Mobilt bredband, mobil?

Konstigt.

Internetdelning funkar perfekt på en dator med iTunes, men på min andra utan iTunes installerat så hittas inte internetuppkopplingen.

Har du någon idé?

Anslut iPhone med USB-sladd först så att drivisarna installeras... det görs även när man installerar iTunes.

ni som andvänder telefonen som modem,,hur mycket kostar det att surfa eller är det fri surf?gjorde så här för många årsedan och kostade då ca 100kr/tim bara för blocket..telefonen var motorola a925 då den kom ut..

Yes. Den är på och det fungerar när jag kopplar in den till den andra laptopen, som har iTunes installerat.

Väldigt konstigt..

Hittade den här WA:n:

So is there a separate "modem" or LAN adapter driver for the iPhone I can install without having to put the whole of iTunes onto each PC?

Use WinRAR or similar to extract the "AppleMobileDeviceSupport.msi" out of the iTunesSetup.exe for iTunes 8.2

Simply install the "AppleMobileDeviceSupport.msi" on each of the PC's... that way none of them need iTunes installed. :)

This allows USB tethering as per the OP's wish. On the other hand, this isn't required at all for Bluetooth tethering as has been previously stated.

Källa

ni som andvänder telefonen som modem,,hur mycket kostar det att surfa eller är det fri surf?gjorde så här för många årsedan och kostade då ca 100kr/tim bara för blocket..telefonen var motorola a925 då den kom ut..
Kolla runt på abonnemang. De flesta (bra) har minst 5gb/månad för fri surf, överstiger man detta stryps hastigheten. Cirkus 200:-/månaden kostar det.

Dom flesta 3G telefoner idag störjer turbo 3G. Så det ska inte vara något problem.
Däremot är det ett faktum att det drar batteri som själva faan och ofta är det så att internetkopplingen bryts tillfälligt när man använder den som telefon.
dom taltider som telefontillverkarna anger är baserade på att man pratar i telefonen. Använder du den till 3G data uppkoppling så blir det avsevärt kortare. Dom flesta telefoner kan du tömma batteriet totalt på på bara 1-2 timmar beroende på hur du surfar.
Jag körde så på jobbet förut men tröttnade på det då jag var mer intresserad av att ha möjlighet att prata i telefon även på eftermiddagen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT