mobiltelefon/radio

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Jag skulle vilja ha nån handsfree som jag kan koppla både mobiltelefon och komradio till. Jag kan ju inte va den enda? Vad finns det för alternativ? Jag har inte hittat nånting, letar kanske på fel ställe.

scud skrev:
Jag skulle vilja ha nån handsfree som jag kan koppla både mobiltelefon och komradio till. Jag kan ju inte va den enda? Vad finns det för alternativ? Jag har inte hittat nånting, letar kanske på fel ställe.

Peltor har just de grejorna du letar efter, fast de är riktigt svindyra, funkar säkert svinbra också :)
(Obs: Acrobat-PDF-fil)
http://www.peltor.se/PDF_Download/PDF_SE/Comm/MC_2003_SE.pdf

Det fanns lite smått o gott när jag sökte här också.
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=751462

peltors produkter där man kunde koppla in mobiltelefonen också verkar ju smutt, priset är väl sånt som man kommer att svära över, sen tycker jag det ser ganska stort ut, den där lilla lådan som kopplar ihop allting..

vad kan man tänka sig att det kostar? Jag har ingen aning och det fanns inte direkt nån prisuppgift..

Jag betalade strax över 4 Kilopengar för komplett kit inklusive hjälmdelarna.
Detta var då allt utom radio och telefon då :)

Fast det fungerar som sagt riktigt bra, har använts i upp till 150 utan problem.
Prisvärt om man behöver bitarna.

"behöver".. Egentligen inte.. men ska man åka en bit är det skönt att kunna snacka över radio.. och att ta ett samtal på telefonen kan va bra..

4k känns ju i plånboken, får tänka igenom det noga och leta alternativ i vinter, behöver ju inte köpa nånting nu när vintern snart kommer.

Konstigt att ingen tagit fram nån billigare och enkel produkt för att koppla ihop mobiltfn och komradio. Kan inte va så svår teknik, kvalitén hänger väl på micen och högtalarn.

Men de e klart, man har ju lagt ner en del pengar på hoj och alla tillbehör, då måste man ju ha resterande saker :hihi

DisqoBizkit skrev:
Hänger inte riktig med på vad du är ute efter?
Det du länkade till var en intercom, dvs man kan snacka me polarn som sitter bakom, det går inte att koppla till en komradio (för att prata med nån på en annan mc). Möjligheten som fanns att ta in externt ljud var att man kunde koppla t.ex. en cd-freestyle, inte radio/tfn. Och jag vill kunna koppla in mobiltelefon och komradio i samma headset, och ha nån knapp på styret, en för att sända radio, och en för att svara i telefon.

scud skrev:
Det du länkade till var en intercom, dvs man kan snacka me polarn som sitter bakom, det går inte att koppla till en komradio (för att prata med nån på en annan mc). Möjligheten som fanns att ta in externt ljud var att man kunde koppla t.ex. en cd-freestyle, inte radio/tfn. Och jag vill kunna koppla in mobiltelefon och komradio i samma headset, och ha nån knapp på styret, en för att sända radio, och en för att svara i telefon.
Okaj! taget.. Angående intecom, är det sladd mellan dom då alltså? Lite osmidigt?

DisqoBizkit skrev:
Okaj! taget.. Angående intecom, är det sladd mellan dom då alltså? Lite osmidigt?
Ja precis, med nån liten förstärkare. Tror inte de behöver bli så bökigt med en kabel, går säkert att koppla i/ur fort och smidigt, så man kopplar väl in sig när man väl sitter på mc'n.. Osmidigt blir de när man förlänger kabeln och kör intercom mellan 2 hojjar :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...