Mitt nya åk

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det är reggat som MC så det borde passa här :va

3 veckor gammal, drygt 100 mil på mätaren och jag har redan slagit mig rejält tack vare den. Är sjukskriven tills vidare från idag tack vare en vådlig vurpa på den livsfarliga tingesten :brinnerup
Ska sälja den nu tänkte jag så fort jag har fått alla grejjorna till den. En spekulering, får man 45 000:- för den med: Nerf-bars, oljekyl, rullgas, kromfälgar, breddningskit, trimsystem, trimförgasare, crosstyre och alla originaldelar förutom originalhjul?

Lite bilder:
 

Bifogat

  • bakifrån.jpg
    bakifrån.jpg
    129.3 KB · Visningar: 206
  • bakifrån2.jpg
    bakifrån2.jpg
    126.3 KB · Visningar: 153
  • bulhuling.jpg
    bulhuling.jpg
    109.3 KB · Visningar: 323
  • bulhuling2.jpg
    bulhuling2.jpg
    129.7 KB · Visningar: 236
  • fälg.jpg
    fälg.jpg
    117.7 KB · Visningar: 123
  • fälg-slipon.jpg
    fälg-slipon.jpg
    96.9 KB · Visningar: 139
Sen när blev Sporthoj.com en ATV sajt som du kan även enligt reglerna lägga in säljes annonser i fel kategori?
 
Dee_cati skrev:
Det är reggat som MC så det borde passa här :va

3 veckor gammal, drygt 100 mil på mätaren och jag har redan slagit mig rejält tack vare den. Är sjukskriven tills vidare från idag tack vare en vådlig vurpa på den livsfarliga tingesten :brinnerup
?Lite bilder:


Varför ska du sälja den?
har funderat lite på en sån där, skoj sak på vintern, funderar dock på varför det är så många som säljs, som knappt gått något? som din :va

hur funkar de på asfalt??
 
Häftigt åk, men samtidigt verkar det lite läskigt på landsväg. Gissar att man får hänga ut rätt bra för att det ska gå att ta en kurva med hyfsad fart.
 
Fluxir skrev:
Varför ska du sälja den?
har funderat lite på en sån där, skoj sak på vintern, funderar dock på varför det är så många som säljs, som knappt gått något? som din :va

hur funkar de på asfalt??

Jag fick den och en lancia i inbyte mot en bil jag hade, så tanken var redan från början att sälja av den.
På asfalt med dessa däcken är den grymt rolig, har svårt att tänka mig att det är körbart på asfalt med originaldäcken.
Jag tog en rondell (hyffsat liten) i ca 70 knyck med rejält häng innåt, innerhjulen var en liten bit i luften men inte så farligt. Grym väghållning, nästan som en gocart men med lite högre tyngdpunkt :D
Däremot kan det gå illa, det var det som hände för mig. Lång gruskurva, läskigt stor sladd på åbäket och för hög hastighet. Sitter sjukskriven nu :3freak Men det var grymt skoj att sladda på grusvägar med den, inga problem att ligga i 100km/h och bara hänga ut arslet med lite mer gas.
 
En hondamotor på 250cc, en förbättring av hondas cb250-motor enligt tillverkaren. Borgar ju för god kvalitet iaf. Runt 20hk original tror jag, går betydligt bättre än original säger de som vet.
 
Dee_cati skrev:
Däremot kan det gå illa, det var det som hände för mig. Lång gruskurva, läskigt stor sladd på åbäket och för hög hastighet. Sitter sjukskriven nu :3freak

Vad hände? Trilla av? =)
 
Motorfästen passar precis mot en cb400 motor om det är någon som är sugen på att byta..
:tummenupp
 
eisbaer skrev:
Vad hände? Trilla av? =)

Jo, det var svårt att hålla i sig när hojen bestämmer sig för att göra pallnit mitt i en sladd i högre hastighet (nåja, för hög iaf). Så jag lekte vante ett tag, flög som en iaf.
Hmmm, graqnnen hade en cb750 tror jag de hette, kan inte en sådan passa?
 
Dee_cati skrev:
Jo, det var svårt att hålla i sig när hojen bestämmer sig för att göra pallnit mitt i en sladd i högre hastighet (nåja, för hög iaf). Så jag lekte vante ett tag, flög som en iaf.
Hmmm, graqnnen hade en cb750 tror jag de hette, kan inte en sådan passa?



Längd: Däckdimension, Fram: AT21X7-10 23G
Bredd: Däckdimension, Bak: AT21X10-8 35G
Antal pass.: 1 st Kaross: (01) Motorcykel

Skyltformat fram: Skyltformat bak: EU-MC

Antal axlar: Axelavstånd axel 1-2: Garanterad axelbelastning
Antal hjul:

Effekt: 13 kW (EG) Cylindervolym: 234 cm3 Miljöklass:
Växellåda: Begränsad maxhastighet: Ja (85 km/h)
Tankvolym: Drivmedel: BENSIN (1)

Tjänstevikt: 180 kg Totalvikt (ev. sänkt): 255 kg Max släpvikt:
(ursprunglig): 255 kg vid b-beh:
Skattevikt: 180 kg
Låst: Nej
Lastvikt Max: 75 kg

hehe :)
 
Får man bara väga 75kg om man ska framföra den lagligt eller vad menas :va
Vill du ha fler uppgifter så är det bara att ringa :tungan Eftersom hojen inte finns i närheten av min adress så kvittar det att lägga upp regnummret här på sporthoj ändå, men på blocket gjorde jag det...
 
Dee_cati skrev:
Det är reggat som MC så det borde passa här :va

3 veckor gammal, drygt 100 mil på mätaren och jag har redan slagit mig rejält tack vare den. Är sjukskriven tills vidare från idag tack vare en vådlig vurpa på den livsfarliga tingesten :brinnerup
Ska sälja den nu tänkte jag så fort jag har fått alla grejjorna till den. En spekulering, får man 45 000:- för den med: Nerf-bars, oljekyl, rullgas, kromfälgar, breddningskit, trimsystem, trimförgasare, crosstyre och alla originaldelar förutom originalhjul?

Lite bilder:
Dom börjar bli poppis va jag mötte 2st som var ute och åkte i helgen, med sig hade dom en kille på en R1a som så ut som han var missnöjd med tempot? :D
 
Hightuned skrev:
Dom börjar bli poppis va jag mötte 2st som var ute och åkte i helgen, med sig hade dom en kille på en R1a som så ut som han var missnöjd med tempot? :D


Ähhh, han får ta och kamma sig och inse att R1'a var modernt i slutet av 90-talet. Han kan byta jämnt upp med mig om det är en blå retta nyare än 99 :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top