Mobilhållare? Vilka pålitliga finns?

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Jag körde med Quadlock tills att jag bytte telefon. Orkade inte köpa ett nytt case och dessutom så skadar vibrationerna kameran och möjligtvis andra delar i telefonen. Jag märkte det faktiskt på min Samsung S9+ att när jag vände på den så klickade det från kameran.
Hade du vibrationsdämparen då eller var det innan den fanns? Nu lär jag ändå titta efter ny telefon snart då min börjar bli gammal, så snart kanske jag kan offra den till permanent MC-bruk. Lite oroväckande att läsa då jag precis börjat använda Quadlock, dock. ?

(PSA, köper man hela kittet med trådlös laddare etc så blir frakten iaf gratis. Och det skickas från EU, så tullfritt.)
 

deegan

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2018
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha MT10 SP 2018
Hade du vibrationsdämparen då eller var det innan den fanns? Nu lär jag ändå titta efter ny telefon snart då min börjar bli gammal, så snart kanske jag kan offra den till permanent MC-bruk. Lite oroväckande att läsa då jag precis börjat använda Quadlock, dock. ?

(PSA, köper man hela kittet med trådlös laddare etc så blir frakten iaf gratis. Och det skickas från EU, så tullfritt.)
Hej,

"På min tid" så fanns ingen vibrationsdämpare. Tror dom kom ut med den 2020 eller kanske rent av 2021.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det jag inte gillar med Quadlock är att det inte finns bra övergång till alla telefoner. Det kändes lite tråkigt när telefonen kom glidande över tanken i 90 km/h.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jaha, du hade klisterfästet (universal). Mitt tips få ät att köpa ett annat skal och limma fästet på det med typ PLxxx..
Jag tog sandpapper och ruggade upp ytan på baksidan av telefonen. Sen använde jag dubbelhäftande tejp av bättre sort. Nu har den suttit still, men jag får nog ta till tigersåg om jag vill flytta fästet till en annan telefon.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har kört med SP-Connect ett tag nu, inkl långresor och det har fungerat bra.
 

Jaegrlicious

Ny medlem
Gick med
15 May 2021
Hoj
Yamaha FZS 1000 -01
Kör SP connect till min iphone. Klockrent bygge. Dock va jag så jävla dum och inte köpte vibrationsdämparen så kameran balla ur inom 3 mils körning...
 

göstahermansson

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2021
Hoj
2021
Jag föredrar SP Gadgets-fästets flygplanslegering. Det känns lite tyngre och jag antar att det borde vara säkrare. Quadlock är också bra, du kan få en förlängningsarm som gör placeringen av telefonen på styret mer mångsidig.
 

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Undra om tillverkarna någonsin kommer i mål med mobilhållare....
Själv är jag toknojig för alla olika rappliga mobilhållare, på det ville jag även väderskydda telefonen så jag köpte den här på Kjell med tillhörande MC fäste. Iphone X hållaren passade min Samsung A5 som en smäck med endast en liten modifiering. Den har fungerat över förväntan i par år och fyra långa MC resor men nu har även detta fäste börjat glappa, troligen därför den reas ut för 90 kr:gnissla

Quad lock säger ni.....:unsure:
 

Bifogat

  • Mobilhållare Kjell.png
    Mobilhållare Kjell.png
    118.9 KB · Visningar: 11

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Av nån underlig anledning njuter jag inte på samma vis, när jag är ute o kör och jag vet vart jag är, än om jag kör utan GPS. Dels ligger min fokus mer på kartan, än att jag tar in min omgivning. Dels så känns världen så liten, med kartan /GPS i hand utan det känns mer äventyrligt o nytt o spelar lite med min fantasi när jag bara följer näsan eller ett väderstreck.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Av nån underlig anledning njuter jag inte på samma vis, när jag är ute o kör och jag vet vart jag är, än om jag kör utan GPS. Dels ligger min fokus mer på kartan, än att jag tar in min omgivning. Dels så känns världen så liten, med kartan /GPS i hand utan det känns mer äventyrligt o nytt o spelar lite med min fantasi när jag bara följer näsan eller ett väderstreck.
Håller med:tummenupp Jag gör ofta så, men använder GPS när jag ska hem och inte vet var jag är:va:)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Av nån underlig anledning njuter jag inte på samma vis, när jag är ute o kör och jag vet vart jag är, än om jag kör utan GPS. Dels ligger min fokus mer på kartan, än att jag tar in min omgivning. Dels så känns världen så liten, med kartan /GPS i hand utan det känns mer äventyrligt o nytt o spelar lite med min fantasi när jag bara följer näsan eller ett väderstreck.
Jag trodde att jag kunde variera mina åkturer rätt bra med slumpval i korsningarna, men efter att jag började använda Calimoto har jag fått se vägar som inte dök upp när slumpen avgjorde. Att det finns hur många Tibble som helst, men bara ett Gråmunkehöga hade jag inte ens funderat på innan.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Använde Calimoto på min resa i franska och italienska alper i år. Helt otroliga vägar! Har använt Garmin med alternativet "kurviga vägar" tidigare och varit väldigt nöjd. Calimoto tog "kurviga vägar" till en ny nivå. Gillar man tekniska småvägar, där man är i princip helt ensam, så rekommenderar jag det starkt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Använde Calimoto på min resa i franska och italienska alper i år. Helt otroliga vägar! Har använt Garmin med alternativet "kurviga vägar" tidigare och varit väldigt nöjd. Calimoto tog "kurviga vägar" till en ny nivå. Gillar man tekniska småvägar, där man är i princip helt ensam, så rekommenderar jag det starkt.
Undrar om man tänkt sig namnet Kalimoto men fått tipset att Calimoto nog säljer bättre.....
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag tycker att det ser ut spom att alla fästen är tänkta att fästas på ett styre, och ledig yta på clip on-styren är det ont om på sporthojar. Det nämns fästen för muttern till styrkronan? Vad finns det för olika alternativ till folk utan användbart styre?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top