Mobilhållare? Vilka pålitliga finns?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag tycker att det ser ut spom att alla fästen är tänkta att fästas på ett styre, och ledig yta på clip on-styren är det ont om på sporthojar. Det nämns fästen för muttern till styrkronan? Vad finns det för olika alternativ till folk utan användbart styre?
Det finns massor med lösningar för det - RAM har flera olika, SP likaså. Sök lite på nätet så blir du klokare.

Jag har flera RAM för styrkronan att sätta annat i också - typ kamera etc.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det finns massor med lösningar för det - RAM har flera olika, SP likaså. Sök lite på nätet så blir du klokare.

Jag har flera RAM för styrkronan att sätta annat i också - typ kamera etc.
Grejen var att jag hade Googlat en hel del och i princip alla fästen jag hittade är för att monteras på styre, plus ett fåtal som man kan montera i styrkronan (utan beskrivning hur detta går till).
Det var genom Googlande som jag hittade den här tråden och tänkte att det såklart borde finnas bra svar på Sporthojs kunskapsbank :). Efter ytterligare nötande på Google hittade jag till slut en liten video av Fortnine som beskrev de olika alternativen, samt en annan video där en kille visar exakt hur montering i styrkronan med RAM-fäste görs, så nu tror jag mig ha kött på benen nog att köpa ett sådant fäste och testa.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Grejen var att jag hade Googlat en hel del och i princip alla fästen jag hittade är för att monteras på styre, plus ett fåtal som man kan montera i styrkronan (utan beskrivning hur detta går till).
Det var genom Googlande som jag hittade den här tråden och tänkte att det såklart borde finnas bra svar på Sporthojs kunskapsbank :). Efter ytterligare nötande på Google hittade jag till slut en liten video av Fortnine som beskrev de olika alternativen, samt en annan video där en kille visar exakt hur montering i styrkronan med RAM-fäste görs, så nu tror jag mig ha kött på benen nog att köpa ett sådant fäste och testa.
Det finns även för att montera på tanken:

Eller så kan man bygga ett eget med någon av de adaptrar som finns, och skruva fast.

Jag brukar köpa därifrån, bra kundbemötande och snabb leverans.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det såg lite otrevligt ut när frk Kliandestövlarnas RAM-fäste plötligt gick sönder.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det finns även för att montera på tanken:

Eller så kan man bygga ett eget med någon av de adaptrar som finns, och skruva fast.

Jag brukar köpa därifrån, bra kundbemötande och snabb leverans.
Tack!
Tankhållaren fanns inte kompatibel till R1 2006, men den vinklade kulan kan ju vara ett alternativ om man inte får till det med styrkronan.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tack!
Tankhållaren fanns inte kompatibel till R1 2006, men den vinklade kulan kan ju vara ett alternativ om man inte får till det med styrkronan.
Hej.
Tror den ska passa.
Baserar det på att min "Givi Tanklock" tankväska har samma adapter till min MT-09 som min R6, men även till kompisens FZ-8 (vilken finns med i RAM:s kompabilitetslista).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top