Modifieringar XT660 X/R

Lite bilder på Metal Mule systemet för er som är sugna på det, lite ont om bilder på det i denna tråd ...

Antar att du beställde systemet från Metalmule.com, eller?
Åker man på att betala tull och annat om man beställer därifrån?
Jämför man med OTR, som också har ett 2-1 system, så är prisskillnaden stor, nästan halva priset om jag läst rätt... viktskillnad var det såg jag, men kvalitetsskillnad?
Nån som har lite svar?:confused:
 
Snart dags för 1000-milaservice. Vem ska jag lämna hojen till (inom en radie av 10 mil från Stockholm) utan att bli plockad som en gås på stålarna? Behöver vara mek som är Yamaha-auktoriserad, då jag behöver godkänd stämpel för garantins skull. Är ju i princip bara oljebyte och okulärbesiktning av diverse prylar som det handlar om. Känns som en del av de prisexempel man sett är rena rippoff-priserna...

Tror jag betalade 1200 i Nyköping.


www.motorhuset-nykoping.se
 
Mc-Proffsen vill ha 2850 kr. Känns mycket, tycker jag. Luftfiltret drar väl iväg på ca 600-700 vid service, vilket känns surt. Är inte heller sugen på att betala tredubbla priset för motorolja, som inte gör jobbet bättre än Biltemas. Men man måste ju få stämpeln i boken för garantins skull. Vette fan om det är värt det dock, när man kan göra motsvarande service själv för typ 400 spänn. Jag betalar gärna för jobbet, men fantasipriser på olja och filter är lite svårare att svälja...

Panikköpte bromsbelägg bak i dag för ca 550 kr, då jag gick ner på metallen på dom gamla i går. Behöver dom till helgens körning.

Surfade sen upp prylar på kedo.de och la en beställning. Frambeläggen kostade sär 16.50 euro/par. Bak kostar 19.50 euro/par. Köpte även OEM-luftfilter för 11.37 euro. Finns en jäkla massa pengar att spara, mao. Överväger starkt att strunta i stämplar och garanti, och sköta servicen själv...
 
Hej

Tänkte ta och köpa en 09 xt660x igen då det har kommit en hel del tillbehör till dessa sen jag ägde min 05-06.

Blir att köpa en hel del delar från OTR. Är det någon som har testat PC5an med Autotune? Blir ju riktigt sugen på den då man bör slippa bänka hojen.

/Jon
 
Har blivit lite sugen på denna hoj , få se till våren om man kan få ena moppen såld & köpa sig en XT 660 .

Lite nyfiken på hur mkt extra man kan plocka ut ur motorn med powercommander & ett par roligare pipor . Någon som kan länka till ett diagram vore trevligt . Jag har försökt hitta denna info i tråden men den e nu på 200 sidor så det känns som om att leta efter en nål .
 
Tja bois, kommer sälja min älskling till våren.
Just nu står hon i värmegarage med sprillans nytt drivpaket och bakdäck. Oljor är även de bytta.
Hon har gått ca 800 mil i skrivande stund.
Det första som skall göras då våren är kommen är att besikta för första gången. Sen skiljs vi åt.

De som är intresserade kan PM:a så hör jag av mig då det är dags.
 
800 mil på fyra år? Har den bara stått i garaget :va?
Köpte min i augusti i år. Den har gått 630 mil sen dess :D...
 
Last edited:
Jevvlar, är du fastlimmad till hojen? :tummenupp

Ägaren innan mig körde 260 mil under den perioden han ägde den sen sålde han till en MC handlare. Osäker nu på hur länge den stod där, men ca 5-6 månader ungefär innan jag köpte den 2008. Jag själv har använt den mest som helgnöje, ibland till jobbet (bor nära).
Har bara varit iväg på En längre tur och då blev det 92 mil på två dagar :banana
 
>Jevvlar, är du fastlimmad till hojen?

Närå, inte fastlimmad. Jag är varannan-vecka-farsa, och kan därför bara köra varannan vecka. Så det blir lite sparsamt :tungan...
 
36271_1.jpg

36271_3.jpg

36271_4.jpg

36271_2.jpg
 
Står i valet och kvalet så att säga med att skaffa en 660R eller 660X.
Har bara kört en R och tror att det va en 08a
Med den jag körde va det inga problem att tex ligga i 120-130

Är det stor körskillnad mellan R och X?
 
Står i valet och kvalet så att säga med att skaffa en 660R eller 660X.
Har bara kört en R och tror att det va en 08a
Med den jag körde va det inga problem att tex ligga i 120-130

Är det stor körskillnad mellan R och X?

R funkar både för landsväg OCH grusväg,vilket inte X´en gör.
Har varit till norrland 4ggr (från Nyköping) och även till norge med 4v packning.
Stundtal via väldigt dåliga vägar:)
 
Jag hade en X när jag hade min XT. Tycker den är otroligt mycket snyggare!

Funderar dock på om man skulle köpa sig en igen. Men då lär det bli en R. Om det är användarvänlighet man vill ha så tror jag nog att en R funkar bättre.

Men om man ändå alltid kommer att köra på vägen och inte kommer köra grus alls skall man deffinetivt köpa en X. Enligt mig rätt mycket stabilare.
 
Det är ingen körskillnad på dom alltså förutom att X är till för vägarna?

Bägge är till vägarna..:)

En supermotard har breda låga hjul det gör den mycket mer lättsvängd.
Jag själv fick låna en supermotard annars samma som den jag har när jag hade hojen på service, och djävlar vilken skillnad det var i svängupplevelse, det gick mjukt och lent och var väldigt lättsvängt.
Men som sagt skall du köra på lite av varje är en R bättre, jag håller mig till off-road.
 
Står i valet och kvalet så att säga med att skaffa en 660R eller 660X.
Har bara kört en R och tror att det va en 08a
Med den jag körde va det inga problem att tex ligga i 120-130

Är det stor körskillnad mellan R och X?

Köp en motard KTM SMC istället eller en offroad KTM Enduro R. Mera race än en XT. Provkör och tänk igenom var du främst kommer åka grus, landsväg, motorväg etc.

Dina foton på dina gamla hojar avslöjar att du gillar mera "race" än grus...tänk på att en 600cc inte är så go' att åka långt på jämfört med en större som t e x KTM 990 modellerna!
 
Hej, Efter att ha läst hela denna tråd gick jag och köpte mig en ny XT660R för ett par veckor sedan, så nu ska det övningssköras och göra ett försök på att ta körkort =)

Tyvärr får jag ju inte köra upp på min hoj då den bara har 660cc (Dom kräver 700cc). Min fråga är ifall man på något sätt kan "lura" mig till en ny registreringsbesiktning och säga att man borrat upp orginal cylindern till 700cc någon som försökt sig på något sådant?

Annars får det bli till att låna en "behörig" hoj av någon kompis eller slänga ut lite pengar till körskolan :P
 
Jag läste för ett tag sedan någon som lagt brickor i framgaffeln för att få den hårdare men nu hittar jag inte det inlägget

kan ni hjälpa mig att hitta det inlägget eller om någon kommer ihåg hur mycket brickor alltså hur tjockt han lagt i varje ben
 
Back
Top