Mitt turbobygge

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Än så länge
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
hej den ska ihop ikväll igen har ju kolvar över sen förra cylinderraden:tummenupp sen blir det 1 kg i ladd resten av året.ska in o besiktiga den oxå utan turbo.

dessa problemen kommer nog att försvinna när man kan styra tändning o laddtryck med sprutet sen

Och vissa tycker jag skruvar fort:va

Stressa inte ihop den nu bara:tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Och vissa tycker jag skruvar fort:va

Stressa inte ihop den nu bara:tummenupp

hej motorn går fint igen,jaja iallafall i garaget på tomgång så nu ska allt avfettas efter skottet,började även med spjällhuset ikväll.
fick sån jävla inspiration,öl o hårdrock så det blev nån timme xtra :tummenupp.

tog bort det xtra spjällen o svarvade pluggar där axeln gick igen och delade på husen

ha det
 

Bifogat

  • 008.jpg
    008.jpg
    239.8 KB · Visningar: 161

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Jäklar vad du är flitig! :tummenupp

Får väl passa på att tacka för senast, (bänkning/kräftskiva)!
Rasande trevligt, hoppas på repris vid nästa bänkkörning! Men då lämnar vi nog cyklarna hemma... :D

/Mange
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Jäklar vad du är flitig! :tummenupp

Får väl passa på att tacka för senast, (bänkning/kräftskiva)!
Rasande trevligt, hoppas på repris vid nästa bänkkörning! Men då lämnar vi nog cyklarna hemma... :D

/Mange

tackar mangnus

jag vill tacka damp för min uppväxt:tummenuppgärna en repris med er nästa gång

ha det bra o hälsa
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
tackar mangnus

jag vill tacka damp för min uppväxt:tummenuppgärna en repris med er nästa gång

ha det bra o hälsa


det gick inte så bra som jag trodde,den ryker som ett gäng fulla cubaner med gratis cigarrer,3 ans stift e oljigt,det är en annan cylinderrad men kolvar som blivit över från andra ras.

jag ska leakdow testa imon då får man veta vad det kan vara,när ringlandet varit trasigt så har vevhusventilationen svämmat över men inte nu,:va bara mycket rök
kanske att jag monterat kolvringarna fel på den cylindern,men jag såg inga märkningar på upp eller ner bara att en ring är chromad

kanske måste döpa om min tråd till 2 steg fram ett steg tillbaka:D
 
Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
det är gixxer 1000 spjäll du anv va? var dom helt cylindriska på insidan lr :va vad var det för diameter på dom?

jaja men dom e till en gixxer 1000 årsmod 2003,dom är 48 mm utvändigt o passar med lika mycket våld som på en fredagskväll när den ska in:va
och 42 mm invändigt

försökte pressa i pluggarna idag men det slutade med att jag svetsade igen hålen istället,började oxå med fuelrailen.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
jaja men dom e till en gixxer 1000 årsmod 2003,dom är 48 mm utvändigt o passar med lika mycket våld som på en fredagskväll när den ska in:va
och 42 mm invändigt

försökte pressa i pluggarna idag men det slutade med att jag svetsade igen hålen istället,började oxå med fuelrailen.



Jasså dom var svetsbara??

Det har jag inte vågat pröva:D
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Äh vafan :/
Så jävla segt. Du får ta dit den där turjocken igen så skall det nog fungera efter lite meck! Ja han mr hittade brickan med en gång som till synes var borta. Får väl försvara mig med att jag hade full sjå att hålla koll på den svarta sopsäcken som ständigt var på upptåg.

Jaha en annan sitter i 5mil norr om London farligt nära den där orten Reading (Svenska mått mätt stad 1/4 mille) som alltid är med på tv4sport på kvällarna. Taxi'n tipsade om att som turist skulle jag inte hänga där på kvällarna...

Var satans nära att avboka resan då jag blev redigt förkyld i helgen... Så någon pubrunda blir det nog inte heller... Kanske jag blivit smittad av samma skit som bettan din? dregglar den ur ena röret också?

det gick inte så bra som jag trodde,den ryker som ett gäng fulla cubaner med gratis cigarrer,3 ans stift e oljigt,det är en annan cylinderrad men kolvar som blivit över från andra ras.

jag ska leakdow testa imon då får man veta vad det kan vara,när ringlandet varit trasigt så har vevhusventilationen svämmat över men inte nu,:va bara mycket rök
kanske att jag monterat kolvringarna fel på den cylindern,men jag såg inga märkningar på upp eller ner bara att en ring är chromad

kanske måste döpa om min tråd till 2 steg fram ett steg tillbaka:D
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Äh vafan :/
Så jävla segt. Du får ta dit den där turjocken igen så skall det nog fungera efter lite meck! Ja han mr hittade brickan med en gång som till synes var borta. Får väl försvara mig med att jag hade full sjå att hålla koll på den svarta sopsäcken som ständigt var på upptåg.

Jaha en annan sitter i 5mil norr om London farligt nära den där orten Reading (Svenska mått mätt stad 1/4 mille) som alltid är med på tv4sport på kvällarna. Taxi'n tipsade om att som turist skulle jag inte hänga där på kvällarna...

Var satans nära att avboka resan då jag blev redigt förkyld i helgen... Så någon pubrunda blir det nog inte heller... Kanske jag blivit smittad av samma skit som bettan din? dregglar den ur ena röret också?


hej jag har sett dom programmen men trodde att det bara var fulla polacker som lackade ur på puben,du får krya på dig o hälsa gärna på nån mer gång

nu är spjällhusen klara med distanser imellan,31 mm med en liten försäkning i ena änden och nersvarvat till 9 mm från 12 där den går in i spjällhuset,man kunde ta en rörbit men jag kunde inte låta bli:näsblod
sen svarvade jag en förlängning av fuelrailen med en an 6 anslutning till soppan.

allt för idag:D
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    240.5 KB · Visningar: 132
  • 006.jpg
    006.jpg
    238.7 KB · Visningar: 137
  • 007.jpg
    007.jpg
    237.8 KB · Visningar: 137
  • 008.jpg
    008.jpg
    237.9 KB · Visningar: 132
  • 002.jpg
    002.jpg
    237.2 KB · Visningar: 270

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Aaa fan va smutt. Önskar jag hade mer tid till meck när man ser dina "uppfinningar".

Tog ett plan tidigare hem då jag mår apa. febern börjar släppa men värk i kroppen och allmänt sunk. Kanske det är turbosjukan? Du som smittat mig? ;)

Jag kommer förbi och retar dig med varvtider och annat sköj så fort min rabies går över... Var fan pinsamt på flyget hem. Satt med vinterjacka och skallrade tänder. "Grannen" bad flygpersonalen om en annan stol vilket han fick utan snack... Hehe.
Tur i oturen att ingen epedemi eller liknande håller på till 100% för då hade de väl satt mig i ett jävla karantän.

Lyckas vareviga gång missa något i handbagaget. Flyget till frankrike så hade jag 1.2mm lödtenn med extra hög halt silver (1000pix) som jag missat. Lödkolven var urplockad tack och lov... De påstådde att jag kunde strypa folk med det... Jag visade gång på gång att jag kunde dra av det med två fingrar men då menade de att jag kunde tvinna eller fläta det... Vart pissed och sa att de kunde ta bältet, skosnörerna och den 3mm tjocka sladden till min telefon. Men icke. Ty detta var ofarliga ting? Jag vart vansinnig men då kom en trevlig afrikansk kvinna och gick emellan som jobbade åt airfrance. Hon la undan tennet på sitt skrivbord så jag kunde hämta upp det på tillbakaresan, jojust detta var mellanlandningen i Paris så svenska kontrollen släppte igenom mig med tennet.

Denna gång missade jag en liten skiftnyckel som letat sig in lurigt i ryggan. Jag orkade inte med tjaffset så jag sa bara:
-släng skiten jag orkar inte med tjaffset.

Kvinnan såg chockerad ut och frågade om jag var säker på att hon skulle slänga verktyget då det eventuellt kunde gå att ordna något men att det skulle ta lite tid. Jag kontra: -Den där leksaken kostar 39:- på Biltema. Hur mycket är det värt att fixa för en sådan? Nej jag är säker. Släng den.

Förövrigt har jag lyckats med fler varianter men det tar vi live nästa gång ;)

Fortsätt skapa och lätta på kompet ett uns till så du kan ladda 1,5 :p

hej jag har sett dom programmen men trodde att det bara var fulla polacker som lackade ur på puben,du får krya på dig o hälsa gärna på nån mer gång

nu är spjällhusen klara med distanser imellan,31 mm med en liten försäkning i ena änden och nersvarvat till 9 mm från 12 där den går in i spjällhuset,man kunde ta en rörbit men jag kunde inte låta bli:näsblod
sen svarvade jag en förlängning av fuelrailen med en an 6 anslutning till soppan.

allt för idag:D
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hej jag har sett dom programmen men trodde att det bara var fulla polacker som lackade ur på puben,du får krya på dig o hälsa gärna på nån mer gång

nu är spjällhusen klara med distanser imellan,31 mm med en liten försäkning i ena änden och nersvarvat till 9 mm från 12 där den går in i spjällhuset,man kunde ta en rörbit men jag kunde inte låta bli:näsblod
sen svarvade jag en förlängning av fuelrailen med en an 6 anslutning till soppan.

allt för idag:D

Nja , Du får backning på Railen , Den måste ha retur sen bör du väl ha stora spridare dessa lär väl inte passa i orginalrailen


Retur måste man ha för att hålla ner temperaturen på bränslet som annars lätt värms upp vid enkelriktat flöde
 

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Än så länge
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Och ingen har nämnt det viktigaste?

Välstädat och snyggt:klappar

Om ändå fler kunde ha det så. Blir så trött när man ska hjälpa polare med nånting så ligger verktyg och dyl överallt:gnissla

Och sen gnälls det att man skulle kunna äta från golvet när de kommer hem till en, mao inte ett riktigt garage:va:huvet
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top