Mmmmmmmmmm

Nyteknik skrev:
Vore den konkurrenskrafig i Rookie 600?

inte otroligt
110 hk / 145 kg :rock

edit justerar lite:
den här siten verkar mest trovärdig
http://www.bimota500vdue.com/

torrvikten uppges till ca 150 kg
det fanns 2 varianter
gatuversion gav 110 hk

sen fanns den corsa-kittad med 135 hk
då snackar vi!
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
Vore den konkurrenskrafig i Rookie 600?

Ingen aning men högst sannolikt(Har aldrig sett en V-due i racesammanhang nånstans). Åtminstone vore den cirka 244545656656 gånger coolare än allt annat som körs i den klassen.
 
Neutral skrev:
Tyvärr är de ju inte tillåtna. Bara fyrtakt i Rookie-klasserna.


För några år sen var det en NSR250 med en 500cc motor som körde några race i rookie 600.

I reglementet står det bara listat om vilka kubik i 4-t man får ha. Men det måste bara vara att dom glömt bort 2-t? I princip så har man fått köra med det man har i rookie. Förr var det bara begränsat med kubiken i dom olika rooki-klasserna. Tror inte dom skulle kunna säga nej faktiskt till en 500cc 2-t?
 
Neutral skrev:
Brukar man inte tolka det som att bara 4t är tillåtet då? Vad åberopar man om man tycker annorlunda?

Jo det står faktiskt "fyrtakt" i reglementet. Vet inte när eller om dom ändrade det. Om det var till i år så skulle det ha varit en * isf före reglementet. Var ju något snack att man inte fick köra med 750cc/4-cyl i rookie 1000 heller till i år men det var ju bara att det hade trillat bort i det ena reglementet.

Varför jag skulle tro att det med 2-t också "trillat" bort är för att det är exakt samma reglement där det var skrivfel innan om 750cc och man typ använt sig av principen att i rookie får man köra med den typen av hoj man har så att man kan börja prova på med racing utan att behöva köpa ny hoj mm. Samma anledning med att 2-delade skinnställ blev godkända.

Bästa är att höra med någon som är reglementsansvarig om man får köra med en 500cc/2-t.
 
Last edited:
Gustav O skrev:
2524415 Du har ju tumme med banken så du pröjsar och jag "gört bara".


Jag har redan lån så det räcker till alla men jag ska tänka på det.
 
moto-gg skrev:
2524777 Vad dyr den var eller vad bra den står sig i pris med tanke på att den kostade en miljon sek när den kom 97

Borde väl vara den hyffsat begränsade tillgången som får den att stå sig så bra i pris..
 

Bifogat

  • cadwell porr.JPG
    cadwell porr.JPG
    128.4 KB · Visningar: 229
oscar skrev:
2526530 Motard-däck?:va

På deras klubbtävlingar har tävlingsledaren inte licens :huvet för att de ska få ha slicks!
Därför är det mönstrade däck som gäller, och dyngsprättardäcken har minst irriterande mönster och är mest likt ett slicks.

Hur löjliga regler förstör och fördyrar för förarna mer än gör det billigare. Fria däcksval i ALLA klasser, om enhetsdäck används ska det erbjudas förarna gratis som sponsring för reklamvärdet.

Själv fick jag köra på dunlop 208 och 209, det intressanta är att gummiblandningsstämpeln visade samma gummiblandning som dunlop slicksen...
 
Rolle Rotax skrev:
...
Ramen var ok, men det är svingen som är vacker, alldeles alldeles underbar!

Vilken tillverkare?

Spondon?




En hoj jag skulle vilja ha är 2004 Honda RSW250. Vet inte om den var bra men den har en del speciella ideér och snygga detaljer. "Hundbenet" sitter på fel sida av bakdämparen, ramen ser ut som på RC211V osv.


Om någon ser en sån '04:a till salu så säg till!!:)
 

Bifogat

  • RSW250.JPG
    RSW250.JPG
    129.2 KB · Visningar: 110
  • RSW2.JPG
    RSW2.JPG
    134.9 KB · Visningar: 96
Last edited:

Bifogat

  • cadwell porr andra sidan.JPG
    cadwell porr andra sidan.JPG
    124.2 KB · Visningar: 165
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top