Modifieringar XT660 X/R

Japp, drev. Ett 13 ett 14 och ett 47. (för att bakhjulsåkingarna skall bli roligare :D )
 

Bifogat

  • IMG_2961.JPG
    IMG_2961.JPG
    48 KB · Visningar: 260
-SuperRetard- skrev:
Låter som en ökad ballfaktor!! :tummenupp
Visa gärna de andra grejerna med! :)

Okej då. Här kommer resten.
 

Bifogat

  • IMG_2962.JPG
    IMG_2962.JPG
    42 KB · Visningar: 466
  • IMG_2963.JPG
    IMG_2963.JPG
    55.7 KB · Visningar: 440
Här är handtagsskydden och de nya främmre piporna monterade :)

Nu väntar jag bara på att lämna in hojen för montering utav Powecommander och K&N filter. Sedan så skall allt mappas så får vi se vad det ger :banana
 

Bifogat

  • IMG_2964.JPG
    IMG_2964.JPG
    54.8 KB · Visningar: 594
  • IMG_2966.JPG
    IMG_2966.JPG
    46.3 KB · Visningar: 373
  • IMG_2967.JPG
    IMG_2967.JPG
    64.3 KB · Visningar: 461
Ser ut som den modell som finns i KTM powerpart katalogen.Finns en större modell som skyddar lite bättre också(original på 625/660).Båda modellerna kostar ca 500:-
 
fan då bebbe va du ska fläska på... *lura*

måste man försöka skaka fram ett par nya "grenrör" också då...
vart köpte du dom? kosta?

Mine e så fula nu, dom e juh lixom ... ah ni vet föresten o dom nya e juh kromade..

Satt dit decibell "cutters" erna ja snacka om, ett par koner i rostfritt med hål i som skulle ta bort mellan 5 o 10 dec men fan heller, låter precis lika mycke. När polarn startar sin LC4:a brevid så kan man inte höra att det står två hojjar där... satan va de låter. :yoparty

nån mer som har GRP piporna?

me2.jpg
 
Last edited:
Manliga pipor! Ser inte ut som det går klämma dit så mycket större :)
Gick handtagsskydden dit utan att modda broms/kopplingsgreppen? Jag syftade med ett par såna du har monterat och tyckte det såg lite trångt ut så jag siktar nog på de större Acerbisarna med skena i.

Får man fråga var du tänker lämna in hojjen för bänkning?
 
Hård&Kall skrev:
Manliga pipor! Ser inte ut som det går klämma dit så mycket större :)
Gick handtagsskydden dit utan att modda broms/kopplingsgreppen? Jag syftade med ett par såna du har monterat och tyckte det såg lite trångt ut så jag siktar nog på de större Acerbisarna med skena i.

Får man fråga var du tänker lämna in hojjen för bänkning?

Det var lite småkingkigt att få dit kåporna (särskillt på h-sidan) men det gick. Nu när de väl sitter där så ser det helt ok ut. Men som sagt det är inte direkt mycket plats över :D Får väl se hur allt fungerar när man börjar köra mer med hojen :)

Jag tänkte först lämna in hojen på RG motor i Falkenberg men han skulle ha hela 7200:- :skrämd för jobbet och delarna (powercommander och K&N filter).
Han skall ju visserligen vara jäkligt duktig men priset var allt lite i överkant!! Så jag ringde runt lite och fick tag i en kille här i GBG som öppnade ett "Dynojet center" förra året. Power Performance heter firman 031-455090. Han skulle göra hela jobbet inkl modefiering utav luftburken och delarna för 5200:- istället. Tyckte att det lät som en bra idé. Sedan om man inte blir nöjd med resultatet så skulle RG motor ha ca 2500-3000 för att göra en om mappning om man inte köpte prylarna hos honom. Så jag tänkte att blir det inte bra hoss Power Performance så kan jag ju alltid göra om jobbet på RG och då blir det ändå inte så mycket dyrare än om RG hade fått göra jobbet från början :)
 
Alltid skoj med bänkningar
Skall bänka min idag men ny kam samt powercommander :yoparty
 
cone skrev:
Alltid skoj med bänkningar
Skall bänka min idag men ny kam samt powercommander :yoparty

Kam kan nog vara något! Tror att om man kör med original kammen lär man nog få ett register som är stark utav h*****e på låga varv men inte ger mycket extra på toppen :) Om mitt inte blir bra nu så blir det nog en ny kam till sommaren :yoparty
 
Back
Top