Mobiltelefon?

Jag står inför samma dilemma men N8 går bort..
Väljer mellan
iPhone 4
Samsung Galaxy S
HTC Desire

....så svårt att välja. Just nu lutar jag åt Galaxy S men hur ska man resonera?! :mad:

Android känns trots allt som det som har mest möjligheter. iPhone kan klara sig p.g.a. att den är så stor och uppskattad och får mycket nya appar som tilltalar kreti och pleti.

Att måla in sig i ett hörn med Nokia känns dumt.

Det är Nokias navigation och kameran i den mobilen jag vill åt... +Att den är riktigt snygg i sitt alu skal.

Iphone 4 verkar bli en bra mobil men det är ett sånt himla krångel med apple så fort man vill föra över filer eller ladda ner nånting osv. Drygt att man ska behöva på och låsa upp mobilen för att sånt ska funka.

Galaxy S har bättre hårdvara än Desire, förvisso samma processorhastighet men enligt ett test jag läste ska deras grafikprocessor vara betydligt snabbare. Däremot så ska Sense (UI de lägger över Android) vara mer förfinat än Samsungs dito. Har svårt att bestämma mig pga formatet också, vill ju inte ha en allt för stor mobil.

Jag står inför samma dilemma men N8 går bort..
Väljer mellan
iPhone 4
Samsung Galaxy S
HTC Desire

....så svårt att välja. Just nu lutar jag åt Galaxy S men hur ska man resonera?! :mad:

Android känns trots allt som det som har mest möjligheter. iPhone kan klara sig p.g.a. att den är så stor och uppskattad och får mycket nya appar som tilltalar kreti och pleti.

Att måla in sig i ett hörn med Nokia känns dumt.

Och att måla in sig i ett hörn med Apple tycker jag känns dumt......

Har inte testat Galaxyn, men är nöjd med min Desire.

Och att måla in sig i ett hörn med Apple tycker jag känns dumt......

Har inte testat Galaxyn, men är nöjd med min Desire.

Jo, det är därför det lutar åt en lämplig Androidmobbe.

Däremot är iPhonehörnet det enda tänkbara hörnet eftersom det är så många i just det hörnet om man nu absolut skall välja ett hörn.

Xperia X10 mini kanske? Verkar ha fått mycket bra recensioner och är så liten som man förväntade sig att en mobiltelefon skulle vara in smartphone-hysterin drog in över världen (88g, nätt format). Snygg också :)

xperia-x10-mini-x10-pro-595x384.jpg

4475847247_a54da9e617.jpg

Däremot är iPhonehörnet det enda tänkbara hörnet eftersom det är så många i just det hörnet om man nu absolut skall välja ett hörn.

Jo. Om man är bekväm i att låsa sig till Windows/OSX (iTunes) så är det ett rätt stort och bekvämt hörn.

För reaktionära nördar som undertecknad som får högt blodtryck och allergiska reaktioner av både Ballmers och Jobs resp. produkter är det ett väldigt obekvämt hörn :kryckor

Jag var inne på den vid första anblicken men nu börjar jag luta åt att ha en riktig och stor smartphone till vardags som får kompletteras med en mindre slitochsläng-telefon som kan användas när hjärnan byts mot öl eller när man skall ut och sola å bada o.s.v....
Som jag ser det så är det bara en telefon som gäller när det gäller Android, och det är Google Nexus One.

Fördelen är inte så tydlig, men den har prestanda i toppskiktet av alla telefoner just nu och är alltid först med uppdateringar. Nyligt har den t.ex. fått nyaste Android 2.2 (FroYo) som snabbar upp den 2-5 ggr. Alla andra telefoner får vänta då tillverkarna är långsamma på att porta Android till sina egna skal.

/Nöjd Nexusägare

Som jag ser det så är det bara en telefon som gäller när det gäller Android, och det är Google Nexus One.

:nicka
Den är verkligen sjukt bra. Har haft min nu i ca 3 månader och har inte hittat mycket att klaga på. Fick fingra lite på en kollegas nya X10 och blev faktiskt inte särskilt imponerad. Tydligenär det Android 1.6 i den. :brinnerup

Xperia X10 mini kanske? Verkar ha fått mycket bra recensioner och är så liten som man förväntade sig att en mobiltelefon skulle vara in smartphone-hysterin drog in över världen (88g, nätt format). Snygg också :)

För två år sedan hade jag en Neonode privat och en Sony från jobbet.
Sen skulle alla byta till ifons så jag skippade privattelefonen men jag ångrar mig ibland. Telefoner ska vara små!
neonode-n2-7.jpg

Det blev en Samsung Galaxy GT-I9000... Bra eller anus?
Jag kände på Sony-Ericson X10-mini och den var smidig, men kommer nog störa mig på att den är så liten touch-skärm. Så jag tog i ordentligt i stället... Så nära man kan komma en Iphone.. Musik i mobilen är inte min grej ändå... Enligt handlarna så är det lite strul med samsung vilket jag gick lite på oxå. Då ericsson har strulat många ggr för mig och Den senaste Nokia med massa teknik i fick jag lämna in 3 ggr oxå. Så nu prova jag ett nytt märke... Får se hur det går.. :gnissla

Fördelen är inte så tydlig, men den har prestanda i toppskiktet av alla telefoner just nu och är alltid först med uppdateringar. Nyligt har den t.ex. fått nyaste Android 2.2 (FroYo) som snabbar upp den 2-5 ggr. Alla andra telefoner får vänta då tillverkarna är långsamma på att porta Android till sina egna skal.

/Nöjd Nexusägare

WORD!

Kör också med senaste uppdateringen, riktigt grymt med Wifi hotspot osv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti