MMOG-spel som sparkar stjärt!

Vi skapar en till allians!!

Javisst. Eftersom att bygget med SH - Sporthoj sparkar stjärt tar tid nu när man kommer upp i nivåerna så skapar vi nu en till allians som kommer att agera "underhuggare" åt SH - Sporthoj sparkar stjärt. Ansvarig för dem är Mark här på forumet (Bootstrap69 - [-84|-123])

Jag kommer att bli ansvarig för underalliansen SH - ProspeCts.
Heter BrockLanders på koordinaterna [-151|-17]

Vad gäller?
Det som är tanken är att det är så många som vill vara med i alliansen kommer till "min" först och får bidra med lite resurser som kommer att användas till uppgraderingar av soldater osv. När sedan det finns plats i Sporthoj smiskar stjärt-alliansen kommer topp tre i ProspeCts-alliansen få gå över till stjärtisarna. Skattepengarna används inte till något annat än till alliansen!
Vi gör detta för att skydda er som är nya. Folk går helst inte på andra som är med i allianser.

Regler!
Det är egentligen samma regler som hos stjärtisarna. Man betalar en avgift varje dag (en timmes produktion) till ProspeCts, men på söndagen betalar man till SH - Sporthoj sparkar stjärt istället för att göra de starkare!
Bidrar man inte skatt får man inte vara kvar i alliansen helt enkelt!

Hur gå tillväga? [L = level]
Du skall ha minst:
- Huvudbyggnad L3 (för att kunna bygga marknaden)
- Ambassad L1
- Silo L1
- Marknadsplats L1 (utan marknad kan du inte bidra med resurser till alliansen).

Alliansen heter: SH - Sporthoj ProspeCts

:yoparty

Last edited:
Jag vill bli med i prospects :D

Håller på å fixar trupper å så nu.. har 3 snubbar.

Sen så ska jag öka min veteproduktion, men en sak jag inte fattar är:

Produktion:
Trä: 40 per timme
Lera: 36 per timme
Järn: 32 per timme
Vete: 4 per timme

Trupper:
3 Legionärer

Sådär ser min produktion ut. Ska jag betala 40 trä, 36 lera, 32 järn och 4 vete per dag?

Sådär ser min produktion ut. Ska jag betala 40 trä, 36 lera, 32 järn och 4 vete per dag?

Japps, sen ska du se till att du inte har mindre än 20 i veteproduktion. Får du för lite vete så kan de bli moment 22 och du står still.

Jag har oxå plundrat, gick in med sju legionärer i grannbyn och hämtade hem runt 75 grejjer av varje. Ball som fan ju! :yoparty

2873480 Japps, sen ska du se till att du inte har mindre än 20 i veteproduktion. Får du för lite vete så kan de bli moment 22 och du står still.

Jag har oxå plundrat, gick in med sju legionärer i grannbyn och hämtade hem runt 75 grejjer av varje. Ball som fan ju! :yoparty
Jag anföll med starka 3. :yoparty

Jens__E, du på min lista, skickar PM på Travian när jag fixat alliansen.

Zappen: Du kommer in på ProspeCts först förmodligen. Men så fort Stjärtisarna har plats så =)

edit, vad hette du nu igen på Travian?

Last edited:
Jag anföll med starka 3. :yoparty

Kalas!

Detta är ju som att sno godis från barn.

Mina 8 gubbar kommer nu hem med ca 75 av varje var tjugonde minut. inkomsten har gått upp EN HEL DEL :D

Om jag har uppfattat saken rätt så kan man vid ett anfall inte bli av med mer än 33% av det man har i grottan om ens trupper är ute och plundrar. (Galler kan nämligen sno 33% av de man har i grottan)

Jag har därför lvl 7 på min grotta. Då borde man ha möjlighet att växa även om man är under ständig plundring.

Nån får gärna bekräfta eller dementera detta.

Kalas!

Mina 8 gubbar kommer nu hem med ca 75 av varje var tjugonde minut. inkomsten har gått upp EN HEL DEL :D

Last edited:
Kalas!

Om jag har uppfattat saken rätt så kan man vid ett anfall inte bli av med mer än 33% av det man har i grottan om en trupper är ute och plundrar.

Jag har därför lvl 7 på min grotta. Då borde man ha möjlighet att växa även om man är under ständig plundring.

Nån får gärna bekräfta eller dementera detta.

Hahah. Fett värre!! :yoparty

Jaha zappen, då vet jag. Du låg redan på listan

Jag vill gärna vara med i ProspeCts-alliansen :)

Har:
Ambassad lvl 3
huvudbyggnad lvl 3
marknadsplats lvl 1
och barack, silo , grotta och magasin lvl 1

Heter Dziobek i travian -17 | -151

Vad är det för skillnad på en normal attack och plundring?

En attack är bara ute efter att pajja den andres försvarare medans en plundring riktar in sig på att sno grejjer och inte slåss mer än nödvändigt. Lite luddigt svar kanske.

Jag plundrar iaf bara. Mitt sjunde ärovarv i grannbyn är jag inne på nu, Får ca 90 av varje per gång.

Byn borde vara tom snart.

2873788 En attack är bara ute efter att pajja den andres försvarare medans en plundring riktar in sig på att sno grejjer och inte slåss mer än nödvändigt. Lite luddigt svar kanske.

Jag plundrar iaf bara. Mitt sjunde ärovarv i grannbyn är jag inne på nu, Får ca 90 av varje per gång.

Byn borde vara tom snart.
Haha okej. Vore skoj om man kunde ta över andras byar. ^^

Jag gör likadant. Stackars sate. :hihi

Back