Mobilstrålning

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Ska tjöpa ny mobil snart, ev idag.

Någon som har koll på hur det funkar med strålning,
får man cancer om 20 år eller är det inget att oroa sig för?

Och lönar det sig isf att tjöpa en mob med lågt SAR?

Vet ej, fast jag läste att dom nu menar på att hands-free är mkt bättre än att prata direkt i luren, fast för ett tag sen va det tvärtom, o ytterliggare ett tag tillbaka vad det åter igen tvärtom.

HanneZ skrev:
2066514 Vet ej, fast jag läste att dom nu menar på att hands-free är mkt bättre än att prata direkt i luren, fast för ett tag sen va det tvärtom, o ytterliggare ett tag tillbaka vad det åter igen tvärtom.

Störigt såntdär, jag tror iaf att handsfree e bättre.

Asbest, radioaktivitet etc hävdade man ju var ofarligt när det kom, men var inte bra. Tom cigaretter var "inte så farligt" även om folk kännde på sig att det inte var nyttigt.
Å andra sidan var folk rädda för att använda fjärrkontrollen till TVn när den kom, och den e ju ofarlig. Synd att Saida är död....

General E skrev:
2066510 Ska tjöpa ny mobil snart, ev idag.

Någon som har koll på hur det funkar med strålning,
får man cancer om 20 år eller är det inget att oroa sig för?

Och lönar det sig isf att tjöpa en mob med lågt SAR?

Istället för att kolla på mobiltelefonen med lägs SAR värde kan du börja kolla på en motorcykel med lågt kW värde.
Det är nämligen bevisat att motorcyklar med högt kW värde orsakar fler dödsolyckor än dom med lågt värde.
Åtgärdar du den punkten först så tror jag du kan köpa vilken mobiltelefon som helst sen...

Handsfree är bekvämt!

GuW skrev:
2066575 Istället för att kolla på mobiltelefonen med lägs SAR värde kan du börja kolla på en motorcykel med lågt kW värde.
Det är nämligen bevisat att motorcyklar med högt kW värde orsakar fler dödsolyckor än dom med lågt värde.
Åtgärdar du den punkten först så tror jag du kan köpa vilken mobiltelefon som helst sen...

Handsfree är bekvämt!

I get your point. Intressant det där med vad man oroar sig för, tämligen orationellt. Men nu jag köper en ny kan jag lika gärna ta en med lite schtrålnung.

En snubbe snackade om att det även spelar roll vilket abonnemang man har, ju bättre täckning desto mindre behöver mob sända. Och då undrar man såklart vilka som har bäst täckning. Telia ute på landet antar jag, men i städer då? Har alla bra täckning där??

General E skrev:
2066587 I get your point. Intressant det där med vad man oroar sig för, tämligen orationellt. Men nu jag köper en ny kan jag lika gärna ta en med lite schtrålnung.

En snubbe snackade om att det även spelar roll vilket abonnemang man har, ju bättre täckning desto mindre behöver mob sända. Och då undrar man såklart vilka som har bäst täckning. Telia ute på landet antar jag, men i städer då? Har alla bra täckning där??

Ju sämre täckning du har desto mer måste telefonen kräma på. Kör så mycket som möjligt med headset om du är orolig men tänk i så fall på vart du har telefonen. Om du har telefonen i fickan med antennen mot kroppen så får ju telefonen sämre täcning och drar på mer. D.v.s. strålar ditt skrev hårdare... :brinnerup

Här hittar du täckningskartor, vet dock inte hur aktuella de är. http://www.pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId=1001

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg