Oan
Aktiv Betraktare
vad kostar ett 2D system ungefär? bara för skoj att vetaTror dock inte att Petjo hade 2D. Fjädringsensorer var inte därfrån iaf och tror inte att en sån som han hade kört med nått annat inkopplat till ett 2D. Tror han använt HRC:s datalogger. Samma som tex 50% av 2-taktarna som kör Honda och en del Yamaha racers använder.
Cralle och Lindström hade 2D på sina Supersport. Nordgren har 2st liggande som vi inte kommit igång med att använda. Har kört med en AIM logger och HRC dock. Sturla har ett 2D på den hojen han nu köpte i veckan, som jag tror va med alla sensorer. Dvs trycksensor för luftburk, bromspump osv.
Sen bara en liten fråga, kör du eller mekar du racinghojar?
Varför är reglementet emot annat änn orginalsensorer? är det för att det ska vara möjligt att hålla ner budgeten på stallen osv eller för att man ska låta föraren göra hela jobbet?Någon som vet om ProSuperbike kör under samma reglement som Nordic Superbike?
Enligt reglementet för Nordic Superbike är nämligen allt annat än originalsensorer för telemetri förbjudet. Fjädringssensorer (även eventuella original) är förbjudet.
hehe tid är en bristvara, önskar jag kunde lägga ner mer tid på såntdär men i bland får man prioriteraJag har faktiskt också tänkt tanken, just att logga diverse data med en mikrocontroller. Har man tid och ork är det inga större svårigheter att bygga nåt som loggar en massa grejer, och speciellt dyrt behöver det inte bli heller.![]()
här
på sida tre kan man läsa lite om att den programmeras i språket SPIN (ska vara likt C osv som ja förstått det) eller assamble och man ska tydligen kunna bestämma helt vad som bearbetas i vilken kärna.
hoppas jag inte spårar ur tråden