mitt nya bakdrev

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
hehe titta vad jag har lagt vantarna på :D ska tästa de på min NSR, har borrat nya hål så de ska passa ska bara skaffa en ny "längre" kedja :gnissla

Bifogat

• IMG_0627.jpg
    IMG_0627.jpg
    83.2 KB · Visningar: 124
NSR_MAN skrev:
hehe titta vad jag har lagt vantarna på :D ska tästa de på min NSR, har borrat nya hål så de ska passa ska bara skaffa en ny "längre" kedja :gnissla

får nog skaffa mycket längre kedja :) kommer det att passa då?

NSR_MAN skrev:

fan nästan större än bakdäcket ju! :) :yoparty

kleinealf skrev:
får nog skaffa mycket längre kedja :) kommer det att passa då?
har borrat fästerna som orginal å de e samma bredd osv... kanske inte storleken men iaf :rolleyes: så det borde passa, de är 61 kuggar orginal är 37 kugg på min NSR :yoparty hoppas man får gasres iallafall :D om den går allt för långsammt ska jag försöka få tag i ett 50kugg

Det där är fan sjukt. Kommer du ens att kunna köra normalt på gatan med det?

Kommer väl att toppa kanske 100 eller mindre antar jag?

NSR_MAN skrev:
har borrat fästerna som orginal å de e samma bredd osv... kanske inte storleken men iaf :rolleyes: så det borde passa, de är 61 kuggar orginal är 37 kugg på min NSR :yoparty hoppas man får gasres iallafall :D om den går allt för långsammt ska jag försöka få tag i ett 50kugg

:) fränt.. har nyss bytt drivpaket på min, men då vart det större framdrev :)

kleinealf skrev:
:) fränt.. har nyss bytt drivpaket på min, men då vart det större framdrev :)
oki :rolleyes: hehe min lär ju inte gå direkt fortare :D men jävlar viket axx den måste få den gjorde 50 på 1:an innan så de lär ju inte vart orginal? den lär ju typ gå i 10 på 1:an nu :gnissla

NSR_MAN skrev:
oki :rolleyes: hehe min lär ju inte gå direkt fortare :D men jävlar viket axx den måste få den gjorde 50 på 1:an innan så de lär ju inte vart orginal? den lär ju typ gå i 10 på 1:an nu :gnissla

ja, jo med det bakdrevet lär det ju inte bli så hög topphastighet :banana

NSR_MAN skrev:
:D nej inte direkt.. men ska bli kul å tästa :hihi

Är det säkert att den får bättre axx då? Det kanske bara blir ett jävla massa växlande. Men du får återkomma med resultatet.

Enligt mina beräkningar ska den gå i 97 km/h, om vi säger att den gjorde 160 innan... Om jag räknat rätt vetifan, det kan man aldrig lita på... Men räknat har jag... Nån som har nått bättre förslag?

Är framdrevet 13 kuggars förresten?

Jag lovar att accet kommer att bli så jävla dåligt, men fan vad stark den lär bli på varenda växel! :yoparty

NSR_Martin skrev:
Enligt mina beräkningar ska den gå i 97 km/h, om vi säger att den gjorde 160 innan... Om jag räknat rätt vetifan, det kan man aldrig lita på... Men räknat har jag... Nån som har nått bättre förslag?

hur har du räknat :va ? jag tror jag har 14 fram faktist:)

Svenssson skrev:
Från vilken hoj är bakdrevet? Jag gissar på att dom inte säljs direkt till Honda Nsr :rolleyes:
nää de e till en kawasaki 250 kx tror jag :va eller de är 4-takt men jag vet inte vad den heter? :va Kxf?

NSR_MAN skrev:
nää de e till en kawasaki 250 kx tror jag :va eller de är 4-takt men jag vet inte vad den heter? :va Kxf?
Kx 250 F :pannkyss
Du borrade bara nya hål direkt i drevet eller? La Nsr:ens orginaldrev på och borrade i dom hålen typ eller?

Svenssson skrev:
Kx 250 F :pannkyss
Du borrade bara nya hål direkt i drevet eller? La Nsr:ens orginaldrev på och borrade i dom hålen typ eller?
:rolleyes: titta du tänker åt mig, behöver inte änns svara på frågan :) men bara för skojjs skull : ja, de gjorde jag :tummenupp

NSR_Martin skrev:

Jag avrunda och fick det till 96 så du lär ha rätt. :) Men sen kommer den varva mer och det tog du inte med i beräkningarna.

det där drevet är så sjukt stort :rofl bilder, bilder och åter BILDER när det är monterat på hojen! :D Hur gör du med hugger, kaparn längst fram i underkant och vinklar den eller ska du ta bort den helt? Den finns ju där av en anledning :rolleyes:

Magz skrev:
det där drevet är så sjukt stort :rofl bilder, bilder och åter BILDER när det är monterat på hojen! :D Hur gör du med hugger, kaparn längst fram i underkant och vinklar den eller ska du ta bort den helt? Den finns ju där av en anledning :rolleyes:
åker till verkstan nu... jag har rivit hojen så jag ska provmontera idag :rofl jag lovar att ta bilder :tummenupp

Alltså..

Du vet vell att drevet måste ligga helt centrerat?
På dig låter det som att du har borrat lite på känn med ett lite för stort borr..

Om det inte ligger centrerat så blir det vibrationer som heter duga.

Men jävlar vilket drev :banana
Du måste testa och sen filma :yoparty

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...