Modifieringar XT660 X/R

Nya färger i år, svartlackade detaljer också. Tycker den ser riktigt bra ut!
 

Bifogat

  • 2006_XT660X_Photo_02_tcm36-87673.jpg
    2006_XT660X_Photo_02_tcm36-87673.jpg
    99.2 KB · Visningar: 416
  • 2006_XT660X_Photo_03_tcm36-87678.jpg
    2006_XT660X_Photo_03_tcm36-87678.jpg
    94.3 KB · Visningar: 270
-SuperRetard- skrev:
Jag gillade den nya helsvarta bättre, blev rått med framgaffeln svart också. Men var det någon mer skillnad?

Sadelöverdraget är annorlunda och plast sköldarna på ljuddämparna är svarta vad jag vet iaf.
 
Hej!
Går i tankarna att skaffa en X -05:a och har tidigare läst om otrevliga ecu problemen.
Den jag kollat på har chassienr: M014000015016 och ska därmed inte ha några buggar enl servicemedd. Hursomhelst så blir man ju lite fundersam och undrar därför om finns någon som har haft problem även fast den ligger utanför nr i meddelandet?

//Matte
 
Aphex skrev:
Hej!
Går i tankarna att skaffa en X -05:a och har tidigare läst om otrevliga ecu problemen.
Den jag kollat på har chassienr: M014000015016 och ska därmed inte ha några buggar enl servicemedd. Hursomhelst så blir man ju lite fundersam och undrar därför om finns någon som har haft problem även fast den ligger utanför nr i meddelandet?

//Matte

Tja! jag har en -05.. har aldrig haft nåt problem med den, men vad den har för chassienr. har jag inte en aning om.. :gnissla men det ska ju inte va inom dom "felaktiga" numrena eftersom det är en -05

lycka till med köpet av en bra hoj!! :rofl
 
Jag har heller inte koll på om min ligger inom specen för problemet.
Men jag gick omkull i en lågfartsböj med min XT660R-05 som jag köpte i höst.
Detta pga tjuvstopp mitt i böjen :gnissla
Trist som fasen, men firman som jag köpte den av och Yamaha gjorde utan vidare ett byte av ECU samt skadade bitar på hojen.
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Jag har heller inte koll på om min ligger inom specen för problemet.
Men jag gick omkull i en lågfartsböj med min XT660R-05 som jag köpte i höst.
Detta pga tjuvstopp mitt i böjen :gnissla
Trist som fasen, men firman som jag köpte den av och Yamaha gjorde utan vidare ett byte av ECU samt skadade bitar på hojen.
//Tobbe

Minns nu att jag läst detta tidigare om ditt stopp, det var väl så denna fråga kom upp i skallen. Lät ju inte alltför trevligt att det tvärdog på det viset. Var det nån "tiltsensor" som strulade? Han på firman hade iallafall bytt ecu på 3st tidigare, så han visste vad jag pratade om. Blev det problem så var det bara att byta och det känns ju skönt iallaf.
Vet att detta är teknik och mekhörnan, men hjälp mig nu att överväga fördelarna att köpa en X istället för en KTM 660. Förutom längre service intervaller och mindre vibrationer :fakta
 
Aphex skrev:
Minns nu att jag läst detta tidigare om ditt stopp, det var väl så denna fråga kom upp i skallen. Lät ju inte alltför trevligt att det tvärdog på det viset. Var det nån "tiltsensor" som strulade? Han på firman hade iallafall bytt ecu på 3st tidigare, så han visste vad jag pratade om. Blev det problem så var det bara att byta och det känns ju skönt iallaf.
Vet att detta är teknik och mekhörnan, men hjälp mig nu att överväga fördelarna att köpa en X istället för en KTM 660. Förutom längre service intervaller och mindre vibrationer :fakta
Nej det var min ECU som var boven i dramat. Efter att jag fått den bytt så fixade sig motorgången.
//Tobbe
 
XTrem skrev:
Slippon...det är förståss rör med, men jag ÄLSKAR mina Titan GPR. Sån jävla skön sång och framför allt, den går som en dröm nu med den nya "boxen". :)
Kanske lite dyra i butik, men det är ju nästan samma priser på alla burkar...

mmmm... jag hade också GPR pipor på min.. Det gjorde nog en 5 hästar iaf.. och sången dessutom.. nu är den ju tyvärr såld så jag får skånka omkring på farsans Trams Valp :( Som man för övrigt inte ens kan gasa upp på 1ans växel... aja.. När jag slutat rest så ska jag köpa mig en igen!
 
mange_jkpg skrev:
Ingen som har nåt kul "vinterprojekt" på gång med xt:n?

:fattartil

//Mange

Inte nåt mera än polering i vanlig ordning.

Väntar fortfarande på mitt steg 2 luftfilter dock..... sedan väntar en bänkning.

Skall ev byta fotpinnar eller iaf den högra då den är lite väl liten nu. är nästan så man glider av. Köpte kortare och bredare stålpinnar som var för motardåkning då originalarna hade tendens till att va i backen :gnissla :D
 
Hej!
Nu ska jag också bli XTX ägare! Köper hojen på fredag närmare bestämt. Har ju sett att många byggt om bakdelen men var får man tag i en passande nummerplåtshållare? Har sökt som en galning men inte hittat något vettigt än. Hittade diodlyse på touringbutiken iallafall men det kanske finns billigare någonannanstans?

Typ denna lösning:

attachment.php


Mvh Matte
 
Aphex skrev:
Hej!
Nu ska jag också bli XTX ägare! Köper hojen på fredag närmare bestämt. Har ju sett att många byggt om bakdelen men var får man tag i en passande nummerplåtshållare? Har sökt som en galning men inte hittat något vettigt än. Hittade diodlyse på touringbutiken iallafall men det kanske finns billigare någonannanstans?

Typ denna lösning:

attachment.php


Mvh Matte

Här har du allt du kan önska (nästan iaf) till din XT660.
http://www.off-the-road.de/enduro/zubehoer/xt660.html

Kanon bra service och svarar snabbt på mail om man har någon fråga och skickar mot postförskott. :tummenupp
Tog 5 dagar för mej när jag beställde
 
Stoppsladd skrev:
Här har du allt du kan önska (nästan iaf) till din XT660.
http://www.off-the-road.de/enduro/zubehoer/xt660.html

Kanon bra service och svarar snabbt på mail om man har någon fråga och skickar mot postförskott. :tummenupp
Tog 5 dagar för mej när jag beställde

Ja det verkar onekligen ha mycket pryttlar till hojen. Postförskott är ju :tummenupp Hittade dock ingen plåt. Ni som har gjort er egen kanske har någon bra beskrivning på hur ni gjort?
 
tja :hej

efter att sneglat igenom tråden så blev man ganska sugen
på en XT660X :kär
har kört XT på budet o gillar dom starkt fast då körde jag
årsmodell -00, -03 och -02. Har dock inte provat dom nya
men vill gärna göra de...vem vet, kanske bli en XT660X :)
 
Back
Top