Moderkort

alf_ulf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
En stylad me soprtluftfilter
Hej... Jag undrar hur man vet hurdant moderkorn man har... kan man kolla de mångon stans???? Tänkte byta chassie skulle v surt om man beställer hem ett som inte moderkortet passar i...

alf_ulf skrev:
Hej... Jag undrar hur man vet hurdant moderkorn man har... kan man kolla de mångon stans???? Tänkte byta chassie skulle v surt om man beställer hem ett som inte moderkortet passar i...

Vet du vilket märke du har på moderkortet nu, ABIT, MSI, ASUS, ALBATRON eller dyl. Öppna sidoluckan & kolla på moderkortet, det är oftast ett tryck där det står typ ABIT AI-7 om du inte vet vad du har för något

R1 Uffe skrev:
Vet du vilket märke du har på moderkortet nu, ABIT, MSI, ASUS, ALBATRON eller dyl. Öppna sidoluckan & kolla på moderkortet, det är oftast ett tryck där det står typ ABIT AI-7 om du inte vet vad du har för något

Ok tack!! :tummenupp

när det gäller storleken på kortet finns det ju några olika standardstorlekar, och den allra vanligaste just nu är väl ATX... så troligtvis så är det den storleken..

Här finns info om de olika standardstorlekarna: http://www.formfactors.org/formfactor.asp

Bara att mäta kortet annars alltså och konstatera vilken storlek det är.. :)

alf_ulf skrev:
mmm de hette... lr de stog p4ge-fsc asus... va de nu kan betyda... :confused:
Du har ett sånt här. Ditt heter lite annorlunda för att det sitter i en dator från Fujitsu/Siemens (om jag inte är helt fel ute). P4GE-V är ett ATX-kort och det bör ditt också vara. Kolla måtten för säkerhets skull.

alf_ulf skrev:

Då är det bara att köpa ett chassi som håller ATX format, & det gör dom flesta.

Skulle rösta på ett sånt här, där får du rum med 2x120 mm fläktar, då slipper du hög ljud nivå + att du får bra kylning i chassit ändå fläktarna inte snurrar så fort. För en 120 mm fläkt flyttar mkt luft ändå dom snurrar sakta om man nu jämför med 80 mm fläktar

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=309

Lycka till

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride