Modifieringar XT660 X/R

Jag vart med lite skeptisk till det när han sa det. Tror det får bli en annan lösning än montering i hjulhuset. Lite synd dock då jag tycker att det är snyggast. :5sure

Får ta en dag och plocka ner plasten och se om man inte kan få till det på något vettigt sätt.

Jävlar i mig va läckert det är med vita kåpor och dina nya GPR-rör! :yoparty
 
Tackar :)

Funderade länge på vilken färg man skulle välja men tycker att den vita var ett bra val.

Får man bara rensat upp baken med så :cool:

Precis så ja..ska fixa upp baken med off-de-roads baklyseinsats och sen jävlar så..har man den perfekta hojen!:Rockbanan
 
Kvalitén verkar helt OK, den lär hålla för mig (1-2 veckor/år). Monteringen görs med två grova kardborrband och 4 mindre ”säkerhets remmar”. Kardborrbanden fäste jag under sadeln och bakom sadeln, säkerhetsremmarna fäste jag i passagerarhandtagen. Jag har orginalljuddämpare och de värmeskydden bör räcka för att skydda väskorna.
Jag tyckte de passade bra på hojen, det är tom plats för passagerarens fötter på fotpinnarna.
Kort sagt jag känner mig nöjd, prisvärda är de verkligen.

Kul att du tipsa om väskorna från Biltema..blev riktigt glad att du visa bilder på dom. Ska åka och titta på dom..klart billigare än andra alternativ.
Förresten..hej på er,jag är ny här men följt alla era tidigare inslag.
Jäklar vad jag har lärt mig av er..fortsätt!!!

Det är ni som fått mig att bestämma mig för en XT 660 R-08..den är prelminärt beställd
och borde komma inom kort. ("Hojjtar" till när den hämtas)
Provkörde en på MC-varuhuset och Yamaha Center/Haninge och det var en toppenhoj att köra.

Mina tidigare hojjar är en GSX-F 750-98,Honda Africa Twin 750-98 och en hel del crossar med 500cc och med den erfarenheten kan jag bara säga att en XT 660 R borde lösa dom flestas behov av att åka ON/OFF-ROAD!!

Sägas skall: att jag har en kontakt i Sthlm som jag hoppas kan ta fram en XT660R åt mig till reducerat pris (har inte fått svar ännu 080330)
Får jag en 08:a till ett betydligt bättre pris än 56900kr så kommer jag att lämna uppgifter om vem det är!!!!

Ta det försiktigt dom första milen i vår!!!!!
 
Last edited:
Ugh! Jag frågar igen, novis på detta som man är.. Vita fälgstripesband eller vad det kallas, var kan man köpa såna?
 
Hej på er alla, har läst denna jättelånga tråd och provat en del modds på min Aprilia pegaso 650 strada 07 (samma yamaha motor).
Det där meda att ryckla snorkel skulle ge något funkar inte på min 07 utan jag tycker den vart klenare, svara kanske lite bättre på gasen men kändes mer orklös. Sen provade jag att ta bort resonas boxen (lilla boxen som är kopplad till insugnings röret)som skulle göra så det berömda partiet vid 3-4000 skulle bli bättre. Nopp inte blev det bättre utan snarare sämre.
Det verkar som yamma motor svara olika på moddsen mellan olika hojar.
Har även provat ett Leovinc system men på grund av dålig passform så är nu min hoj helt orginal igen och tydligen så är det konceptet som funkar bäst på min hoj. Men ett problem är ju fortfarande kvar och det är den ryckiga gången är det då det ända att montera ett pc3 eller ? är det någon som ändast har montera ett pc3 och kör,utan att modda luftburk och bytt pipor?.
 
Plockade ut min 660R ur garaget idag. Underbart att vara ute och glida igen.

En skum sak dock, varje gång jag använder kopplingshandtaget börjar kontrollampan för heljuset och helljuslampan lysa. Släpper jag slocknar kontrolllampan och lampan. Väljer jag att köra med helljuset på hela tiden blir det inget konstigt.

I övrigt inga problem med batterier och lampor. Någon som har någon aning om vad felet kan vara?
 
Plockade ut min 660R ur garaget idag. Underbart att vara ute och glida igen.

En skum sak dock, varje gång jag använder kopplingshandtaget börjar kontrollampan för heljuset och helljuslampan lysa. Släpper jag slocknar kontrolllampan och lampan. Väljer jag att köra med helljuset på hela tiden blir det inget konstigt.

I övrigt inga problem med batterier och lampor. Någon som har någon aning om vad felet kan vara?

Det låter som jordfel, när man har dålig jord söker den sig en annan väg vilket gör att i princip "vad som hellst kan hända". Förmodligen är det någon kontakt som har dålig/ärgad kontakt mot jord. Har för mig att det sitter en kontakt i kopplingshandtaget, börja med den ev lite 556 skrapa på kontakter mm.
 
Vilka stövlar kör ni med som kör xt660x och således kör mestadels asfalt/inne i stan? Har ett par ganska enkla Halvarssons utan några direkt skydd i nu.
Skyddar inte så bra och inte direkt balla..
Tänkte lägga ned 2000 kr på ett par schysst stövlar. Förslag?
 

Tjenis.... ströp sonens XTX igår, fan, den gick ju hur bra som helst, var iof inte ute motorvägen, men upp till 110 gick det ju hur lätt som helst, och slangen "vippade" man upp den på lätt med gasen på 1:an, lite klenare med kopplinsdump på 2:an...med tanke på att den stryper på varvtalet.
Men, fasiken vilken bit den ströp av på gaspådraget, påminner ju om "snabbgashandtaget man köpte förr till moppen.

Nu väntar vi bara på besiktningstid... 2 veckors väntan...
en skamm!! Ringer varje dag och jagar.

Var det inga problem med besiktningen, vad gjorde dom?
 
Last edited:
Ha ha det är justutan som tar i kopplingshandtget ! vrid lite på det så knappen går fri.

Haha, så jävla pinsamt. Givetvis var det detta som var fel.

Jag noterade igår att kopplingshandtaget var lite högre än normalt, men jag trodde bara att det kändes så eftersom det var längesen jag körde. Dessutom berättade brorsan att han gått emot backspegeln i vintergaraget. Jag fattade ändå inget :huvet

Tack för felsökningen Kärsta Carlsson.
 
Tjenis.... ströp sonens XTX igår, fan, den gick ju hur bra som helst, var iof inte ute motorvägen, men upp till 110 gick det ju hur lätt som helst, och slangen "vippade" man upp den på lätt med gasen på 1:an, lite klenare med kopplinsdump på 2:an...med tanke på att den stryper på varvtalet.
Men, fasiken vilken bit den ströp av på gaspådraget, påminner ju om "snabbgashandtaget man köpte förr till moppen.

Nu väntar vi bara på besiktningstid... 2 veckors väntan...
en skamm!! Ringer varje dag och jagar.

Var det inga problem med besiktningen, vad gjorde dom?

Jo visst går den acceptabelt med strypning, min gör ca 140 och accelererar något bättre än farsans transalp -91 med 8000 mil på mätaren. Han sa nåt om att det är dags att byta upp sig... :D På ettan så sticker den ju lätt iväg på ett hjul men på tvåan så ska man vara mer skillad än mig för att åka slang!

Den stora skillnaden är ju att man inte kan gasa mer än halv gas och att den inte varvar till varvstoppet (det står 6000 rpm i reggbeviset, känns ganska troligt). Det man saknar är ju vridet öht.

Besiktningen var då rakt inget problem, de kollar papprena lite och jag visade hur den var monterad (inspektörn var bara nyfiken) och sen pynta jag 600 spänn och åkte hem. Han kollade mätarställning och mätte axelavstådet pga att det saknades tidigare i reggbeviset.

Han berömde även hojjen för skicket :)
 
Jo visst går den acceptabelt med strypning, min gör ca 140 och accelererar något bättre än farsans transalp -91 med 8000 mil på mätaren. Han sa nåt om att det är dags att byta upp sig... :D På ettan så sticker den ju lätt iväg på ett hjul men på tvåan så ska man vara mer skillad än mig för att åka slang!

Den stora skillnaden är ju att man inte kan gasa mer än halv gas och att den inte varvar till varvstoppet (det står 6000 rpm i reggbeviset, känns ganska troligt). Det man saknar är ju vridet öht.

Besiktningen var då rakt inget problem, de kollar papprena lite och jag visade hur den var monterad (inspektörn var bara nyfiken) och sen pynta jag 600 spänn och åkte hem. Han kollade mätarställning och mätte axelavstådet pga att det saknades tidigare i reggbeviset.

Han berömde även hojjen för skicket :)
Strålande....
Var och kollade personligen med bilprovningen i dag, för på centralbokningen hade det upp till 3 veckors väntetid nu... och då har ju halva tiden av säsongen gått... så det var inga problem... 07.30 i morgonbitti skall hansättta tänderna i hojen.
 
Hej tänkte eventuellt bygga om avgassystemet från dubbelpipigt till enkelpipigt för att spara lite vikt och pengar, två burkar kostar ju skjortan.
Någon som gjort detta eller vet om det finns färdiga system. Har en XTX -07
 
Hej!
Är dax för att inhandla hoj igen, tittar på xt660r...nån som har något bra tips på vem som har billiga och bra slipon, har tittat på off-the-road men tänkte om de finns nån bra svensk sida som ni kan rekomendera, gärna betyg om ni e nöjda med de systemet ni köpt, vill mest ha ett gött ljud =)

//Jonas
 
Hej!
Är dax för att inhandla hoj igen, tittar på xt660r...nån som har något bra tips på vem som har billiga och bra slipon, har tittat på off-the-road men tänkte om de finns nån bra svensk sida som ni kan rekomendera, gärna betyg om ni e nöjda med de systemet ni köpt, vill mest ha ett gött ljud =)

//Jonas

Kör med GPR. Hur gott sound som helst:tummenupp. Grannarna gillar det inte alls men de är la kul att det retar nån:tungan. Skulle sätta 5/5 i betyg. Mascot Motor i Nässjö plockade hem ett par på 2 dar. 6000 kr, värt varenda spänn.
 
Hej!
Är dax för att inhandla hoj igen, tittar på xt660r...nån som har något bra tips på vem som har billiga och bra slipon, har tittat på off-the-road men tänkte om de finns nån bra svensk sida som ni kan rekomendera, gärna betyg om ni e nöjda med de systemet ni köpt, vill mest ha ett gött ljud =)

//Jonas

Hittade Leovince till xt660r för 559 usd på leovinceusa.com
Funderar starkt på att köpa därifrån..jag har maila dom för portouppgift.
Visst..tullen kan om man har otur..lägga till moms oxå,men risken är ganska liten.

För en vecka sedan köpte jag en stor laddpress till vapenammunition fr usa och tullen hade visst genomsökt paketet..det kosta mig 600kr men det blev inget momspåslag.

Kanske inte var det svaret du ville höra men jäkligt billigt!!!

Lycka till med hojköpet!!!
 
Tackar :)

Funderade länge på vilken färg man skulle välja men tycker att den vita var ett bra val.

Får man bara rensat upp baken med så :cool:

Hej undrar bara om man får fråga var du köpt gpr burkarna och vad dom kosta. Är nämligen på gång och skall köpa nya till min.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top