Mitt turbobygge

Man får med en programvara som heter Logworks till pc. Så om du har en laptop i ryggan kan den logga :tummenupp

Det kan vara att jag inte förstod min till fullo men den loggar väl inte lambdat i relation till varvet eller gaspådraget utan endast till tid:va
 
Det kan vara att jag inte förstod min till fullo men den loggar väl inte lambdat i relation till varvet eller gaspådraget utan endast till tid:va

Rätt, inte mycket att ha en sån logg, men det finns massor av boxar att köpa till som loggar allt möjligt.
 
Last edited:
Det kan vara att jag inte förstod min till fullo men den loggar väl inte lambdat i relation till varvet eller gaspådraget utan endast till tid:va
Ah juste, jag loggar ju via megasquirt på bilen och där går det ju att logga allt. sorry för OT.
 
Det kan vara att jag inte förstod min till fullo men den loggar väl inte lambdat i relation till varvet eller gaspådraget utan endast till tid:va

nä, det har jag inte fattat heller vad man ska ha dom till om man nu inte har tillgång till bromsbänk.
Lr så har folk i allmänhet bättre simultanförmåga än mig, vad vet jag men jag skaffa en sådan här:

http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm#LCD
 
Ursäkta att jag knycker tråden lite.
Först!! Era jäkla uppviglare. Ni är skuld till att det ligger en turbo lite rör böjar och andra bra o ha grejor i mitt garage.

Så till allvaret.
Vad använder man som cirkulationspump när man har vattenkylt plenum?
Är det någon som har bilder på ett bra turbogrenrör till en gammal FZR?
 
Ursäkta att jag knycker tråden lite.
Först!! Era jäkla uppviglare. Ni är skuld till att det ligger en turbo lite rör böjar och andra bra o ha grejor i mitt garage.

Så till allvaret.
Vad använder man som cirkulationspump när man har vattenkylt plenum?
Är det någon som har bilder på ett bra turbogrenrör till en gammal FZR?

jag e en bra uppviglare man kan dock bara använda mig som dåligt exempel fortfarande:D
jag tänkte först använda mig av en elpump som sitter i båtar för att pumpa vatten till disken t.ex men har fått tips av maestro själv vill inte säga hans namn men det börjar på A och slutar på NDERSSON:tummenupp om att använda en cirkulations pump till coupe värmare tex webasto termotop.

bygg på:yopartynu
 
Ursäkta att jag knycker tråden lite.
Först!! Era jäkla uppviglare. Ni är skuld till att det ligger en turbo lite rör böjar och andra bra o ha grejor i mitt garage.

Så till allvaret.
Vad använder man som cirkulationspump när man har vattenkylt plenum?
Är det någon som har bilder på ett bra turbogrenrör till en gammal FZR?



Spamar i tråden med min gammla Harris med FZR motor

Hittade inga bilder på grenröret dock
 

Bifogat

  • Recovered_JPEG_221.jpg
    Recovered_JPEG_221.jpg
    37.5 KB · Visningar: 203
  • Recovered_JPEG_225.jpg
    Recovered_JPEG_225.jpg
    35.5 KB · Visningar: 244
  • Recovered_JPEG_227.jpg
    Recovered_JPEG_227.jpg
    48 KB · Visningar: 241
Spamar i tråden med min gammla Harris med FZR motor

Hittade inga bilder på grenröret dock

helt sjukt som vanligt:yoparty

idag har jag gjort en ny cathtank till vevhusventilationen
monterat ur motorn ur ramen, i morgon ska den tas isär för att mäta vevaxeln för att kunna beställa lager till dom nya vevstakarna.
sen ska lådan undercuttas,ska man ta alla eller vilka brukar man göra det på.

sen svetsades det fästen till tanken för oljereturen från turbon
det blev en lördags tank:tummenupp
ett litet kort på en massa färdiga grejjen känns mycket bra

hör imon
 

Bifogat

  • CIMG1042.jpg
    CIMG1042.jpg
    231.2 KB · Visningar: 176
  • CIMG1048.jpg
    CIMG1048.jpg
    230.8 KB · Visningar: 145
  • CIMG1047.jpg
    CIMG1047.jpg
    223.3 KB · Visningar: 162
  • CIMG1046.jpg
    CIMG1046.jpg
    237.7 KB · Visningar: 137
  • CIMG1045.jpg
    CIMG1045.jpg
    229.6 KB · Visningar: 116
Aj oj uj! Hoppas att du bara har tappat bort en av SPS multi-phase bultarna och inte dragit av en av dem - isf bör du byta ut alla bultarna.
 
Aj oj uj! Hoppas att du bara har tappat bort en av SPS multi-phase bultarna och inte dragit av en av dem - isf bör du byta ut alla bultarna.

hej när jag fick stakarna så var det någon som varit o svarvat av lite:va på skallen på en av dom
 

Bifogat

  • CIMG0786.jpg
    CIMG0786.jpg
    252.5 KB · Visningar: 154
hej när jag fick stakarna så var det någon som varit o svarvat av lite:va på skallen på en av dom

Tänkte just det

Är du säker på att det inte är gjort för att inte ta i kopplingskorg vid rotation

Så fick man alltid göra på FZR 1000

Värt att kolla
 
Tänkte just det

Är du säker på att det inte är gjort för att inte ta i kopplingskorg vid rotation

Så fick man alltid göra på FZR 1000

Värt att kolla

peter de ska la vara du som en sån go gubbe,ska kolla det pronto

motorn isär plockad allt såg riktigt fint ut,i förbränningsrummen,inget sot under kolvringarna,inga konstiga förslitningar på vev lager.eller i cylinder loppen
jag ska nog inte byta kolvar dom såg så fina ut så det blir bara nya ringar med honing,hittade oxå lite bajs i oljesilen
sen det konstiga det såg ut som vissa drev var cuttade redan jag försökte ta kort nära men det blev bara kass skärpa,nån som vet hur det ser ut orginal.

hörs imon
 

Bifogat

  • CIMG1049.jpg
    CIMG1049.jpg
    235.7 KB · Visningar: 117
  • CIMG1052.jpg
    CIMG1052.jpg
    219.5 KB · Visningar: 131
  • CIMG1058.jpg
    CIMG1058.jpg
    235.3 KB · Visningar: 154
  • CIMG1060.jpg
    CIMG1060.jpg
    218.2 KB · Visningar: 125
  • CIMG1054.jpg
    CIMG1054.jpg
    241.5 KB · Visningar: 118
  • CIMG1057.jpg
    CIMG1057.jpg
    202.2 KB · Visningar: 123
peter de ska la vara du som en sån go gubbe,ska kolla det pronto

motorn isär plockad allt såg riktigt fint ut,i förbränningsrummen,inget sot under kolvringarna,inga konstiga förslitningar på vev lager.eller i cylinder loppen
jag ska nog inte byta kolvar dom såg så fina ut så det blir bara nya ringar med honing,hittade oxå lite bajs i oljesilen
sen det konstiga det såg ut som vissa drev var cuttade redan jag försökte ta kort nära men det blev bara kass skärpa,nån som vet hur det ser ut orginal.

hörs imon

hej
idag tog jag kolvarna till jobbet för att väga dom på våran finvåg som vi väger färg på,tänkte att det kanske behöver balanseras lite men

1 kolv 274,6
2 kolv 274,5
3 kolv 274,6
4 kolv 274,3

jaha då vet man det ingen att göra med dom alltså
 
hej
idag tog jag kolvarna till jobbet för att väga dom på våran finvåg som vi väger färg på,tänkte att det kanske behöver balanseras lite men

1 kolv 274,6
2 kolv 274,5
3 kolv 274,6
4 kolv 274,3

jaha då vet man det ingen att göra med dom alltså

Det skiljer bara 0.3gram? det är ju inget!

Skulle behöva en sån våg på jobbet nu,..
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top