Modellåret 2023

Vilket spännande år det är 2023. Vet inte riktigt vad jag känner för Transalpen. Håller med Wiseguy här ovanför men hade även hoppats på lite mer offroad. Blir spännande att se om Tenere 900 och R9 kommer. Suzukin hade jag missat helt ?
 
Nu har jag tittat på mer bilder på Transalpen och den ser nog inte så dum ut ändå :giggle:. Bra markfrigång. Ser betydligt lättare ut än AT1100. Elektroniska förarhjälpmedel ger ett alternativ till T7:an som inte har några, beroende på vad man gillar. Lite offtopic men är T7 typ den enda hojen med färglös display kvar om man tittar på endast nya hojar ? Till och med 1050 Vstrom fick ju en i färg till 2023.
 
Nu har jag tittat på mer bilder på Transalpen och den ser nog inte så dum ut ändå :giggle:. Bra markfrigång. Ser betydligt lättare ut än AT1100. Elektroniska förarhjälpmedel ger ett alternativ till T7:an som inte har några, beroende på vad man gillar. Lite offtopic men är T7 typ den enda hojen med färglös display kvar om man tittar på endast nya hojar ? Till och med 1050 Vstrom fick ju en i färg till 2023.
T7 får TFT display till nästa år. Om man nu bryr sig om det. Dom är dyra att byta ut när dom går sönder i alla fall, vilket har hänt på en del africa twin 2020 och nyare.
 
T7 får TFT display till nästa år. Om man nu bryr sig om det. Dom är dyra att byta ut när dom går sönder i alla fall, vilket har hänt på en del africa twin 2020 och nyare.
Visste inte att Africa Twin haft problem med displayerna på modeller från 2020 och framåt. Låter ju inte bra ?.

Vet att många säger att de inte bryr sig om färgdisplay och att hojen ska vara så basic som möjligt men tror de flesta ändå skulle vilja ha en i färg, det är ju år 2023 :giggle: .
 
Finns det något som är bra med parallelltwinnar förutom kostnaden att tillverka dem?
 
Finns det något som är bra med parallelltwinnar förutom kostnaden att tillverka dem?
blir lite mer traktorkänsla å prutta fram i skogen med bra bottendrag :ROFLMAO: . Adventurehojar har ju tagit mer och mer andelar av mc marknaden och tillverkarna har insett att det finns en stor kundkrets där.

Dock är jag också fascinerad över hojar som kommande R9 och andra sporttouringhojar.
 
Gillar verkligen hur de fått till retrostuket på nya Transalp. Ser ju på vissa sätt ut precis som originalet gjorde. Gigantiska plastpaneler vid instrumenthuset och avsaknad av ATns häftiga dubbellykta i fronten. Mer avskalat, lugnt och harmoniskt. Snyggast i svart/mörkgrå.

V-strom 800 känns spontant inte lika intressant, men färgsättningen i blått/gult/guld är förstås jäkligt lyckad.

GSX-8S ser förvisso inte klok ut men det är ju också det som väcker begäret. Riktig ball och fräsch tycker jag helt ärligt.
 
Visste inte att Africa Twin haft problem med displayerna på modeller från 2020 och framåt. Låter ju inte bra ?.

Vet att många säger att de inte bryr sig om färgdisplay och att hojen ska vara så basic som möjligt men tror de flesta ändå skulle vilja ha en i färg, det är ju år 2023 :giggle: .
Jag vill ha analogt!
Färglös lcd ser fördjävligt ut, skall man spänna fast en plastbit med skärm på styret så kan det nog lika bra vara en ipad å inte en gammal miniräknare.....
 
Jag vill ha analogt!
Färglös tft ser fördjävligt ut, skall man spänna fast en plastbit med skärm på styret så kan det nog lika bra vara en ipad å inte en gammal miniräknare.....
Analogt är faktiskt ganska coolt. Saknar det ibland när man kör nya bilar och mc med en stor dataskärm som display istället. Analog varvmätare också.
 
Har Tracer 9 GT 2023 fått en enda stor display istället för 2 som på 2022 års modell ??? ??

Verkar som Yamaha har lyssnat på kunderna för de har fått mycket kritik för de dubbla displayerna.
 
Kollar in V-strom 800an. Gillar konceptet. Men förundras över 2 saker : varför väger en offroad så mycket mer än en modern sporthoj? Alltså jämfört med en enduro, måste en cylinder till, batteri och större tank, lite plast, verkligen behöva väga 100kg mer?!
Sen vad är det med Suzuki och deras ljuddämpare? Hayabusan och GSX-R 1000 har ju ohyggliga dämpare, så även denna! Varför betydligt större än konkurrenterna? En eftermarknadsdämpare är lika tyst med dbkiller samt mycket lättare. Jag förstår verkligen inte.
 
Bimota offroad?
Baserad på KX450X fast med lysen och 11 liters tank. Gissar att den är tänkt för amerikanska och australiensiska dual-sport segmentet, men hade vart kul om dom lyckats trycka igenom den för euro 5.
260A1785-4518-4039-BA06-68AD8DEBB9C2.jpeg
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top