Mitten av skåne övningsköra

Jag vill verkligen inte verka negativ, men jag ansökte om bevis för min handledare den 10 April och var inne å kollade på transportstyrelsen och för typ 2 veckor sedan så handlade de bevis inkommna den 16 mars eller ngt sådant dumt.

Så jag ringde upp dem, satt typ 35 min i telefonkö och kom fram till en tjej som pratade norrländska (viktigt och underbar dialekt) å frågade henne om hur lång tid de skulel ta, hon tog person nr på snubben jag nu kör med och sa ungefär så här " Jag ser att dina papper kom in den 10 april, så räkna med minst 6 veckor från det datumet" :huvet

Kvicktänkt som jag är så drog jag denna snyfthistorian "Men då betyder det att jag inte får handledarbeviset till tisdag nästa veck? Jag ska ju ut på GU (grupputveckling) med jobbet och vi är 10 pers som ska köra hoj å den ena av dem är min blivande handledare... så ja då får jag ju antingen stanna hemma eller köra olagligt... "

Varpå hon säger "Mmmm vänta lite så ska jag kolla en sak" jag hör lite knapprande på en dator å sen säger hon. "så där, nu är han godkänd och du får papprena om 2 dagar. Hoppas ni får en trevlig tur och kör försiktigt å lycka till med körkortet!"

Så tipps, ring efter någon vecka å testa snyftvarianten :tummenupp

Alltså helt seriöst sinnlos hoppas jag det där var rent skitsnack (inget illa menat) :( för de vill inte jag ska hända..

får väl hoppas på de bästa och annars säga jag har inten fader o moder och de enda ja äger är ett skjul, 1 termo säck och min motorcykel!

Jag vill verkligen inte verka negativ, men jag ansökte om bevis för min handledare den 10 April och var inne å kollade på transportstyrelsen och för typ 2 veckor sedan så handlade de bevis inkommna den 16 mars eller ngt sådant dumt.

Så jag ringde upp dem, satt typ 35 min i telefonkö och kom fram till en tjej som pratade norrländska (viktigt och underbar dialekt) å frågade henne om hur lång tid de skulel ta, hon tog person nr på snubben jag nu kör med och sa ungefär så här " Jag ser att dina papper kom in den 10 april, så räkna med minst 6 veckor från det datumet" :huvet

Kvicktänkt som jag är så drog jag denna snyfthistorian "Men då betyder det att jag inte får handledarbeviset till tisdag nästa veck? Jag ska ju ut på GU (grupputveckling) med jobbet och vi är 10 pers som ska köra hoj å den ena av dem är min blivande handledare... så ja då får jag ju antingen stanna hemma eller köra olagligt... "

Varpå hon säger "Mmmm vänta lite så ska jag kolla en sak" jag hör lite knapprande på en dator å sen säger hon. "så där, nu är han godkänd och du får papprena om 2 dagar. Hoppas ni får en trevlig tur och kör försiktigt å lycka till med körkortet!"

Så tipps, ring efter någon vecka å testa snyftvarianten :tummenupp

Transportstyrelsen är verkligen underliga :va

Jag skickade också in både körkorts- och handledartillstånd ungefär där kring 10 april och fick svar prick en vecka efter.

Alltså helt seriöst sinnlos hoppas jag det där var rent skitsnack (inget illa menat) :( för de vill inte jag ska hända..

får väl hoppas på de bästa och annars säga jag har inten fader o moder och de enda ja äger är ett skjul, 1 termo säck och min motorcykel!

Då kommer de att blanda in socialen för sånt skit har de tid med :brinnerup

Tack, jag trivs med den i alla fall. Bra tryck och ett ganska rått cafe-stuk. Lite väl tung om man ska leka dock.

Osby ligger ju halvvägs till Norrland, men visst. Kör man en långrunda så kan man ju hamna på konstiga ställen ibland. Inte helt sällan det blir mellan 20-30mil när man tar en "heldag" på en runda.

3-4 sånna så är du nästan körkortsklar om du sköter dina konbanor ;)
Den sista som tog kort med mig har bara 3 körningar totallt. Var rätt kul när instruktören på uppkörningen sa att vi lyckats göra ett bra jobb.

Tack, jag trivs med den i alla fall. Bra tryck och ett ganska rått cafe-stuk. Lite väl tung om man ska leka dock.

Osby ligger ju halvvägs till Norrland, men visst. Kör man en långrunda så kan man ju hamna på konstiga ställen ibland. Inte helt sällan det blir mellan 20-30mil när man tar en "heldag" på en runda.

Den sista som tog kort med mig har bara 3 körningar totallt. Var rätt kul när instruktören på uppkörningen sa att vi lyckats göra ett bra jobb.

Hängar med på så många körningar som möjligt hehe :)
Osby är väl inte nödvändigt fast om du vill ta en runda är de ju alltid kul att köra längre än nomralt :)

nja killen jag köpte hojen av hade ju kört 40 mil ensam på en dag så säg inte de du, men endån lite overkill,

jo gillar streetfighters rätt mycket men just med 125a fick de bli en sporthoj :)

Lägg upp bilder i garaget så man får se hur den ser ut :)

Verkar som att du kan det här med övningskörning :tummenupp Har du några tips som jag kan ge till min handledare?

Nej de är tyvärr inget skitsnack, kolla på transportstyrelsens hemsida och se vad de står för datum på inkommna handledarbevis som just nu handläggs.

Detta är direkt taget från körkortsportalen...

Handläggningstider
Idag handlägger vi ansökningar om:
körkortstillstånd inkomna den 24 april
handledarskap inkomna den 24 mars

:(

Nej de är tyvärr inget skitsnack, kolla på transportstyrelsens hemsida och se vad de står för datum på inkommna handledarbevis som just nu handläggs.

Detta är direkt taget från körkortsportalen...

Handläggningstider
Idag handlägger vi ansökningar om:
körkortstillstånd inkomna den 24 april
handledarskap inkomna den 24 mars

:(

men hur kan då både mitt och svennes körkortstillstånd kommit på 1 vecka?

La upp något foto i garaget på min gammel-Triple.

I vilket fall som helst så önskar jag dig lycka till så länge, PM:ar mitt persnr till dig (Andreas) om du vill jaga på trasportstyrelsen. Hoppas på att det löser sig snarast. Det som jag erbjuder dig är att du kan få följa med på våra körningar för övning. Dock så kommer du få anpassa din körning till mer eller mindre legal nivå då det är mitt körkort som blir lidandes annars.

I vilket fall som helst så är det precis det man behöver. Timmar och många mil på hojen. Jag lärde mig mer om hojkörning den första veckan efter att fått kortet jämfört med all övningskörning innan dess.

Så inte för att låta tradig och långrandig, men övning ger färdighet. Kör du en lektion i veckan på 1h så ger det inte mycket. Men drar man ut 3 dagar i rad 5-6h åt gången, då släpper allt.

I vilket fall som helst så önskar jag dig lycka till så länge, PM:ar mitt persnr till dig (Andreas) om du vill jaga på trasportstyrelsen. Hoppas på att det löser sig snarast. Det som jag erbjuder dig är att du kan få följa med på våra körningar för övning. Dock så kommer du få anpassa din körning till mer eller mindre legal nivå då det är mitt körkort som blir lidandes annars.

I vilket fall som helst så är det precis det man behöver. Timmar och många mil på hojen. Jag lärde mig mer om hojkörning den första veckan efter att fått kortet jämfört med all övningskörning innan dess.

Så inte för att låta tradig och långrandig, men övning ger färdighet. Kör du en lektion i veckan på 1h så ger det inte mycket. Men drar man ut 3 dagar i rad 5-6h åt gången, då släpper allt.
det är självklart vi ska hålla de lagligt :)

och jag hoppas verkligen de kommer så fort som möjligt!
Ah låter verkligen lovande detta, hoppas bara de blir fint väder och många långa turer :)!

hojen ser ut i fint skick också :)

och svenne kan de förändras så snabbt på 1,5 vecka?:confused:

Körkortstillståndet tog nog någon vecka för mig med, men från den 1a aprill så har ju transportstyrelsen hand om sådana ärenden istället för vägverket som hade det innan. De har slagit samman massa olika skit å därför ligger de grymt efter just nu. Läste de på någon sida, om de var körkortsportalen eller transportstyrelsen kommer jag dock inte ihåg nu.

Bra, då ska jag säga det till min handledare :hihi

Körkortstillståndet tog nog någon vecka för mig med, men från den 1a aprill så har ju transportstyrelsen hand om sådana ärenden istället för vägverket som hade det innan. De har slagit samman massa olika skit å därför ligger de grymt efter just nu. Läste de på någon sida, om de var körkortsportalen eller transportstyrelsen kommer jag dock inte ihåg nu.

hoppas verkligen jag får något undantag såfall!

tack för du endån tog dig tid och skrev allt de :)

hehe snyft historien kan ju komma bra till pass ifall de blir kritiskt:Bugar

Hittade denna texten nu på körkortsportalen...

"Transportstyrelsens handläggningstider är för närvarande längre än normalt. Det beror på att cirka 200 000 körkortsärenden har flyttats över från 21 länsstyrelser till Transportstyrelsen.

Transportstyrelsen beklagar väntetiderna och gör allt för att komma ikapp. Förutom att extra personal har tagits in, arbetar man övertid såväl kvällstid som helger. Transportstyrelsens tekniska system körs dygnet runt 7 dagar i veckan"

Hittade denna texten nu på körkortsportalen...

"Transportstyrelsens handläggningstider är för närvarande längre än normalt. Det beror på att cirka 200 000 körkortsärenden har flyttats över från 21 länsstyrelser till Transportstyrelsen.

Transportstyrelsen beklagar väntetiderna och gör allt för att komma ikapp. Förutom att extra personal har tagits in, arbetar man övertid såväl kvällstid som helger. Transportstyrelsens tekniska system körs dygnet runt 7 dagar i veckan"

Men det skrevs i början på året ;)

hoppas verkligen jag får något undantag såfall!

tack för du endån tog dig tid och skrev allt de :)

hehe snyft historien kan ju komma bra till pass ifall de blir kritiskt:Bugar

De är inget å tacka för, jag vet ju själv hur frutrerande de är å vilja ut å köra å inte kunna göra de.. lagligt... :)

Men lycka till å hoppas allt löper på smidigt så kanske vi ses på vägarna i sommar! Skrik ifall du har vägarna förbi Gbg. :tummenupp

detta bådar inte gott :(

får bli snyfthistoria!

haha ska jag skrika på alla göteborgare och stockholmare jag kör förbi blir de en hel konvoj, men de ska självklart göras :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back