Modifieringar XT660 X/R

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Jag är ledsen men jag hittar inte tillbaks till "rätt" tråd, filen jag hämtade heter: XT660manualenglish, det är kanske någon som är duktig på att söka i forumet?
Det var en tråd när det var MASSOR med olika länkar till manualer, varje mc-modell hade en egen länk.
Jag har den på PDF i min egen dator, det kanske går att överföra på något sätt?

Jag hittade det!!
kolla:
http://www.thesparesnetwork.co.uk/manuals/download.php?action=byfileid&dl_id=140
Finns en tråd som heter användarmanualer....
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Någon som monterat en så kallad fågelpinne på styret på sin XT?

Bör väl fungera med de flesta tillverkare i och för sig...
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Jovisst har jag det. Jag är förvirrad samtidigt som jag inte har hojen hemma.

Jag kontaktar moderatorerna om att få byta nick :D;)
 

HaLLE

Gasa så går de fortare.
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala / Kalix
Hoj
KTM Superduke 990 -06
Någon som vet om några bra filmer, med XtX?

Du kan söka på xt 660 på youtube så får du ju en del, mest folk som smattrar med sina system och wheelis.. men de är ju alltid nått man kan sysselsätta sig med i väntan på torr asfalt..

Är de förresten någon här som vet av nått ställe som är duktig på att bänka hojen så man får en bra mapp till Pc? gärna då i trakterna Uppsala, sthlm..
Gott Nytt År Xt folket!
 
Last edited:

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
Tjena!
Vilken tråd! Jag står i valet och kvalet mellan två xtx just nu.
alt1 har gått 1300 mil sen 04 och har PC och slipon. 42 000 (kanske nån lapp mindre)
alt2 har gått 300 mil sen 06 och är helt original, inte en skruv rörd. 44 000 (antagligen ingen prutmån)

Är jag insnöad eller är 06an ett bättre köp?

Schysst tråd, hoppas att vi ses till våren! // Jens
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Jaha, då är det dags att börja ladda batteriet i hojen. Jag blev lite konfunderad över följande text i handboken:

För att ladda ett underhållsfritt batter (MF-typ) måste du ha en konstantspänningsladdare. Om du använder en vanlig batteriladdare kan batteriet ta skada

Vad är en konstantspänningsladdare? Vad är en vanlig batteriladdare?

Jag har en laddare som är av CTEK-typ, man kopplar i den så kan man ha den ikopplad flera månader. Är det en konstantspänningsladdare?


Är det okej att ha batteriet separerat från hojen ett tag. Tänker på funktioner som immobilizern, klocka/tripmätare osv.
 
Last edited:

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Är de förresten någon här som vet av nått ställe som är duktig på att bänka hojen så man får en bra mapp till Pc? gärna då i trakterna Uppsala, sthlm..
Gott Nytt År Xt folket![/QUOTE]

Kan tyvärr inte svara på dina frågor, jag kommer från Skåne. Men du som har en X och verkar ha bra koll på denna hoj kanske kan svara (eller ngn annan)på en fråga till mig?
Har sett att det finns extraglas till toppkåpan till R, kan den månne passa till X? Hittade den på yamahamotor.se och blev inte riktigt klok på om den passar på X:en.
Var inne och klämde på en -08 idag...tyvärr snöade ute så jag fick nöja mig med att torrköra :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Är de förresten någon här som vet av nått ställe som är duktig på att bänka hojen så man får en bra mapp till Pc? gärna då i trakterna Uppsala, sthlm..
Gott Nytt År Xt folket!


Snart!

Racerepairs.se har just installerat sin bänk i Uppsalas SO utkant, men den är ej ännu provkörd.
Som det ser ut nu kommer endast effektdiagram levereras inledningsvis innan bredbandslambdan är på plats.
Men detta skall fixas ASAP.
 

HaLLE

Gasa så går de fortare.
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala / Kalix
Hoj
KTM Superduke 990 -06
Kan tyvärr inte svara på dina frågor, jag kommer från Skåne. Men du som har en X och verkar ha bra koll på denna hoj kanske kan svara (eller ngn annan)på en fråga till mig?
Har sett att det finns extraglas till toppkåpan till R, kan den månne passa till X? Hittade den på yamahamotor.se och blev inte riktigt klok på om den passar på X:en.
Var inne och klämde på en -08 idag...tyvärr snöade ute så jag fick nöja mig med att torrköra :tungan


Jodu, de ska passa både X och R upp till 06.. 07an har jag för mig att de inte går att byta kåpglas på. 08an vet jag inte hur de ser ut på men jag antar att de är samma som 07.
Snart!

Racerepairs.se har just installerat sin bänk i Uppsalas SO utkant, men den är ej ännu provkörd.
Som det ser ut nu kommer endast effektdiagram levereras inledningsvis innan bredbandslambdan är på plats.
Men detta skall fixas ASAP.

Oh! tackar! Guld värt!

Ringde och snacka med han och förhoppningsvis så var den igång under januari..:) men det visste du nog redan. Nu blir de väl närmare våren för min del men alltid bra med lite framförhållning. Tvn har förresten blivit utbytt nu på senare tid, men man tackar!:D
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Oh! tackar! Guld värt!

Ringde och snacka med han och förhoppningsvis så var den igång under januari..:) men det visste du nog redan. Nu blir de väl närmare våren för min del men alltid bra med lite framförhållning. Tvn har förresten blivit utbytt nu på senare tid, men man tackar!:D

Väl bekomme - men då blir jag inte av med tevebänken till dig då? :D

Ses ute på "danmarks gärde" :tummenupp
 

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Jodu, de ska passa både X och R upp till 06.. 07an har jag för mig att de inte går att byta kåpglas på. 08an vet jag inte hur de ser ut på men jag antar att de är samma som 07.

Ok får väl slänga ett e-mail till Yamahakillarna. Tar reda på problemet och meddelar ER resultatet...Tack HaLLE å god fortsättning :banana
 

HaLLE

Gasa så går de fortare.
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala / Kalix
Hoj
KTM Superduke 990 -06
Väl bekomme - men då blir jag inte av med tevebänken till dig då? :D

Ses ute på "danmarks gärde" :tummenupp

hehe.. nä den blir väl för mig lite överflödig men tack ändå, du kan ju kanske använda den som prydnad i trädgården eller blombänk till frun?:)

Jodå, så fort vägarna är körbara och hojen servad så kommer den dit ut, de kan du lita på.. när den lika står där så kan du ju pilla av toppen och mixtra lite med den utan min vetskap:)

Ok får väl slänga ett e-mail till Yamahakillarna. Tar reda på problemet och meddelar ER resultatet...Tack HaLLE å god fortsättning :banana

Lugnt!:tummenupp Säkert en miss på hemsidan bara. X och R har iallafall 04-06 samma lyktkåpa/toppkåpa, (dvs samma artikelnummer) så de finns som inga tvivel. Tack desamma!
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top