:)
 
Stoppsladd skrev:
2441238 AIS pumpen sitter på höger sida av hojen, under tanken bakom tutan. Den tar luft från luftburken och pumpar in i avgas systemet för att öka förbränningen av avgaserna och på så vis få bättre avgasvärden. Jag har monterat bort min helt iaf. Sen om det gjorde nåt det vete gudarna men det kändes bra att ta bort nånting på denna aldeles för tunga hoj:)

Luft till avgassystemet.... borde ge avgassmällar det...
Min smäller endel, men inget som stör mig. Men det kan ju vara kul at prova om det gör skilnad.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top