Första siffrorna på kamaxlarnas värden anger duration i grader och de andra ventillyft i mm.
En ökning av dessa värden brukar syfta till en effektökning som hamnar högre upp i varvtalsregistret än orginal.
Som tidigare skrivits så bestämms utfallet av kamaxeluppgraderingen av hur "överdimensionerad" övriga motorn är.
Det handlar bl,a om komp, förbränningsrum, utformning av in & utblåskanaler, storlek på spjällhus och rör, avgassystem, bränslespridare osv
Alltså, en ökad toppeffekt sker oftast på bekostnad av botten och del av mellanregister vilket på en "knixig" bana kan det komma att ge dej raka motsatsen av det du vill ha
Lirar sedan inte grejorna ihop kan du rent av få sämre effekt.
Du behöver absolut prata med någon som är insatt i just din motor (och det var ju just därför du postade här

)
Här finns lite allmän info om det här med trim och kamaxlar, visserligen till bil med principen är det samma.
http://www.stahlmotor.se/aktuellt.html