Jag sitter och kalkylerar mobilabonnemang in till minsta beståndsdel, men kan inte bestämma mig i frågan till den blivande mobilen.
Jag har i princip knackat ner mig till tre alternativ:
Telenor surf plus (7176 minsta kostnad 24mån)
3Mbit & obegränsad nedladdning
Halebop Hallå super (7672 minsta kostnad 24mån)
6Mbit & 10Gb/mån
Tre surf max (7426...)
10Mbit / 10Gb
Så mina frågor till er allvetande sporthojare:
1) täckning etc för Halebop, Telenor & Tre? vilka är bra/dåliga
2) Är 3Mbit slött? duger till att streama webradio & spotify
3) Hur långt kommer man på 10Gb när det gäller streaming? (128kbit/s webradio -> 21,7h i månaden för 10Gb)
Är streamingen till mobiler i samma kvalitet som "vanliga nätet", dvs Mb-slukande?
4) vad innebär att abonnemang inte gäller för fildelning? (inte just dessa jag nämner här. Bara IP-telefoni är ajabaja)
Telenors surfa premium finns ju också men det är 2400kr mer på en 24mån bindning. Jag har inte lust att betala mycket för mobilen då man har andra utgifter som man hellre lägger pengar på.
Att notera är att jag inte ringer/sms:ar/mms:ar speciellt mycket. Det kanske kommer öka lite när man har en lite roligare lur (har siktet inställt på Galaxy S II alternativt SE Arc).
Jag har i princip knackat ner mig till tre alternativ:
Telenor surf plus (7176 minsta kostnad 24mån)
3Mbit & obegränsad nedladdning
Halebop Hallå super (7672 minsta kostnad 24mån)
6Mbit & 10Gb/mån
Tre surf max (7426...)
10Mbit / 10Gb
Så mina frågor till er allvetande sporthojare:
1) täckning etc för Halebop, Telenor & Tre? vilka är bra/dåliga
2) Är 3Mbit slött? duger till att streama webradio & spotify
3) Hur långt kommer man på 10Gb när det gäller streaming? (128kbit/s webradio -> 21,7h i månaden för 10Gb)
Är streamingen till mobiler i samma kvalitet som "vanliga nätet", dvs Mb-slukande?
4) vad innebär att abonnemang inte gäller för fildelning? (inte just dessa jag nämner här. Bara IP-telefoni är ajabaja)
Telenors surfa premium finns ju också men det är 2400kr mer på en 24mån bindning. Jag har inte lust att betala mycket för mobilen då man har andra utgifter som man hellre lägger pengar på.
Att notera är att jag inte ringer/sms:ar/mms:ar speciellt mycket. Det kanske kommer öka lite när man har en lite roligare lur (har siktet inställt på Galaxy S II alternativt SE Arc).