Modellåret 2026

Norton Manx R (206 kusar) kommer visas under EICMA 2025 som startar på Torsdag.

Rätt läcker (utom möjligen listen med blinkers). 😊

Norton Manx R (206 kusar) kommer visas under EICMA 2025 som startar på Torsdag.

Rätt läcker (utom möjligen listen med blinkers). 😊
Är det inte väldigt mycket Ducati? Trevligt med en sporthoj utan vingar men annars tyckte jag den som helhet var så där. Vissa detaljer helt rätt medan andra blev off. Kanske var det ljuset i studion men jag tyckte silverfärgen gjorde att den så billig ut. Den nakna hade design som förde tankarna till elhoj såg än mindre exklusiv ut. Gillar inte den nya logotypen, är dom ute efter exklusivitet så hade varit bättre att ha kvar den gamla.

Är det inte väldigt mycket Ducati? Trevligt med en sporthoj utan vingar men annars tyckte jag den som helhet var så där. Vissa detaljer helt rätt medan andra blev off. Kanske var det ljuset i studion men jag tyckte silverfärgen gjorde att den så billig ut. Den nakna hade design som förde tankarna till elhoj såg än mindre exklusiv ut. Gillar inte den nya logotypen, är dom ute efter exklusivitet så hade varit bättre att ha kvar den gamla.
Ja skall man vara snäll så ser lite ut som man skulle kunna tänka sig en uppdaterad Ducati Supersport men med blekt färgval. Hojen ser mest ut som en elhoj.

Inte till 2026, men kanske till 2027:
V3 från Honda 900cc, skall motsv. 1200
(eldriven kompressor)
View attachment 522696
"
Honda V3R 900 E-Compressor Prototype – framtidens prestanda
Honda tar nästa steg i motorcykelutvecklingen med V3R 900 E-Compressor Prototype, en helt ny prototyp som kombinerar avancerad teknik med Hondas långvariga ingenjörskunskap.
Den unika V3-motorn visades för första gången på EICMA 2024, där den skapade ett massivt intresse för sin innovativa konstruktion. I år återvänder den i utvecklad form – nu som en 900cc vätskekyld V3-motor med elektroniskt styrd kompressor, en världspremiär för motorcyklar.
Detta ger prestanda i klass med en 1200cc-motor, trots den mer kompakt dimensionerade 900cc-motorn – med blixtsnabb gasrespons och kraftfullt vridmoment, samtidigt som effektiviteten förbättras.
Designen är lika banbrytande som tekniken, med asymmetriska sidokåpor och det nya Honda Flagship WING-emblemet, som markerar en ny era för Hondas toppmodeller.
V3R 900 E-Compressor är skapad enligt konceptet “Non-Rail Roller Coaster” – för att leverera både garanterad spänning och total trygghet."

Ja skall man vara snäll så ser lite ut som man skulle kunna tänka sig en uppdaterad Ducati Supersport men med blekt färgval. Hojen ser mest ut som en elhoj.
Tycker den ser avskalat modern ut.
Hade dom bara stoppat in blinkersen bakom sadeln vid bakljuset hade den varit riktigt nice imo.
Jag tror dock inte utseendet kommer leva upp till priset...

Rätt många intressanta nyheter :) Hondas V3R ser spännande ut.

Ser ju onekligen lite bättre ut än för ett par år sen för våra kära 1000cc sporthojar. Alla japanerna på banan igen och två nya V4:or från norton och cfmoto.
Plus hondas spännande v3:a
Framtiden ser ljus ut. 😁

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här