peterpain
sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Om du inte redan köpt en kan du få köpa min M112:a
hej
nu lutar det åt at det blir ett kkk 26/27 med nytt grenrör till att börja med men
lite mycket pengar men det e ju snart jul så varför inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du inte redan köpt en kan du få köpa min M112:a
hej
nu lutar det åt at det blir ett kkk 26/27 med nytt grenrör till att börja med men
lite mycket pengar men det e ju snart jul så varför inte
hej
lite nya prylar till det nya plenumbygget och så har jag fått min gaspedal till tig svetsen,den ska jag prova imorgon så får vi se om man kan lära sig hur den funkar om det kanske blir lättare att svetsa i olika tjocklekar
Rolig tråd detta brukar titta in i den ibland
Vart har du fått tag på trattarna? Köpt eller gjort själv?

Måste du ha så stor turboDu får ju inte ha mer hästar än mig
Trevlig helg!
GöttEn sådan blir det nog på min hoj också i vinter
![]()

hej lahi
som vanligt e allt ditt fel hur kunde det gå så här hahaha kul att höra att du bygger vidare på din hojj oxå,vad ska du mer göra i vinter![]()
Har ett annat projekt också som ska dras igång snart hoppas jag, men jag får se hur lång tid det tar att färdigställa det. Blir inte bli klar i vinter eftersom tiden inte räcker till (hinner knappt fixa med turbohojen), men det får ta den tid det tar. Blir ett amatörbygge med rundrörsram, 800 cc tvåtakts skotermotor med porriga pipor, separat 6-växlad låda, chassimått = svängigtsomfan, och gärna runt 130 kg körklar. Gatreggad såklart. Ska bli kul att bygga när jag hinner![]()

Make it 3...![]()

hej
börjat lite med det nya grenröret ikväll
fan va skoj det e att grejja man glömmer tid o rum det är svårt att
slita sig från garaget![]()

hej
börjat lite med det nya grenröret ikväll
fan va skoj det e att grejja man glömmer tid o rum det är svårt att
slita sig från garaget![]()
Hej Peter! Har du tänkt att kränga iväg dit "gamla" kit. eller det kanske redan är borta?

det ligger ute på blocket,det är en som har svarat redan och han ville hjälpa mig med att svetsa om jag behövde hjälp för att tyckte inte om svetsarna
tackar det ska bli kul att göra detta grenröret nu och få det så där riktigt blankt o fint,slipa o mäta noga
nu väntar jag på avgasflänsarna domkanske kommer innan helgen hoppas jag.
peter har du försökt att bygga vattenkylt plenum till min hoj någon gång eller ens funderat på det,jag ska hämta en setrab kyl som 70 hög o 330 bred o kolla om jag kan få till något sådant det skulle vara coolt
sov gott gubbar
http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_gsxr_1100_turbo_delar_24724387.htm?ca=15&w=1&last=1
Jag har faktiskt en hel bildserie från mitt bygge från -98
Vattenkylt plenum Haltechsprut mm ( spjällhus från GIK )
Tyvär på analoga pappersark men skulle väl kunna scanna dessa om du är nyfiken
Peter
Hmm, drar mig till minnes att nån fick parkera den hojen gömd under en gran och fortsätta till fots... Lagens långa arm i helikopter, eller hur det nu var!![]()
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |