Modifieringar XT660 X/R

Är det någon som vet hur det går med garantin om man har slipon och pc monterat på moppen?

Om du får problem och rullar in med de monterat så kan du nog få problem.

Annars är det ju bara skruva tillbaka originalgrejerna och låtsas som det regnar om de frågar :)
 
Om du får problem och rullar in med de monterat så kan du nog få problem.

Annars är det ju bara skruva tillbaka originalgrejerna och låtsas som det regnar om de frågar :)

Har haft yhosimura blås på min R1 när både soppa pumpen och styrboxen la av, sa absolut inget.
Och ny på min Xt660 sitter det Gpr pippor, ska inta ha med garantin att göra alls! Enligt Yama, Men för att vara på den säkra sidan är ju som sagt att plocka av dom.
 
Någon som slängt på ett 18" bak på 660R-modellen, och kan rekommendera något som passar rakt av? Eller kanske har ett 17" bakhjul till salu?
 
Jag såg att du fuchs hade gjort en egen gaffel stablisator i kolfiber, blir det något resultat? Eller är det värt att göra själv eller köpa från OTR men dom påstår att den är tygre!

org bläcket viker sig ju när man titta på den.
så jag tyckte att det var det värt om man nu vill har den gaffeln kvar. om man nu bygger själv eller köper färdigt beror ju på en själv.
 
Någon som slängt på ett 18" bak på 660R-modellen, och kan rekommendera något som passar rakt av? Eller kanske har ett 17" bakhjul till salu?

köp en lös fälg och ekrar och låt det bygger i en lämplig butik.
som mitt vanliga svar är ju annars otr en given affär. de har flera olika nav-alternativ samt fälger osv och spacer direkt efter behoven. enkla/bra saker borde inte kosta så jädrans mkt heller
 
köp en lös fälg och ekrar och låt det bygger i en lämplig butik.
som mitt vanliga svar är ju annars otr en given affär. de har flera olika nav-alternativ samt fälger osv och spacer direkt efter behoven. enkla/bra saker borde inte kosta så jädrans mkt heller

Så sant. Jag tänkte dock i ännu mer budgetbanor. T ex att man skulle kunna hitta ett hjul från på någon skrot, från en klotad hoj eller liknande gammal häck. Och om man då kunde hitta ett 18" som gick att använda rakt av, så vore det ju strålande...
 
börjar dra ihop sig för första ojebytet på xt.n, undrar vad ni använder för olja för bästa respons :D
 
Hello lads!
Som ny skribent i detta forum inleder jag att hälsa till er alla, har följt denna tråd en lång tid har slutligen bestämt mig för en xt660.
Hittade två stycken jag fastnade lite för igår, tänkte länka och be om åsikter angående alternativ 1; http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_XT660X_Supermotard_40604888.htm?ca=18&w=3

som tillsynes har allt godis jag letat efter, men är priset rätt? nog för att jag vet att alla dessa delar gör att priset drar iväg avsevärt, men cykeln är ju för bövelen uttagen 2007. Visst få mil och antal ägare vet jag ej. Slå en kik och tyck till. :tummenupp

Alternativ 2;
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_XT660X_XT_660_S_SUPER_MOTARD_40337645.htm?ca=18&w=3

är svag för den vita, denna är enligt säljare i nyskick och helt orörd. Har läst igenom dessa 293 sidor med nöje och förstått att det går att ställa blandning osv hemma i garaget, nog för att jag tror ni som är aktiva användare här på denna tråd vet vad ni gör, men rädslan över att folk med tummen mitt i handen har provat på att skruva utan att veta konsekvenserna av en alldeles för snålställd motor gör att det någonstans skulle kännas bättre att köpa oskruvat. Om det blir en -r eller en -x låter jag ännu vara osagt, verkar som att -r´en verkar vara mer allround om man gillar att valla älgar och rådjur runt de småländska skogarnas grusvägar eller bara ta ut på asfaltsmys. medans -x´en verkar trivas bäst på asfalt. Personligen favoriserar jag utseendet på -x´en :hihi

Att man verkar kunna få loss helt nya maskiner för i stort sett samma peng som dessa två. Pratade med en säljare igår som berättade om lagersaldo på dessa maskiner, verkar finnas kvar såväl icke uttagna -08,-09,-10,-11or att tillgå.

Så om någon kan hjälpa mig på vägen blir jag tacksam.:tungan
 
de där två är säkert fina men i jämnförelse mot andra hojer som har funnits så är de lite dyra tycker jag.
visst den första har ngr delar på men i marknadsvärde brukar det inte betyder såå mkt. snarare att en original hoj generera mera (vet att det låter skumt men är tyvärr oftast fallet)

om du inte behöver hojen just nu på en gång så väntar hellre på "den rätta"
jag plockade förra året en helt ny 2010 X för 54000,- inklusive alla garantier osv.
ett halvt år innan köpte jag en 2008 x i nyskick, nyservad, nya däck, hade aldrig gått i regn eller lera osv (det syntes tydligt) 400mil för 48000 tror jag det vart. även den hos en handlare.

snart är det ju sommar och då är det svårt att sälja en hoj, folk är glad för att få in pengar till semestern osv...vill säger ett bra läge att hitta en prisvärd hoj.
eller som du säger, kolla med olika affärer. det finns ett helt gäng icke urplockade modeller från gångna årsmodeller.
då det knappt har ändrats nåt de senaste åren spelar det inte heller någon roll om man köper en ny 2009:a tex. garantier osv gäller ju från det datumet du tar hojen i bruk.
 
Tjena på er...

Sist jag skrev i tråden så velade jag mellan xt660x och r:en.
Har iaf bestämt mig för X:en. :) Synar av blocket och andra sidor varje dag
men har svårt att få grepp om vad man ska betala.

Exempel: 2008 uttagen 2011. Helt original. ca 300 mil på mätaren. Mkt fint skick.
Garantier kvar.

Vad kan vara rimligt att betala tycker ni??
 
Någon som är sugen på en X men har en R?

Jag har en X men vill ha en R och tänkte då helt sonika fråga om du isf bara vill byta gaffel, hjul och bromshandtag rakt över?

Jag bor i Skåne men kan ta mig en bra bit norrut.

Skicka PM vid intresse.
 
Är det någon som köpt orig dämpare & moddat dem som man t,ex kan göra med KTM dubblepipor ifrån -05?
 
jag läste om ngr på den engelska xt forum som hade moddat org dämpare. att extra köper de skulle jag inte vilja, bättre att satsa på ngr bättre från början då org ändå är tunga. enda fördelen är väl att det inte syns att man fixat med nåt om man gör det snyggt.
 
Tjena på er...

Sist jag skrev i tråden så velade jag mellan xt660x och r:en.
Har iaf bestämt mig för X:en. :) Synar av blocket och andra sidor varje dag
men har svårt att få grepp om vad man ska betala.

Exempel: 2008 uttagen 2011. Helt original. ca 300 mil på mätaren. Mkt fint skick.
Garantier kvar.

Vad kan vara rimligt att betala tycker ni??
kring 40000,- skulle jag säger som marknaden har sett ut nu de senaste åren.
 
Hej!

Har nyligen köpt en XT660R 08 och har en fundering kring strypning. Jag tillhör ju den välsignade skalan som inte hinner ta A obegränsat direkt (Suck, tack vara de nya reglerna 2013 så höjs åldern till 24, och det automatiska systemet att man får kortet efter 2 år försvinner också då) så det får ev bli 25kw i år för min del.

Men gällande strypning är det värt att strypa ner den från 35kw till 25kw? För nästa år så höjs gränsen på begränsad effekt till 35kw, så det blir ju 2 besiktningar + strypningssats för 1800kr. Vad skulle straffat bli ifall man bli stoppad? Någon som har blivit?

Sedan gällande original hasplåten som yamaha har är det något att rekommendera?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top