Mitt turbobygge

Bara att grattulera! Hoppas du halkar över 300hundringen men det borde inte vara no probs!
 
Halloj

Nu har jag provat lite olika grejjer igen för att få hojjen att gå bra,fick prova en greddy dump men det blev lika illa som med tialkopian med tunna fjädern.jag funderade en stund o tänkte att jag bara hade provat med lättare fjädertryck och inte åt andra hållet alls.

Isär med grejjerna igen o monterade den kinesiska kungsfjädern tillsammans med 7 mm distans(hade nog kapat o glödgat den för mycket
iväg o provköra o se den gick riktigt bra nu,nästa problem var det höga lambda värdet på lite gas just så där man bara rör gasen lite
(det händer även mig):tummenuppdär visade mätaren 11-12 ung försökte prova med luftskruvarna men det hände inget 4 varv ut.

Sänkte nålarna ett steg och fick istället värden på 13 och den svarade mkt bättre på gasen oxå ut o körde 18 mil o kanske 12 på slangen he he he fan vad den drar soppa då kanske lika törstig som ägaren.

Nu står hojjen hos bromsbänkspojken han har lovat att riva av den innan lördag,det ska bli riktgt spännade att se om den håller och hur mååååååånga kusar det blir:banana

ha det


Vaa, Det är ju JAG som e bromsbänkspojken

Har du nån annan??:gnissla ( otrogen )
 
ams 500

hej
idag kom det mer roliga leksaker till bygget,är det någon som har andvänt denna laddtryckstyrning och i så fall hur fungerade den för dig:tummenupp
tänkte montera den ihop med växelindikatorn från en gammal suzuki som hade digitalvisning av vilken växel man hade i o på så sätt styra dom 2 stegen,

sen vet jag inte om jag ska andvända dyna 2000 tändningen,tycker ju att den går rätt bra som den gör eller OM DEN GÅR ÄNNU BÄTTRE så vore det ju :D
 

Bifogat

  • CIMG1166.jpg
    CIMG1166.jpg
    251.9 KB · Visningar: 123
  • CIMG1167.jpg
    CIMG1167.jpg
    245.5 KB · Visningar: 126
  • CIMG1165.jpg
    CIMG1165.jpg
    257 KB · Visningar: 133
bromsningen

292,34 på hjulet blev det med 1,2 i laddtryck:tummenupp
 
lika roligt.....

hej Peter
det är lika roligt/spännade varje gång att öppna tråden och se vad som händer och ohänder för den delen.
Nästa delmål måtte ju vara att riva ner alltihop igen och göra det ännu bättre
syftet med att resa är ju inte att komma fram utan vara i rörelse, framåt typ:D
 
Ettan kom, Tvåan kom, trean kommer när mer laddtryck e på gång.
 
grattis till effekten, måste vara helt sjuk å köra :) håller med råttis, alltid spännande att se vad som väntar i tråden när man får ett mail om en update (samma gäller elffors tråd)
 
Sägs att den gick med 1,5 bar i ladd med eller är det bara rykten?? :rolleyes:

det kan vara så ,jag var ju inte på plats när dom körde den:tummenupp lite översläng kanske,när man kör på gatan e det lite svårt att kolla hehehe
men med den nya laddtrycksstyrningen ska det bli 1.5 o kankse lite till

ha det o tack ni andra som oxå läser min tråd:krama
 
bänkpapper

hej
äntligen fått scannat pappren från bänkning:tummenupp

nu ska bara motorn isär igen o montera carrillo stakarna och den portade toppen på,sen höjja trycket he he sen får vi se vad som går sönder.

håller på o sparar till ett bra sprut till den oxå:Bugar
 

Bifogat

hej
äntligen fått scannat pappren från bänkning:tummenupp

nu ska bara motorn isär igen o montera carrillo stakarna och den portade toppen på,sen höjja trycket he he sen får vi se vad som går sönder.

håller på o sparar till ett bra sprut till den oxå:Bugar

[YOUTUBE-ID]_7Q6kT6TM6Y&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Back
Top