Modifieringar XT660 X/R

Hård&Kall skrev:
Transporten genom tyskland är ju rätt dryg om målet är alperna. Sätt hojjen på tåget och åk ned till södra tyskland typ München. Mjukstarta med att cruisa runt Bodensjön och var lite kulturella.Titta på Lindau, Mainau och kanske Reinfallen. Tjejjer kan gilla sånt. Lite Hagnauer-vin i solnedgången. Sen sätter ni av söderut genom Schweitz och Österrike till Italien på oändligt kurviga vägar. Kanske ända ner till Italienska kusten med lite bad. Finns Moto Guzzi museum och lite motorbanor på vägen. Faan, jag vill ner dit!

Jäklar, det låter ju kanon :banana
 
Faan va ballt om ett gäng härifrån XT660 forumet kunde göra en sväng tillsammans. Kanske ngt som går att styra ihop av ngn som har lite erfarenhet... Skulle va kul o kika på monteringen av hojen i Italien.
 
Dom mekkar väll inte ihopp XT:n i Italien?? :confused:

955i-Henke skrev:
Faan va ballt om ett gäng härifrån XT660 forumet kunde göra en sväng tillsammans. Kanske ngt som går att styra ihop av ngn som har lite erfarenhet... Skulle va kul o kika på monteringen av hojen i Italien.
 
955i-Henke skrev:
Faan va ballt om ett gäng härifrån XT660 forumet kunde göra en sväng tillsammans. Kanske ngt som går att styra ihop av ngn som har lite erfarenhet... Skulle va kul o kika på monteringen av hojen i Italien.

Ja, det kanske inte hade varit så fel :tummenupp
 
Boffen skrev:
Hej! Vad är det för skillnad på olika helsystem? Var på yamahacenter tidigare i veckan och de rekommenderade ett GPR och det låter ju onekligen grymt :)
http://www.gpr.it/moto_scheda.php?id_moto=97

Men vad finns det för andra alternativ, bättre, sämre??

Vad jag har hört så är det inte en jätte bra effektökning med GPR rören (men jag har inga konkreta fakta på det). Det enda allmänna tippset jag kan ge är att köp inte i kolfiber!! Det är en stånka och den vibrerar ju en hel del, köper du kolfiber så spricker de! Här är en sida som har lite olika pipor (fast håll dig borta från enkelröret, det ger tom sänkt effekt från original :brinnerup )

http://www.off-the-road.de/enduro/zubehoer/xt660.html
 
Jag har GPR, dom runda slimmade... låter för högt enligt mig, ska fixa decibel kutters.... nån kon man sätter i som tydligen inte ska ta nån effekt men ta bort ett par decibel.... dom ser iaf. helt ok ut tycker jag... ??

Det är dock inte hel system, dom första böjarna är org.
Byter från fotpinnarna o bak typ.

swenssongpr.jpg


Boffen skrev:
Hej! Vad är det för skillnad på olika helsystem? Var på yamahacenter tidigare i veckan och de rekommenderade ett GPR och det låter ju onekligen grymt :)
http://www.gpr.it/moto_scheda.php?id_moto=97

Men vad finns det för andra alternativ, bättre, sämre??
 
Remus elSebring är väl helt okej. Annars är det väl bara att smeta dit ett helsystem från Acropovic.... Allt handlar om pengar. Har själv GPR med dB-konor i och det är helt ok. Kanske inte världens bästa pipor, men va faan. Dom funkar och gör sitt jobb, dvs låta som satan så grannarna hör att det är en stånka som kommer. Att kolfiber inte är någe bra va ju redan nämnt.
Hojen KAN för övrigt vara ihopsatt i Spanien oxå. Den går på samma band som den nakna FZ6:an...
 
Swensson skrev:
Jag har GPR, dom runda slimmade... låter för högt enligt mig, ska fixa decibel kutters.... nån kon man sätter i som tydligen inte ska ta nån effekt men ta bort ett par decibel.... dom ser iaf. helt ok ut tycker jag... ??
[/CENTER]

Ja! de ser ju nice ut! Men kan tänka mig att ljudet blir jobbigt i längden...
Vad kostar decibel kutters?
 
Swensson: Blev det nån effektskillnad när du bytte från orginal till gpr dämparna, och om du skulle köpt ett idag hade det blivit ett gpr eller ett annat? :)
 
Ingen som har hittat någon färdig bakdel att slänga på XT:n ännu? Har varit fräckt om det fanns någonting liknande de som finns till alla rettor och gixxrar :tomten
 
Boffen:
Asså det märx skillnad men inte nått man vrålar wow till direkt... det märx att det behövs bänk köras eftersom det lixom blir fel i motstånd osv. men summan av kardemumman blir nog 5hk+ iaf. med bara dämparna, trode killen ja fick dom av. "Rappare" på gasen helt klart iaf.

Om jag hade köpt nått annat..... nae. E nöjd faktiskt, fick mina för 3200:- st... pruta ner till 5 lax för båda, tycker prisbilden är ok, ljudet e grymt o utseendet passar schysst till stuket ja ska ha på min så, nej blir nog svaret, hade köpt samma.

Decibell kuttersena kostar runt femhundringen fick ja för mig, va e tag sen ja hörde mig för om det men fan en sak ska man veta att mc handlarna är prutbara.

Typ så här låter det...
(spela upp med riktigt mycke bas så låter det som det gör)

G.P.R. Swensson MP3 Format 6sec

Bebbe:
Vad ska du göra på vinter halvåret då?
Kasta dit nått färdigt passar sig bättre på en R1:a än på en XT lixom... de tar 10min i fixa bakdelen skapligt... bara slita bort plasten o köpa ett nytt bromsljus.... ta daaaa!

bebbe skrev:
Ingen som har hittat någon färdig bakdel att slänga på XT:n ännu? Har varit fräckt om det fanns någonting liknande de som finns till alla rettor och gixxrar :tomten

Boffen skrev:
Swensson: Blev det nån effektskillnad när du bytte från orginal till gpr dämparna, och om du skulle köpt ett idag hade det blivit ett gpr eller ett annat? :)
 
Swensson skrev:
Boffen:
Asså det märx skillnad men inte nått man vrålar wow till direkt... det märx att det behövs bänk köras eftersom det lixom blir fel i motstånd osv. men summan av kardemumman blir nog 5hk+ iaf. med bara dämparna, trode killen ja fick dom av. "Rappare" på gasen helt klart iaf.

Om jag hade köpt nått annat..... nae. E nöjd faktiskt, fick mina för 3200:- st... pruta ner till 5 lax för båda, tycker prisbilden är ok, ljudet e grymt o utseendet passar schysst till stuket ja ska ha på min så, nej blir nog svaret, hade köpt samma.

Decibell kuttersena kostar runt femhundringen fick ja för mig, va e tag sen ja hörde mig för om det men fan en sak ska man veta att mc handlarna är prutbara.

Typ så här låter det...
(spela upp med riktigt mycke bas så låter det som det gör)

G.P.R. Swensson MP3 Format 6sec

Bebbe:
Vad ska du göra på vinter halvåret då?
Kasta dit nått färdigt passar sig bättre på en R1:a än på en XT lixom... de tar 10min i fixa bakdelen skapligt... bara slita bort plasten o köpa ett nytt bromsljus.... ta daaaa!

Ang det med piporna så blev min hoj jäkligt mycket piggare på låg och mellan registret men det blev sämmre på toppen :va Känns som o det är lite tvärt imot verkligheten :rolleyes: Men jag har ju fortfarande de där så kallade "gnistsläckarna" kvar och så lär den nog behöva mer luft och soppa. Skall pocka bort dessa under vintern och montera på en powercommander så får vi se vad det ger :) Kan iaf säga att den är mycket lättare att plocka upp på bakhjulet om man kör på tvåan nu, sedan så är det även mycket lättare att hålla den där även om man kör på 3-4:an :banana-. Så skillnad blev det allt :tummenupp
 
bebbe skrev:
Ang det med piporna så blev min hoj jäkligt mycket piggare på låg och mellan registret men det blev sämmre på toppen :va Känns som o det är lite tvärt imot verkligheten :rolleyes: Men jag har ju fortfarande de där så kallade "gnistsläckarna" kvar och så lär den nog behöva mer luft och soppa. Skall pocka bort dessa under vintern och montera på en powercommander så får vi se vad det ger :) Kan iaf säga att den är mycket lättare att plocka upp på bakhjulet om man kör på tvåan nu, sedan så är det även mycket lättare att hålla den där även om man kör på 3-4:an :banana-. Så skillnad blev det allt :tummenupp

Låter lovande :banana
 
Jo de e det ja menar, fast som sagt man behöver mekka den i bänken lite me en PC.

Har du fixat en PC redan eller?

Veti fan vart ja ska köpa min, har fått ett pris på 2900:- av min
mc handlare här i stan... sååå slipper man allt import tjaffs..




bebbe skrev:
Ang det med piporna så blev min hoj jäkligt mycket piggare på låg och mellan registret men det blev sämmre på toppen :va Känns som o det är lite tvärt imot verkligheten :rolleyes: Men jag har ju fortfarande de där så kallade "gnistsläckarna" kvar och så lär den nog behöva mer luft och soppa. Skall pocka bort dessa under vintern och montera på en powercommander så får vi se vad det ger :) Kan iaf säga att den är mycket lättare att plocka upp på bakhjulet om man kör på tvåan nu, sedan så är det även mycket lättare att hålla den där även om man kör på 3-4:an :banana-. Så skillnad blev det allt :tummenupp
 
Boffen-> Tja.

Vi får ut och dra en sväng till våren.
Kul att någon mer från Helsingborg kör XTmoppe :yoparty
 
Last edited:
cone skrev:
Boffen-> Tja.

Vi får ut och dra en sväng till våren.
Kul att någon mer från Helsingborg kör XTmoppe :yoparty

Jepp det tycker jag!
Klart man kör en riktig motard! En motard som man kan köra utan att skaka sönder kroppen. En motard som går att köra långt med. En motard som inte behöver servas varje timme. En motard som är snygg. En motard som...
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top