Mitt turbobygge 1100R -86!

Bra jobbat! 243hk vid 1bar tycker jag låter bra för att va första bänkningen, nu går det nog att börna :tummenupp
 
Gött Moos :banana :banana


Men du skrev inget om hur första provkörningen var :va du har väl provkört :) ........ du måste ha provkört :rolleyes: ...........finns inte en chans att du inte provkört :huvet






säg att du provkört :(
 
PD skrev:
Gött Moos :banana :banana


Men du skrev inget om hur första provkörningen var :va du har väl provkört :) ........ du måste ha provkört :rolleyes: ...........finns inte en chans att du inte provkört :huvet






säg att du provkört :(

Hehehe :hihi Nja, jag har ju inte provkört än... tyvärr... den sitter fortfarande fastspänd i bänken. Men det kommer snart!!! Senaste bänkningen ägde rum runt kl 2 inatt så det var lite för sent för en tur då... Ska bara fixa kopplingen, skruva i ett snäpp mindre munstycken och bänka på liiiiiite högre tryck och sen är det dags att provköra! Skruva ska jag göra på söndag så om kopplingen håller så blir det förhoppningsvis en tur då. Om jag inte blir klar alltför sent... annars blir det på måndag, men jag har ju jäkligt svår att hålla mig :yoparty
 
lahi skrev:
Hehehe :hihi Nja, jag har ju inte provkört än... tyvärr... den sitter fortfarande fastspänd i bänken. Men det kommer snart!!! Senaste bänkningen ägde rum runt kl 2 inatt så det var lite för sent för en tur då... Ska bara fixa kopplingen, skruva i ett snäpp mindre munstycken och bänka på liiiiiite högre tryck och sen är det dags att provköra! Skruva ska jag göra på söndag så om kopplingen håller så blir det förhoppningsvis en tur då. Om jag inte blir klar alltför sent... annars blir det på måndag, men jag har ju jäkligt svår att hålla mig :yoparty





HEHEH visst är lyckan fullständig :tuttar :tuttar :banana :tummenupp
 
lahi skrev:
Hehehe :hihi Nja, jag har ju inte provkört än... tyvärr... den sitter fortfarande fastspänd i bänken. Men det kommer snart!!! Senaste bänkningen ägde rum runt kl 2 inatt så det var lite för sent för en tur då... Ska bara fixa kopplingen, skruva i ett snäpp mindre munstycken och bänka på liiiiiite högre tryck och sen är det dags att provköra! Skruva ska jag göra på söndag så om kopplingen håller så blir det förhoppningsvis en tur då. Om jag inte blir klar alltför sent... annars blir det på måndag, men jag har ju jäkligt svår att hålla mig :yoparty

Bra jobbat :tummenupp Nu är det bara att vänta på lyckoruset när du provkör, mungiporna kommer garanterat att sitta vid öronen :D

R1 T
http://www.turbo-bike.net
http://www.turbo-bike.com
 
Last edited:
andersson turbo skrev:
HEHEH visst är lyckan fullständig :tuttar :tuttar :banana :tummenupp
Jepp! Kan ju knappt vänta tills jag kan komma ut och köra en sväng! Men jag kör säkert och vurpar... ska försöka undvika det iaf! :hihi
 
Bänkningspapper från igår!

Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart! :banana Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven :banana :banana Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34:or, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500 :)
 

Bifogat

  • dynorun_23 (Medium).JPG
    dynorun_23 (Medium).JPG
    61.7 KB · Visningar: 625
lahi skrev:
Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart! :banana Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven :banana :banana Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34:or, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500 :)
Snyggt,kul att allt funka så pass bra på en gång för dig.Brukar kunna bli mycket mekande i början annars.
 
lahi skrev:
Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart! :banana Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven :banana :banana Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34:or, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500 :)

Snyggt jobbat :tummenupp
Lite skillnad mot min kurv, jag har lite mer effekt under 7000rpm, samma recept förutom turboagg (TD04L-14 ), volym(1109cc) och orginaltändning.
 

Bifogat

  • bromsbankskurva_1b.jpg
    bromsbankskurva_1b.jpg
    77 KB · Visningar: 363
Jättegrattis rakt in på spelplan med ditt första bygge

men ett bra exempel på att det är bra att lyssna på råd å tips från dom som har gjort det förut ,å inte försöka uppfinna hjulet igen

Jag kan inte tänka mig att det skulle vara mindre kul på något sätt
att man får råd å tips men säkerligen jäkligt mycke billigare


Vad det gäller tändning så tål dom mer än vad man tror
och upp till ett bar ska du nog inte backa nån tändning alls
det ger en del effekt att ligga med mycke tändning 34 grader tål den däruppe


Lycka till och mycke nöje med din nya raket

Ps kolla att du har nya bromsbelägg dom går åt fort hehe


peter
 
lahi skrev:
Såja, nu är hojen färdigbänkad! Allt är injusterat och klart! :banana Det blev 265,8 hk / 233 Nm (DIN) på hjulet vid 1,1 bar vilket motsvarar 257,7 hk / 227 Nm i SAE. Ska man jämföra med t.ex. mc-xpress bänk så kolla på DIN-hästarna, dvs. 265,8. Motsvarar ju ca 300 kusar på veven :banana :banana Har inte hunnit provköra än men rapport kommer så fort jag har hunnit med det! Blev ganska bra med pulver för att vara mitt första turbobygge, tycker jag.
Recept: 1052 kubik, original kolvar, Mc-xpress 2 mm cylinderspacer, prostreetportad topp (sedan sugmotortiden), original kammar tajmade till 105 / 105 lobecenter, turbotätade Mikuni cv34:or, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro-pump, Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus, GIK-intercooler, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion inkopplad.
Se bild nedan! Brett effektband tycker jag. Över 230 hästar från 7000 till 10500 :)

:banana :banana :banana
 
Herreguud det är ju nästan så Jag har legat sömlös för ditt första åk :3freak
och så har du inte "Hunnit" provKÖRA :brinnerup hur klarar du :va :va :va

Själv klarar jag inte hålla mig om jag så bara har smörjat gasvajern för att se om den går bättre :banana
 
andersson turbo skrev:
Jättegrattis rakt in på spelplan med ditt första bygge

men ett bra exempel på att det är bra att lyssna på råd å tips från dom som har gjort det förut ,å inte försöka uppfinna hjulet igen

Jag kan inte tänka mig att det skulle vara mindre kul på något sätt
att man får råd å tips men säkerligen jäkligt mycke billigare


Vad det gäller tändning så tål dom mer än vad man tror
och upp till ett bar ska du nog inte backa nån tändning alls
det ger en del effekt att ligga med mycke tändning 34 grader tål den däruppe


Lycka till och mycke nöje med din nya raket

Ps kolla att du har nya bromsbelägg dom går åt fort hehe


peter
Tackartackar! :) Jepp, alla tips och råd har hjälpt mycket... Bromsbeläggen är nya! :hihi
 
Grattis till ett lyckat bygge, coolers mannen :tummenupp Kan du inte posta upp några fler bilder på hojen nu när den är klar??

JB
 
PD skrev:
Herreguud det är ju nästan så Jag har legat sömlös för ditt första åk :3freak
och så har du inte "Hunnit" provKÖRA :brinnerup hur klarar du :va :va :va

Själv klarar jag inte hålla mig om jag så bara har smörjat gasvajern för att se om den går bättre :banana

Hehehe.. Anledningen till att jag inte provade innan var att när det blev dags att prova så var det väldigt sent.. kallt då ju.. och så hade jag inga kåpor på och alla sladdar hänger och dinglar överallt. Menmen, nu sitter kåporna där (alla utom underkåpan) och jag har kört ca 5 mil i eftermiddag! Sammanfattning av mina körupplevelser: Fyyyyy fasen vad den går!!! :3freak Helsike! Bra tryck kan man ju säga... vid full gas på 4:an i strax över 200 får jag tanken i huvudet.. då får man ju slå av för att inte slå runt. Den lyfter ju inte hjulet lugnt heller. Har inte provat fullt i 5:an men den ska nog wheela då också :banana :banana Känns ju som den KTM 500 tvåtaktscross jag körde innan, fast i tre gånger så hög hastighet. Tyckte att den gick som sören med sugmotor och 144 hästar på hjulet, men nu med 266 hästar på hjulet så accelererar den ju lika hårt i 250 som den gjorde i 120 med sugmotorn.. Hmmm.. jaja, skitskoj vad det iaf!!! Blir nog mååååånga mil i sommar känns det som!
 
Last edited:
Jas-95 skrev:
Grattis till ett lyckat bygge, coolers mannen :tummenupp Kan du inte posta upp några fler bilder på hojen nu när den är klar??

JB
Tackartackar! :) Jepp, det kommer! Ska ta några bilder i dagarna. Ska bara montera underkåpan också. Måste kapa ur den lite först för att få plats med luftfilter och avgasrör. Men bilder kommer så fort det är fixat!!!
 
lahi skrev:
Hehehe.. Anledningen till att jag inte provade innan var att när det blev dags att prova så var det väldigt sent.. kallt då ju.. och så hade jag inga kåpor på och alla sladdar hänger och dinglar överallt. Menmen, nu sitter kåporna där (alla utom underkåpan) och jag har kört ca 5 mil i eftermiddag! Sammanfattning av mina körupplevelser: Fyyyyy fasen vad den går!!! :3freak Helsike! Bra tryck kan man ju säga... vid full gas på 4:an i strax över 200 får jag tanken i huvudet.. då får man ju slå av för att inte slå runt. Den lyfter ju inte hjulet lugnt heller. Har inte provat fullt i 5:an men den ska nog wheela då också :banana :banana Känns ju som den KTM 500 tvåtaktscross jag körde innan, fast i tre gånger så hög hastighet. Tyckte att den gick som sören med sugmotor och 144 hästar på hjulet, men nu med 266 hästar på hjulet så accelererar den ju lika hårt i 250 som den gjorde i 120 med sugmotorn.. Hmmm.. jaja, skitskoj vad det iaf!!! Blir nog mååååånga mil i sommar känns det som!
Det är bara till att lyfta på hatten och gratulera till resultatet.Det har varit mycket lärorikt att sitta och läsa och lära under byggets gång. :tummenupp Ska själv igång med mitt turboprojekt på katanan nu så vi får väl se om det kan bli något körande i sommar. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top