Moderna gat-tvåtaktare?

• Thread starter Thread starter GuW
  • Start date Start date
oFFkeFF skrev:
RG500 äger dem alla ;) Stoppar man dessutom i motorn i ett modernare chassi, så har man en riktig killer ;)

längtar tills nån stoppar en RD500 motor i ett "roligt" chassi här i Sverige.

för då har man en KILLER.
tyvärr ryms INTE RD motorn i ett R6 chassi (säger dom)

obruT skrev:
längtar tills nån stoppar en RD500 motor i ett "roligt" chassi här i Sverige.

för då har man en KILLER.
tyvärr ryms INTE RD motorn i ett R6 chassi (säger dom)

Visserligen ganska trevlig motor det också. Men Rg'n går att peta in i NSR/RGV/RS250-chassin. Dessutom mer effekt från början i RG'n.
Stoppa motorn i en r6'a?? Då förstör man ju hela idén med ett lätt och behändigt bygge ;)

Jörgen Player Special skrev:
Såg en Honda NSR500 -9? twin på ebay :) 5000 dollars gick den för! Inte mycket för en ex VM-hoj...

/JPS

Såldes den verkligen för 5k dollar? Hade mina funderingar på att skita i årets säsong och buda på den istället ;)

oFFkeFF skrev:
Såldes den verkligen för 5k dollar? Hade mina funderingar på att skita i årets säsong och buda på den istället ;)

Ja budningen är slut på den och vad jag kunde se så gick den för 5000 USD. Det är nån 500 twin som åkt på Falken, den morrar HÄRLIGT!

/JPS

oFFkeFF skrev:
Står ju även "The seller ended this listing early because of an error in the listing."
Den där i garaget skulla vara så superbt kul ändå :)

Oki! Den missade jag.. Men jag såg detta:
"THIS IS A ONCE IN A LIFETIME CHANCE AND DOES NOT COME CHEAP." :)

Så jag misstänker att spargrisen hade blivigt rätt tom! Har sett/hört att dom ligger runt 4-500.000:- sek för en begagnad numera.

Det var nån tvåtaktstrimfirma i småland som byggde två RGV250 med original RD500 motorer i för några år sen och sålde. Nån som vet var dom tog vägen? Dom annonserades ut i Bike och Motorbörsen för ca 40.000:-

Jag byggde själv på en RD500 för några år sen. Hade lite intressanta ideer med ett TZR 250 Chassie, Marvic fälgar, bromsar från Fireblade m.m

Men pengarna tog slut :(

Men får jag lite pengar över igen så tänkte jag köpa en TZR 250 -87 och stoppa i en RD350 motor i. Det kan bli lite lagom roligt. Chassiet är ju bra men saknar en 20-30 hästar eller så.

Rd

Rd 500 är mysiga...Är den bara fräsch, är den helt ok o köra,

JAG tycker tex bromsarna fortfarande förvånar att dom kan vara så bra.

Ljudet Ljudet Ljudet....Doften Doften Doften :Bugar

Axxexs skrev:
Oki! Den missade jag.. Men jag såg detta:
"THIS IS A ONCE IN A LIFETIME CHANCE AND DOES NOT COME CHEAP." :)

Så jag misstänker att spargrisen hade blivigt rätt tom! Har sett/hört att dom ligger runt 4-500.000:- sek för en begagnad numera.
Sista året en sån här gick att köpa från Honda ny ( 2000 ) låg listpriset på strax under miljonen i Sverige, visserligen med en enorm service sats.
Den finns faktiskt listad i Bike- katalogen för år 2000.
Det finns inte många kvar, har hört en siffra om 42 tillverkade totalt, vilket låter rimligt med tanke på att den enda serien som de rullade i var de handfulla antalet som gick i VM några år. När den tillverkades så var väl alla andra nationella 500 tvåtaktsmästerskap seda länge avsomnade, tyvärr.
Att få en sån här hoj som är " hel och ren " för under en halv mille svenska är nog inte att tänka sig.

Bandit1200 skrev:
Det här måste väl ända vara de fetaste 2-taktarna alla kategorier.
Men det är klart 500:an var nog värre ändå.

http://www.blocket.se/view/4871398.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/4657087.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
Gud så fin den gula var. :kär

23-23981372023.jpg

*/ ?>
Back