Mitt första bygge

Torsk_ole

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
yamaha 125 rd
Jag hade tänkt göra mitt första streetbygge.

Jag skulle behöva tips om billiga och rätt enkla sätt att förvandla en motorcykel till mer street.

Jag skulle även vilja ha tips om motorcyklar som räknas som tunga med begränsning som är bra projekt.

Det får inte heller kosta så mkt, jag kan nog bara få ut en 20 000 till detta projekt. Ja har kollat på en del hojar från blocket och märkt att det faktiskt finns en hel del billiga.

Jag har tidigare kört 125:a.

Kolla in dessa

http://www.blocket.se/view/5560744.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&city=0

http://www.blocket.se/view/5369024.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&city=0

Någon som har tips på potenta byggen med begränsad effekt dvs att jag får köra när jag är 18.

Wiseguy skrev:
En CBR1000F vore lite cool att få ihop som fighter.
Synd bara att den är så dj**la ful naken. Men allt går ju att fixa.

Är inte den tung?

det är just därför jag skapade denna tråd, alla ger ju bara förslag till tunga men jag skulle vilja ha ett förslag till tung med begränsning

Last edited:
Torsk_ole skrev:
Är inte den tung?

det är just därför jag skapade denna tråd, alla ger ju bara förslag till tunga men jag skulle vilja ha ett förslag till tung med begränsning

de e väl bara o begränsa.. :va

Torsk_ole skrev:
Är inte den tung?

Hmm men du gav ju själv två länkar på 750cc+ :va

tänkte mest på att jag tyckte att de var snygga, iaf den sista och att de var billiga.

Är det lätt att strypa eller måste man lämmna in den till verkstad?

Torsk_ole skrev:
tänkte mest på att jag tyckte att de var snygga, iaf den sista och att de var billiga.

Är det lätt att strypa eller måste man lämmna in den till verkstad?

www.mc-kompaniet.se säljer strypsatser 25kw för 1400kr. Bara o montera själv o åka på besiktningen o betala 600kr till. Sen är den begränsad!

När det gäller crossstyre, måste man en ny krona eller kan man fixa dit den själv?

När det gäller sänkning, är det enkelt?

Skulle gärna vilja ha en hoj som är rätt låg eftersom jag tycker det ser bättre ut.

Läste nåt om gixxer innan, någon hade skrivit att motorn i den alltid i princip var bra.

Finns det några andra modeller med sådana bra motorer lr dylikt. Jag menar ifall man köper en som är lite äldre och senare ,ärker att motorn går sönder så kan det bli dyrt.

Torsk_ole skrev:
När det gäller crossstyre, måste man en ny krona eller kan man fixa dit den själv?

När det gäller sänkning, är det enkelt?

Skulle gärna vilja ha en hoj som är rätt låg eftersom jag tycker det ser bättre ut.

Läste nåt om gixxer innan, någon hade skrivit att motorn i den alltid i princip var bra.

Finns det några andra modeller med sådana bra motorer lr dylikt. Jag menar ifall man köper en som är lite äldre och senare ,ärker att motorn går sönder så kan det bli dyrt.

Styret; Antingen köper du en ny krona. "Superbike" brukar dom kallas. Eller så får du nån att tillverka en ny. Eller så borrar du hål i din gammla och stoppar dit fästen till styret.

Sänkning; Är inte hundra på att jag är med på vad du menar, men vanligen vill man höjja hojjen, iallafall bakdelen en aning för att få ett lite mera elakt utseende.

Phr33k skrev:
Styret; Antingen köper du en ny krona. "Superbike" brukar dom kallas. Eller så får du nån att tillverka en ny. Eller så borrar du hål i din gammla och stoppar dit fästen till styret.

Sänkning; Är inte hundra på att jag är med på vad du menar, men vanligen vill man höjja hojjen, iallafall bakdelen en aning för att få ett lite mera elakt utseende.

eller så sänker man den i gaffelkronorna..men inte föööör mycke :tummenupp

Gixxern är en trevlig hoj med kraft som heter duga :yoparty
Sprängsäkra om du sköter motorn med hjärtat. Grym karaktär
och skriker att den vill bli våldtagen varje gång man ska köra den :yoparty :tummenupp
Vill du har en grym fighter, köp en gixxer...den ser aggresiv ut
i alla lägen :tummenupp :)

Jag har tänkt på dessa:

Yamaha

FZR1000 87-90
FZ750 85-89
FZR 89-93

Suzuki

GSX-R1100
GSX-R750

Kawasaki

GPX600R