Modifieringar XT660 X/R

jag bytte mitt blåa mot svart, och köpte det på yamahacenter..kostade ca 2200:- om jag minns rätt. Finns säkert tyska/brittiska återförsäljare, bara googla så finner man.

Fasen...lyckas inte hitta något alls utöver Yamaha? Googlat en hel del men lyckas inte...om någon har tips om bra och något billigare plast till min -08 så tar jag emot det tacksamt...

Ska även kolla med Yamahacenter om de kan tänka sig att "byta in" mina blå helt nya kåpor mot svarta...goodwill?
 
Har lyckats med att bränna upp två stycken fram lampor :va på kort tid

det som jag har ändrat på hojen är:
*bytt bak lampan till en sån som Fuchs har (LED)
*bytt blinkers till LED

En kompis sa att det kan bero på att baklampan tar mindre el och där med får fram lampan mera och går då sönder, är det så och isåfall vart hittar jag ett relä (?) som fixar problemet?

det där gäller väl bara gamla cykellampor?
jag har i alla fall aldrig haft detta problem på grund av att jag bytte baklampa och har massvis med vänner som har gjort så utan problem.
 
Fasen...lyckas inte hitta något alls utöver Yamaha? Googlat en hel del men lyckas inte...om någon har tips om bra och något billigare plast till min -08 så tar jag emot det tacksamt...

Ska även kolla med Yamahacenter om de kan tänka sig att "byta in" mina blå helt nya kåpor mot svarta...goodwill?

det finns inte heller nån som har tillverkat plasten. enklast är faktiskt att gå in på yamaha försäljaren och köpa ny plast där. beställer man få man ju ändå betala frakten och då bli det typ sak samma i pris.
eller jo det fanns nåt företag som efterbyggde plasten i kolfiber som jag har sett. men då bli det ju inte så billigt heller.
 
det där gäller väl bara gamla cykellampor?
jag har i alla fall aldrig haft detta problem på grund av att jag bytte baklampa och har massvis med vänner som har gjort så utan problem.

ok, men lite skumt att lampan har gått sönder på ca 6 timmars körning.
har ett motstånd liggandes så ska testa att koppla in den och se om det blir bättre.
 
Hur är xtx:n för långa personer? Jag är 197 cm...

Jag är 1,96 och har precis kommit tillbaka från 200+ mil grusbus i Lettland och Litauen, inga problem att köra hela dagarna i en veckas tid med en originalhoj, förutom tre punkor och en sabbad framskärm, men det har inget med förarställningen att göra.

Jag iriterar mig mest på fotpinnarna som inte fungerar ihop med lera, men det spelar ingen roll på en X.
 
Tänkte höra om det är någon av alla här inne med xt-xér som har beställt något dekalkit till sin av annan modell än orginal? Hittar inga som passar rakt på men tänkte på ett dekalkit till annan modell med lite mod går o få till schysst?
 
Undrar om det är hyffsat enkelt att kränga däcken själv på xt660r, har gjort det på äldre hojar, men ej på denna, några råd/tips? :yoparty
 
Undrar om det är hyffsat enkelt att kränga däcken själv på xt660r, har gjort det på äldre hojar, men ej på denna, några råd/tips? :yoparty

Inga större problem, vi har skiftat både fram- och bakdäck själva några gånger. Beror förstås på vilka däck du väljer - Heidenau-däcken är förstärkta i sidostommen och kräver lite extra beslutsamhet... :rolleyes:
 
Balanserar du dessa däck efter bytet? (jag anser att man inte behöver) men vill ställa frågan ändå =)

Inga större problem, vi har skiftat både fram- och bakdäck själva några gånger. Beror förstås på vilka däck du väljer - Heidenau-däcken är förstärkta i sidostommen och kräver lite extra beslutsamhet... :rolleyes:
 
MrC: Kräng däcken som vanligt och strunta i balansering, jag kör både touring med släta däck och grus med crossdäck och har aldrig kännt behov av balansering.
 
Balanserar du dessa däck efter bytet? (jag anser att man inte behöver) men vill ställa frågan ändå =)

Nej, ingen balansering. I de hastigheter och på de underlag jag kör lär inte ev. vibrationer som kan härledas från obalanserat däck märkas bland de andra vibrationerna... :)
 
Det är alltid mkt funderingar om det här med däck.

Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter:
Har provat flertalet däck , och olika kombinationer fram/bak. Som ni vet är det alltid en kombination av grepp, hållbarhet, grus/asfalt/våt asfalt/sand/lera mm , mm.
Jag kör ca 50% asfalt 50% grus, med lite inslag av allt jag nämt ovan.
Det däck som jag tycker uppfyller mina krav överlägset bäst är metzeler sahara 3. Både fram och bak.

Så för er som är osäker så kan det vara klart värt att prova. Givetvis beror det på vad för underlag ni kör mest på. Och det är säkert ett gäng med "experter" som kommer att tycka att jag har fel.

Men jag säger bara att jag tycker att dessa funkar helt klart bäst för mig av dom jag har provat hittills, och jag kommer förmodligen att köra på samma igen när dessa är slut.

Keep on BRAAAPing !
:hej
 
Har idag blivit ägare till en XT660R -05:a med 1000 mil på mätarn :kär
Tänkte ha denna hojjen som grusleksak jämte min ER-6a som jag behåller för asfalten

Motorn är helt omoddad, med orginal avgaspuffar och låter jättetråkigt :gnissla
Tänkte göra ett litet inköp från Off-the-road med nya slip-ons, PCV och ett DNA stage 2 luftfilter

Ni som har haft era leksaker ett tag, något mer som man bara "måste" fixa till direkt?

:hej
 
Har idag blivit ägare till en XT660R -05:a med 1000 mil på mätarn :kär
Tänkte ha denna hojjen som grusleksak jämte min ER-6a som jag behåller för asfalten

Motorn är helt omoddad, med orginal avgaspuffar och låter jättetråkigt :gnissla
Tänkte göra ett litet inköp från Off-the-road med nya slip-ons, PCV och ett DNA stage 2 luftfilter

Ni som har haft era leksaker ett tag, något mer som man bara "måste" fixa till direkt?

:hej

Ska du köra grus så är vettiga däck, ett avgassystem som inte går under motorn och en hasplåt som skyddar motorn och framför allt vattenpumpen det första "som måste fixas till" tycker jag.

Sen behöver framgaffeln en duvning, den är inte mycket att ha när grus står på meny'n.

Powercommander och sånt kan du nog vänta med tycker jag, min hoj går bra med justerad CO som enda åtgärd.

En XT blir aldrig snabb så strunta i att trimma, men den är pålitlig och robust och tål stryk om motorn bara är skyddad.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top