Modellåret 2026

Priset är, som vanligt med Honda, riktigt bra i alla länder utom Sverige. Kostar 150’ i UK.

Samma sak med transalp, hornet mfl
Ja, 150' är ju ren stöld och hade den kostat det här hade ja inte tvekat en sekund..
184' är fortfarande ruskigt bra med tanke på utrustning och motor.
Även om jag stoppar på lite paket så hamnar jag 50-70' under SA Evo och antagligen 100' under SD GT.

...Och jag som var 100 på att AJS fällde ner skylten för gott i teh-big-bang brittplosion i mitten av 70-talet? Tydligen inte. Många 125or i modellprogrammet (vilket kanske antyder kina-ägare?). Här ett axplock:

AJS Imber

1765907169325.jpeg

AJS ´71 Desert Scrambler

1765907254286.jpeg

PS Modellår, vette fasen? Men gissar på 26. För någon...?

...Och jag som var 100 på att AJS fällde ner skylten för gott i teh-big-bang brittplosion i mitten av 70-talet? Tydligen inte. Många 125or i modellprogrammet (vilket kanske antyder kina-ägare?). Här ett axplock:

AJS Imber

View attachment 523867

AJS ´71 Desert Scrambler

View attachment 523868

PS Modellår, vette fasen? Men gissar på 26. För någon...?
Och du slipper ju EU-krav, så därav har dom ljuddämpare av normal storlek, och verkar inte heller lämna ön.

1765914951907.png

Verkar vara Kinatillverkade... :(

Mer från Triumph!

Jag som tyckte nya Scrambler 400 XC var bra jäkla fräck. Men Tracker 400 var allt strået vassare! *snart börjar man väl lalla pomp and circumstances, också?*

View attachment 523895
View attachment 523896
View attachment 523897

...Och måste man nödvändigt ha kåpa finns ju alltid Thruxton 400

View attachment 523898
Håller med, Trackern var lite frän.
Men där ser man vad Euro-normerna gör för det estetiska :3freak
Jämför med AJS som du postade tidigare, där kan man välja en ljuddämpare utifrån design, inte för att man ska exportera den inom EU.
Man kanske börjar bli kinkig, men jag tycker att det gör skillnad på den hojtypen...

Håller med, Trackern var lite frän.
Men där ser man vad Euro-normerna gör för det estetiska :3freak
Jämför med AJS som du postade tidigare, där kan man välja en ljuddämpare utifrån design, inte för att man ska exportera den inom EU.
Man kanske börjar bli kinkig, men jag tycker att det gör skillnad på den hojtypen...

Visst, men nu är det väl i o f s inte så förskräckligt många som behåller originalpipan på, ändå? Sedan går det väl att rigga avgaset rätt smarrigt trots Euro5+? Smaksak, förstås? Men jag tycker hela (Yamaha) MT-serien är rätt lyckad på den punkten...

Visst, men nu är det väl i o f s inte så förskräckligt många som behåller originalpipan på, ändå? Sedan går det väl att rigga avgaset rätt smarrigt trots Euro5+? Smaksak, förstås? Men jag tycker hela (Yamaha) MT-serien är rätt lyckad på den punkten...
Nä, det är väl bara den tyska batongen som har dålig eftersmak.
Men ska man inte passera nazilandet, så är det ju lungt.

Mer från Triumph!

Jag som tyckte nya Scrambler 400 XC var bra jäkla fräck. Men Tracker 400 var allt strået vassare! *snart börjar man väl lalla pomp and circumstances, också?*

View attachment 523895
View attachment 523896
View attachment 523897

...Och måste man nödvändigt ha kåpa finns ju alltid Thruxton 400

View attachment 523898
Fel musik det är inte pompa, du blir en Motorcycle Man! :7peta :krama

Men även en liten fyrahundra bör hanteras varsamt... :tungan

Om nu någon inte gillar ditt motorcykelval kan du be dem ta sig i arslet! :arsele
Amerikanarna använder bara ett finger, när du nu kan det engelska använder du två! ;)

two-finger-salute-up-your-arse.gif

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!