Modifieringar XT660 X/R

Satte precis på ett 48 kuggars drev bak och inser med det att det är dax att köpa ny kedja. Nån som vet hur mycket längre den måste vara?
 
Kolla precis i "lådan" jag fick med till xt:n när jag köpte den, där låg ett sprillans nytt dna filter och ett nytt kn-filter, frågan är, dna filtret med "gallret" sitter utanför luftfiltret va?, med andra ord kan man kombinera dna filter med kn filter, det sitter inte på samma ställe???
 
JAPP BÅDA SKA MONTERAS :yoparty
kn filtert ska sitta i luft burken sen monterar du dit Dna filtret o olja in denna spec medel för att rengöra denna och olja in den med

Dna e täck luckan med ett filter o galler täcker orginal luckan :)

//Robin
 
Last edited:
JAPP BÅDA SKA MONTERAS :yoparty
kn filtert ska sitta i luft burken sen monterar du dit Dna filtret o olja in denna spec medel för att rengöra denna och olja in den med

Dna e täck luckan med ett filter o galler täcker orginal luckan :)

//Robin


Tack för det, om jag förstod rätt så skall kn filtret oljas in med filterolja, skall detta även göras med dna filtret eller det skall bara sättas dit?
 
Satte precis på ett 48 kuggars drev bak och inser med det att det är dax att köpa ny kedja. Nån som vet hur mycket längre den måste vara?

Ahhh...äntligen är man med i matchen. Vet ej Goofy, hur lång den ska vara. Ser att du har en -08 Xtx, min fråga till dig är: vart har du handlat ditt (bakparti)? Tänkte modifiera Xt:n till vintern men offtheroad har ju inget till -08:orna...?
Bara undrar vart du handlade detta bakparti...!
Frän bild på hojen iaf. :yoparty
 
Ahhh...äntligen är man med i matchen. Vet ej Goofy, hur lång den ska vara. Ser att du har en -08 Xtx, min fråga till dig är: vart har du handlat ditt (bakparti)? Tänkte modifiera Xt:n till vintern men offtheroad har ju inget till -08:orna...?
Bara undrar vart du handlade detta bakparti...!
Frän bild på hojen iaf. :yoparty

Ringde Mc Varuhuset i onsdags för att kolla om de hade nån guldfärgad kedja och det hade dom. Han la undan den till mig. Åker dit dan efter då finns skiten inte kvar. :mad: Men han lovade att skicka ut den till mig med bud, fast jag inte sett röken av den ännu.
Faktum är att jag inte handlat det. Har pillat dit grejorna själv, faktiskt mest med spikband tror jag det heter. Men baklyset är inhandlat på AVA för 199:- å blinkers på samma ställe för 499:-
Men om man inte orkar göra egna saker så tror jag nog OTR´s bakparti funkar. Ingen större skillnad på 07 å 08.
 
En fråga till er, hur mycket soppa dricker en xt660r ca? Mest intr. av transportstr./långkörningar runt 120-130...

(Om någon har en r till salu så skicka ett pm)
 
Ahhh...äntligen är man med i matchen. Vet ej Goofy, hur lång den ska vara. Ser att du har en -08 Xtx, min fråga till dig är: vart har du handlat ditt (bakparti)? Tänkte modifiera Xt:n till vintern men offtheroad har ju inget till -08:orna...?
Bara undrar vart du handlade detta bakparti...!
Frän bild på hojen iaf. :yoparty

Kolla http://kedo.de/

Dom har ett grymt färdigkittat baklyse som även jag ska köpa till våren! :tummenupp
 
Kolla http://kedo.de/

Dom har ett grymt färdigkittat baklyse som även jag ska köpa till våren! :tummenupp

Mmmm...ser klart fränt ut. Tack för tipset. Behöver man vara nervös om man beställer på kedo.de??? Eller offtheroad.de?
Det borde ju inte vara ngn större fara, isf hade NI nog varnat här på sh.
Har förresten kört 295mil med xt:n och bakdäcket är nästan slut...(ja...lite bakhjulsövningar)så är det med en-stånkor, men det visste jag sen tidigare erfarenheter. Men finns det några bra däck som håller liiiite längre med bra väghållning?
 
Går det inte köpa ett s.k "shark light" hos någon svensk återförsäljare?
Eller finns det något annat baklyse ni rekomenderar som man kan ha på en xt660x? :]

Edit:

Eller finns det någon som byggt om bakdelen och satt orginal lyset upp och ner, samt flyttat in det?

Eller blir det fel?
 
Last edited:
Går det inte köpa ett s.k "shark light" hos någon svensk återförsäljare?
Eller finns det något annat baklyse ni rekomenderar som man kan ha på en xt660x? :]

Edit:

Eller finns det någon som byggt om bakdelen och satt orginal lyset upp och ner, samt flyttat in det?

Eller blir det fel?

Det finns några som har satt originallyset uppochner.
Nu minns jag inga namn, men det finns både bilder och info om det i denna tråden.
 
... Har förresten kört 295mil med xt:n och bakdäcket är nästan slut...(ja...lite bakhjulsövningar)så är det med en-stånkor, men det visste jag sen tidigare erfarenheter. Men finns det några bra däck som håller liiiite längre med bra väghållning?

Jag bytte till michelin pilot power 2ct vid 250 mil, nu vid 615 mil så är det bra med mönster kvar, klart godkänt tycker jag! Vad gäller väghållningen så har jag verkligen förtroende för däcket, det är framdäcket som känns otrevligt (fortfarande original).
Kolla även upp avon distanzia (stavning?), jag vet att många på xt660.com kör med det däcket.

// Jens
 
Går det inte köpa ett s.k "shark light" hos någon svensk återförsäljare?
Eller finns det något annat baklyse ni rekomenderar som man kan ha på en xt660x? :]

Edit:

Eller finns det någon som byggt om bakdelen och satt orginal lyset upp och ner, samt flyttat in det?

Eller blir det fel?

Jag började med att sätta baklyset upp och ner. Det funkade kanon förutom att skyltbelysningen då vändes uppåt. Annars vart det rätt bra faktiskt. Tror dock inte jag har nån bild.
Sen ville jag ha ett lite mer "slimmat" utseende så då blidde det ett lite mindre lyse och bygga lite. :tummenupp
 
Tjena, Tänkte fråga er som har kört/kör XT660, har den varvmätare? om inte, vad skulle det kosta (ca) att montera den i en aukt verkstad.

Mvh
 
Tjena, Tänkte fråga er som har kört/kör XT660, har den varvmätare? om inte, vad skulle det kosta (ca) att montera den i en aukt verkstad.

Mvh

XT660x har ingen varvräknare, men vad det kostar att montera har jag ingen aning om, man hör på ljudet när det är dags att växla :]


Det finns några som har satt originallyset uppochner.
Nu minns jag inga namn, men det finns både bilder och info om det i denna tråden.

Jag har faktiskt bläddrat igenom tråden fram till sida 50-60, sen blev jag lite trött ^^
Men jag ska gå igenom hela tråden :]

Jag började med att sätta baklyset upp och ner. Det funkade kanon förutom att skyltbelysningen då vändes uppåt. Annars vart det rätt bra faktiskt. Tror dock inte jag har nån bild.
Sen ville jag ha ett lite mer "slimmat" utseende så då blidde det ett lite mindre lyse och bygga lite. :tummenupp

Jag ska testa och ha den upp och ner under själva "triangel plastsvansen", sen blir det att flytta in plåten till stänkskärmen med en annan nummerplåtsbelysning.

Förövrigt så fick jag på Leo Vince X3 igår.. och vilket ljud det blev.... :tummenupp
 
Last edited:
Tjena, Tänkte fråga er som har kört/kör XT660, har den varvmätare? om inte, vad skulle det kosta (ca) att montera den i en aukt verkstad.

Mvh

XTn har en varvräknare i datorn, problemet är att när du ser den så ser du inte hastighetsmätaren. När du är inne i diagnosläget innan du bläddrar till CO-menyn så visas varvtalet om hojjen är igång.
Det finns byggsatser att köpa som bygger på en spole runt tändkabel, men det är inte riktigt bolt-on, snarare byggsats som kräver en del mer grejer.
Det finns även flashiga räknare att köpa, men de är inte gratis.

// Jens
 
Jag har faktiskt bläddrat igenom tråden fram till sida 50-60, sen blev jag lite trött ^^
Men jag ska gå igenom hela tråden :]

Hehe, vet hur det känns..
Dessvärre kommer jag inte ihåg var i tråden det var.. tippar på nånstans mellan sida 10 och 50. :)
 
Har ni märkt att det kommer ordentligt med flammor när man har Leo Vince X3? Och med den 3:e minsta insatsen?

När motorn är kall så smäller det som fan, och vackra blå flammor blåser ut, som om det vore en drake man red på :]
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top