Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver byta tätningar i min framgaffel, finns det en manual på hojen/gaffeln på nätet någonstans eller kanske en "how to" steg för steg beskrivning.
Hur mycket olja (per gaffelben) och vilken viskositet ska man ha?
Hur mycket olja (per gaffelben) och vilken viskositet ska man ha?
Jag har den stora manualen. PM:a din mail adress så skicka jag den imorgon. (är inte hemma just)
Är det några specifika punkter man kan kolla för att förvissa sig om att hojen (XT660R -05) går så vibrationsfritt som man kan begära av en stånka? Några motorfästen som brukar släppa, CO-inställningar som ger bästa resultat, svaga punkter, etc. Jag menar alltså inte ALLA mods man kan och bör göra på hojen, utan endast med fokus på vibrationer!![]()
Har precis fått hem ett Magura styre att montera på XT´n. Efter att skruvat av orginalet såg jag att det är ett hål på undersidan där en styrpinne ska gå in från gasrullen. Bör jag borra upp motsvarande hål i nya styret eller fila ner plastpiggen? Frågan är om inte handtaget kommer vrida sig om man tar bort pluggen? Känns inte som att enbart dra åt skruvarna är tillräckligt. Hur har ni gjort?
Efter att skruvat av orginalet såg jag att det är ett hål på undersidan där en styrpinne ska gå in från gasrullen. Bör jag borra upp motsvarande hål i nya styret eller fila ner plastpiggen? Frågan är om inte handtaget kommer vrida sig om man tar bort pluggen? Känns inte som att enbart dra åt skruvarna är tillräckligt. Hur har ni gjort?
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten