Mobilt bredband

Har Tele2 sedan några månader. Funkar bra om man surfar där det finns Turbo3G. Finns inte det blir det segt. Annars funkar det utmärkt. En nackdel är att jag bara får ladda ned 1 GB per månad, därefter sänker Tele2 farten till lägre än modemhastighet.:mad: Riktigt irriterande. Lösningen är att betala 90 bagis ytterligare per månad och få ladda ned 5 GB innan de sänker.

Bra grej om man är mobil. Skall du surfa hemifrån finns bättre lösningar.

Har Tele2 sedan några månader. Funkar bra om man surfar där det finns Turbo3G. Finns inte det blir det segt. Annars funkar det utmärkt. En nackdel är att jag bara får ladda ned 1 GB per månad, därefter sänker Tele2 farten till lägre än modemhastighet.:mad: Riktigt irriterande. Lösningen är att betala 90 bagis ytterligare per månad och få ladda ned 5 GB innan de sänker.

Bra grej om man är mobil. Skall du surfa hemifrån finns bättre lösningar.

Var finns det Turbo3g?

Ska du spela spel och liknande där upp-hastigheten har betydelse så kolla på något annat.

Är det enbart hemifrån du ska ha det så är du ute och cyklar.

Jag har haft det något år nu. Det är skoj att ha på semestern, i bilen, i garaget och som backup när uppkopplingen bestämmer sig för att kewka ur, men det är inte något att ha istället för din vanliga uppkoppling.

Jag har haft det något år nu. Det är skoj att ha på semestern, i bilen, i garaget och som backup när uppkopplingen bestämmer sig för att kewka ur, men det är inte något att ha istället för din vanliga uppkoppling.

Jag kanske inte ens har uppkoppling på rummet jag ska bo på i höst, funderar lite på ifall detta är ett alternativ...

Skit i det och skaffa vanligt istället....rena skiten säger en polare som hänger på tele2

Har telenor sen ett par månader och att surfa på sporthoj går fint men att ladda ned en massa suspekta filer funkar sämre.

Jag kör på telia o de funkar galant, det är ju som sagt bara för att surfa o kolla lite youtube-klipp med men de funkar fint för det.
Har suttit hela vägen från sälen i baksätet o surfat o hela vägen ner till göteborg utan nå problem.

Jag kör ICE.NET - täckning (även för den snabbare hastigheten) nästan överallt! Högre upp-hastighet (1Mb) än de flesta andra också.
Reser mycket i jobbet och använder det på tåg, i bil, på obskyra konferensanläggningar, mitt i stan m.m.

MEN - mobilt bredband skall man nog se som ett komplement till fast bredband - inte som en ersättare.

Ska du ha det som enda internet så håll dig borta från tele2.. Jag kör tele2s billigaste ( 99.- / månad ) funkar grymt bra till det jag har det till ( slö surfa typ ) max 3 gig / månad men det surfar man inte upp.. Valdet det bara för att det va billigast och jag använder det bara när jag inte är hemma.. Polarn har 3s 7.2mb det är grymt mycket snabbare men inte lika stabilt.. Men ska du ha det som enda lina så skaffa utan begränsning om du vill tanka nått t ex.

Verkar inte vara nåt vidare bra alternativ det här ändå, får leva utan internet i några månader istället tror jag eller hoppas på att teknologin tar ett jätte språng och man kan få 100m/bit utan krångel överallt innan hösten. :cool:

Jag har mobilt från 3 och det funkar skitbra. Har inget annat internet, och jag ser ingen anledning att skaffa heller. Detta är billigt och skitbra när man vill sola på gräsmattan eller ska nånstans där det inte finns fast internet. :tummenupp

Exakt! Bind inte upp dej före du har provat skiten där du mest kommer att använda det! Jag kör på 3, och har ingen som helst jävla mottagning nånstans hemma.

Exakt! Bind inte upp dej före du har provat skiten där du mest kommer att använda det! Jag kör på 3, och har ingen som helst jävla mottagning nånstans hemma.

Vad bitter du låter.. :pannkyss
Finns ingen annan operatör som har bättre täckning där du bor? Eller är du upplåst länge till?

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back