wonderwizard
Tjuvjägare
Jag håller på att byta lameller på min R1:a
nu har jag ett par frågor & funderingar
1#
jag glömde köpa packning till kopplingskåpan, men köpte packning på tub (den röda, vad den nu heter.. ligger i garaget)
funkar detta lika bra som en "riktig" orginal packning ? eller kan man återanvända den gamla som är hel & snygg ?
2#
lamellplattorna ser inte alls speciellt slitna ut (bifogar bild) kan det vara något annat som gör att den slirar på högre varv ? (vet att olika oljor har diskuterats gällande slirande kopplingar)
3#
stålplattorna som ligger mellan lamellerna ser väldigt mörka/blå ut på vissa
kan detta bidra till en slirande koppling ? (bifogar bild på dessa också)
och jag kommer att slipa nätt & med ett fin smärjlduk på dem innan återmontering.
4#
jag har hört att man skall lägga de nya lamellerna i ny olja 1 timme före montering. stämmer detta & varför ska man göra det ?
Vill gärna sätta ihop den ikväll, men kan vänta till måndag om jag måste.
// Henke
nu har jag ett par frågor & funderingar
1#
jag glömde köpa packning till kopplingskåpan, men köpte packning på tub (den röda, vad den nu heter.. ligger i garaget)
funkar detta lika bra som en "riktig" orginal packning ? eller kan man återanvända den gamla som är hel & snygg ?
2#
lamellplattorna ser inte alls speciellt slitna ut (bifogar bild) kan det vara något annat som gör att den slirar på högre varv ? (vet att olika oljor har diskuterats gällande slirande kopplingar)
3#
stålplattorna som ligger mellan lamellerna ser väldigt mörka/blå ut på vissa
kan detta bidra till en slirande koppling ? (bifogar bild på dessa också)
och jag kommer att slipa nätt & med ett fin smärjlduk på dem innan återmontering.
4#
jag har hört att man skall lägga de nya lamellerna i ny olja 1 timme före montering. stämmer detta & varför ska man göra det ?
Vill gärna sätta ihop den ikväll, men kan vänta till måndag om jag måste.
// Henke
Bifogat
Last edited: