Mobilt bredband

Vad bitter du låter.. :pannkyss
Finns ingen annan operatör som har bättre täckning där du bor? Eller är du upplåst länge till?

Haha, som fan! Riktigt kasst. Jag hade egentligen kunnat svara för en kvart sen. Men ikke. Surfar t.o.m fortare med mobilen! Har väl nästan ett år kvar på bindningstiden, har ringt o bråkat med dom fram o tillbaks, men kommer liksom ingen vart. "Du har en stark mast precis i närheten, vad konstigt.. Dom får åka ut o justera lite...." Fast dom sa ju inte vilket år. Jaa, jag är bitter!

Finns det någon leverantör utan 1G eller 5G begränsning per månad?
3
Kör med det själv som enda internet hemma och på resor i Sv och hittils har det funkat bra. Testade en gång att jämföra mot SJ:s uppkoppling från X2000 mellan Sthlm och Gbg. Mitt 3 (turbo 3G) var snabbare hela vägen. Har inte märkt någon avgörande skillnad i nedladdningstider mot fast bredband hemmifrån (hade ADSL förut). Oftast ligger ju flaskhalsen någon annanstans.

Jag sitter nu på altanen till stugan på Åland, med en GSM-mast 2km bort. Uppkopplingen är bara GPRS (3G eller t.o.m. Turbo 3G finns mig veterligen inte annat än i stan?). Skitsegt är bara förnamnet när man kör mot webbapplikationer som Sporthoj. Epost och lite småtrafik via SSH går därmed utmärkt. Smutt att ha så här på semestern eller när man är på resande fot och inte har tillgång till WLAN-surfzoner o.d., men jag skulle knappast skaffat det privat - nu är det jobbet som betalar. Fast avgift per månad och obegränsad trafik (företagsabonnemang) och därmed bättre än när jag körde via mobilen (som modem).

Telia blev det i.o.m. avtal med jobbet och en bra utlandstäckning med låga avgifter för trafiken. Surfs Up! :tummenupp

Men att köra med hemma? Näe, adsl eller bättre är det enda man står ut med i längden :)

Är det nån som vet hur det funkar med SMS? :confused: Upptäckte att jag fått ett sms till "dongeln". Eftersom nummret till "dongeln" är "hemligt" så undrar jag lite hur man kan skicka sms till den :va

Sen va sms.et lite intressant med, känner inte igen nummret, kollade eniro och hitta.se men inget nummer där och så stod det "Ring mej". :gnissla

Är det nån som vet hur det funkar med SMS? :confused: Upptäckte att jag fått ett sms till "dongeln". Eftersom nummret till "dongeln" är "hemligt" så undrar jag lite hur man kan skicka sms till den :va

Sen va sms.et lite intressant med, känner inte igen nummret, kollade eniro och hitta.se men inget nummer där och så stod det "Ring mej". :gnissla
Någon som slagit fel nummer antagligen...

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back