Mladin förtjänar lite respekt...

Bingo skrev:
Jag vet hur det började. Jag undrar vad som driver er att fortsätta den diskussionen i en tråd som handlar om Matt Mladin. Känns lite som att det finns bättre forum för det.

Vad säger du om däcken, Valmers? Var det de som gjorde att Mladin var snabbare än Corser?
Tycker hela diskussionen är hypotetisk. Körde någon på kvaldäck? Vad skiljer i chassi/fjädring? Vad skiljer i motoreffekt och effektregister? Vad testade man? Vilka däck testade man? När presterades tiderna, fanns det skillnader i väderförhållandena? Und so weiter.

Bingo skrev:
Jag vet hur det började. Jag undrar vad som driver er att fortsätta den diskussionen i en tråd som handlar om Matt Mladin. Känns lite som att det finns bättre forum för det.
Det är ju racingforumets moderator som driver KH-frågan så vi andra vågar inget annat än att haka på :rolleyes:

valmers skrev:
Tycker hela diskussionen är hypotetisk. Körde någon på kvaldäck? Vad skiljer i chassi/fjädring? Vad skiljer i motoreffekt och effektregister? Vad testade man? Vilka däck testade man? När presterades tiderna, fanns det skillnader i väderförhållandena? Und so weiter.
Exactly. Deras hojar är optimerade för likartade, men inte likadana reglementen och det kan mycket väl vara helt olika delar/komponenter man hade testprogrm för.

RedBaron skrev:
Det är ju racingforumets moderator som driver KH-frågan så vi andra vågar inget annat än att haka på :rolleyes:
Jag ser det so min uppgift att upplysa om viktiga saker som kättare som Sandstream inte känner till. Skyll på honom. :hihi

RedBaron skrev:
Exactly. Deras hojar är optimerade för likartade, men inte likadana reglementen och det kan mycket väl vara helt olika delar/komponenter man hade testprogrm för.
Jag skulle, högst ovetenskapligt, säga så här. Mladin något bättre däck och inga kvaldäck eftersom de inte har det i AMA. Corser något bättre hoj.

Gustav O skrev:
Jag ser det so min uppgift att upplysa om viktiga saker som kättare som Sandstream inte känner till. Skyll på honom. :hihi
Då antar jag att det är läge att att gratulera till att Swedie gett dig en heltidstjänst, hoppas att lönen är bra :hihi

btt3.gif

Det vore intressant att veta vilka som är de största skillnaderna i trimning och motorstyrning i de olika reglementena. Någon som vet ?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back