Mobiltelefon?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag tänkte åka och köpa mig en ny mobil utan bindningstid och skit... Vilken butik är bäst prismässigt och vilken lur ska man välja?
Min erfarenhet är att ericsson har strulat mest av dom jag haft, har i övrigt haft nokia annars... Det jag använder mobilen mest till är att prata, surfa korta stunder, möjligtvis att jag skulle kunna använda radio/mp3 nån gång i bland, bra kamera bör den ha, och minne förståss. pris spelar mindre roll... Tipps på butik och lur, någon?

//Benny

Beställ från lämplig nätbutik om du skall ha det hyffsat billigt.
www.emporiolive.com är billiga på många telefoner.

Eftersom kraven/önskemålen när det gäller en mobil skiljer sig lika mycket mellan folk som när man skall köpa bil finns ingen universalmobbe som passar alla.

Jo, samma användare som alltid rekomenderar Nespresso-bryggare och BMW kommer snart komma in i tråden och rekomendera iPhone men mitt tips är att du går in på prisjakt.se och bockar för allt du MÅSTE ha i mobilen och väljer den som verkar ge mest bang for the buck.

Beställ från lämplig nätbutik om du skall ha det hyffsat billigt.
www.emporiolive.com är billiga på många telefoner.

Eftersom kraven/önskemålen när det gäller en mobil skiljer sig lika mycket mellan folk som när man skall köpa bil finns ingen universalmobbe som passar alla.

Jo, samma användare som alltid rekomenderar Nespresso-bryggare och BMW kommer snart komma in i tråden och rekomendera iPhone men mitt tips är att du går in på prisjakt.se och bockar för allt du MÅSTE ha i mobilen och väljer den som verkar ge mest bang for the buck.

Ok... Danke..

Samsung verkar ha bra kläm på mobiler. Har alltid haft SE och Nokia och har alltid varit lika perplex över hur man på 2000-talet fortfarande inte verkar kunna bygga en mobiltelefon som fungerar korrekt.
Samsung fixade biffen för mig.
Har en sådan här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=436612
Blev minst sagt förvånad över vad man fick för pengarna. Mekaniska knappar kan fara åt helvete. Tryckskärm für alle.

Ajfån. Den är helt enkelt för bra för att inte ha. Har haft SonyEricsson, Nokia, Motorola förut. Inga har varit i närheten av ajfånen. So there.

Och BMW:n byttes in vid köpet av en Audi. Sådeså. :D

Ajfån. Den är helt enkelt för bra för att inte ha. Har haft SonyEricsson, Nokia, Motorola förut. Inga har varit i närheten av ajfånen. So there.

Och BMW:n byttes in vid köpet av en Audi. Sådeså. :D

Hade en i jobbet. Man kan inte betala mig för att använda skiten igen. Jätteskoj med applikationer som gör att man kan spela flöjt och svinga ljussabel, men de facto en dålig telefon. Stor som ett as, dålig batteritid och telefonfunktionen med allt vad kontaktlistor och dylikt heter ska vi inte ens gå in på. Till exempel tyckte den mycket om att hänga sig när man skulle använda telefonen.

Last edited:
Hade en i jobbet. Man kan inte betala mig för att använda skiten igen. Jätteskoj med applikationer som gör att man kan spela flöjt och svinga ljussabel, men de facto en dålig telefon. Stor som ett as, dålig batteritid och telefonfunktionen med allt vad kontaktlistor och dylikt heter ska vi inte ens gå in på. Plus att den tyckte mycket om att hänga sig när man skulle använda telefonen.

Poänglösa appar, för det första. Det finns betydligt bättre, som du också vet.

För det andra måste du ha fått ett måndagsex. Min har aldrig strulat, kontaktlistorna fungerar hur bra som helst, och batteritiden är inte så dålig som alla vill ge sken av om du använder den som en normal telefon.

ALLA mina telefoner oavsett tillverkare har strulat på ett eller annat sätt utom just ajfånen. Man skulle inte kunna betala mig för att byta.

Iphone, nån nyare HTC med android, Sony-Ericsson x10 eller x10 mini.

Finns väldigt mycket att välja mellan. Bäst är nog att göra som Merovingian sa, gå in på prisjakt och bocka för det du vill ha så får du upp ett gäng alternativ.

iPhone fungerar fint. Den telefon jag haft som krånglat minst. Visst är den stor, men när man närmar sig 40 så uppskattar man en stor skärm.

Min dotter åker till Usa om 2 veckor. Och har funderat på att låta henne köpa en i-phone där. Som jag uppfattat det så är det ca 1000-lappen billigare där. men å andra sidan så verkar det strul med mjukvara så den måste uppdateras här och så undrar jag hur det blir med garanti om den strular och måste lämna in den...

För det andra måste du ha fått ett måndagsex.

Jag hälsar det till mina tre kollegor som alla har/haft samma eller liknande problem.
Jag orkar inte ens argumentera om den, jag är bara glad att den är borta. Även om man skulle ha en lika krånglande telefon av annat märke idag så skulle den telefonen i alla fall inte ha en sektliknande fanclub bakom sig som försvarar den till sista blodsdroppen. Bara det är en lättnad.
Minuskommentarer välkomnas varmt.

Min dotter åker till Usa om 2 veckor. Och har funderat på att låta henne köpa en i-phone där. Som jag uppfattat det så är det ca 1000-lappen billigare där. men å andra sidan så verkar det strul med mjukvara så den måste uppdateras här och så undrar jag hur det blir med garanti om den strular och måste lämna in den...

Mjukvaran är samma världen över så det är ingen fara. Däremot är den garanterat bunden till AT&T vilket innebär att du måste jailbreaka den. Bättre då att köpa den i England (som jag skrev i iPhonetråden) där den är olåst.

Garantin är landsbunden vilket gör England till ett bättre alternativ även där.

Vill du ha bra kamera så verkar Nokia N8 GRYM!! 12 megapixel, men den är tydligen byggd på nån ny teknik så det ska motsvara 18 megapixel jämfört med dagens kameror. Nokia har dessutom riktigt bra navigation.

Jag funderar på:
Nokia N8
Samsung Galaxy S
HTC Desire

Desire och Galaxy S kör android, medan N8 kommer släppas med nya Symbian 3.
Har svårt att bestämma mig för om jag vill ha Android eller Symbian, just pga
kameran och navigationen med N8an.

hello!
lägg ett kryss för NOKIA N900 oxå när du jämför telefoner!
Den enda telefonen som det verkligen går att surfa "på riktigt" med. Andra fördelar är qwerty (är beroende av det), linuxbaserad samt att luren e så gott som helt öppen.

nackdelar har även den;
batteritiden och storleken ex.

i övrigt så är det väl Androidlurar som gäller

//skriver på en N900 på stranden:tuttar:tungan

Vill du ha bra kamera så verkar Nokia N8 GRYM!! 12 megapixel, men den är tydligen byggd på nån ny teknik så det ska motsvara 18 megapixel jämfört med dagens kameror. Nokia har dessutom riktigt bra navigation.

Hur mycket ljusinsläpp har den då? 12 (18) Megapixlar säger inget om bildkvalitet, bara hur stor upplösning bilderna kan ha.

Hur mycket ljusinsläpp har den då? 12 (18) Megapixlar säger inget om bildkvalitet, bara hur stor upplösning bilderna kan ha.

Här är den info som fanns om kameran:

Kamera

* 12-megapixelkamera med Carl Zeiss-optik
* Helskärms 16:9-sökare med lättanvända pekskärmsparametrar
* Xenon-blixt
* Program för ansiktsigenkänning
* Autofokus
* Brännvidd: 5,4 mm
* F-nummer/bländare: F2.8
* Filformat för stillbilder: JPEG / EXIF
* Zoom upp till 2x (digitalt) för stillbilder
* Zoom upp till 3x (digitalt) för video
* En andra kamera för videosamtal (VGA, 640 x 480 pixlar)

Videokameror

* Huvudkamera
o 12 megapixel med Carl Zeiss-optik
o HD-kvalitet 720p-upplösning
o Filma 16:9-videofilmer i HD
* Videoinspelning i 720p 25 bps med kodekarna H.264, MPEG-4
* Inställningar för scen, videobelysning, vitbalans, färgton
* Sekundärkamera-VGA för videosamtal

Mobilen har dessutom HDMI utgång så man kan köra sina videos/bilder direkt upp på TVn :). Ska visserligen gå att göra trådlöst med Galaxy S och en Samsung TV men det här borde fungera med de flesta märken.
Brännvidden skulle enligt ngt klipp jag såg vara större än många kompaktkamerors, och det är väl dem man får jämföra med, lär ju knappast få en systemkamera i mobilen...

Jag funderar på:
Nokia N8
Samsung Galaxy S
HTC Desire

Jag står inför samma dilemma men N8 går bort..
Väljer mellan
iPhone 4
Samsung Galaxy S
HTC Desire

....så svårt att välja. Just nu lutar jag åt Galaxy S men hur ska man resonera?! :mad:

Android känns trots allt som det som har mest möjligheter. iPhone kan klara sig p.g.a. att den är så stor och uppskattad och får mycket nya appar som tilltalar kreti och pleti.

Att måla in sig i ett hörn med Nokia känns dumt.

Jag har alltid haft Ericsson/SonyEricsson och visst, dom har haft sina sidor, min P990 drev mig till vansinne :mad: Men nu slog jag till på en SE W995i och det är den bästa mobil jag har haft! Bra skärm (240*320), liten och smidig, fortfarande knappar så jag kan använda den med handskar, smutsiga händer mm, snabb och har allt jag behöver. Riktigt bra ljud har den dessutom. GPS'en använder jag sällan iom att jag har en bättre i bilen, men visst är den bra att ha ibland och med Opera i den blir den klockren att surfa med också :tummenupp Jag trodde jag skulle sakna pekskärmen, men hittills har jag inte gjort det en enda gång faktiskt!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti