Välbekant fighter på blocket...

Har glömt bort lösenordet för att ta bort den där på blocket.
Den är inte till salu längre.

Inte för att någon har ringt på ett bra tag heller för den delen..

Tävlingen är definitivt på för min del.
Ställer av hojen den här veckan. Sen blir det nedplock i smådelar.

Wiseguy skrev:
Har glömt bort lösenordet för att ta bort den där på blocket.
Den är inte till salu längre.

Inte för att någon har ringt på ett bra tag heller för den delen..

Tävlingen är definitivt på för min del.
Ställer av hojen den här veckan. Sen blir det nedplock i smådelar.

Varför sålde du inte, om man får fråga?

Zee skrev:
Varför sålde du inte, om man får fråga?
Ingen seriös som ville köpa.
Sen var det lite av ett vägval för min del när jag la ut annonsen.
Antingen sålde jag den då och köpte något nytt och byggde på det. Eller så behöll jag den nuvarande hojen och byggde om den rejält under vintern.

Och nu blev det det senare av dom två valen. En rejäl ombyggnad av den nuvarande.

Wiseguy skrev:
Ingen seriös som ville köpa.
Sen var det lite av ett vägval för min del när jag la ut annonsen.
Antingen sålde jag den då och köpte något nytt och byggde på det. Eller så behöll jag den nuvarande hojen och byggde om den rejält under vintern.

Och nu blev det det senare av dom två valen. En rejäl ombyggnad av den nuvarande.
Hade inte du en R1 streetfighter förut?

Pendlar kraftigt mellan att köpa "ny" hoj R1 -04-05, Gixxer K5 eller skaffa en billig fighter av en R1 -99-01, Blade -93-99.

Om jag har rätt angående att du hade en R1a förut, kan du jämföra dem och hjälpa mej lite i mitt val av fighter.

Tycker om Bladen för att den är snyggast som fighter samt att den är billig, Men känner att jag vill ha all den effekt som finns i R1an.
Men jag har aldrig kört någon av dem nerdrevad så skillnaden kanske bara finns i mitt huvud.

Ska ha den till att leka (Bakhjul, stoppies)

R1 wannabe skrev:
Hade inte du en R1 streetfighter förut?

Pendlar kraftigt mellan att köpa "ny" hoj R1 -04-05, Gixxer K5 eller skaffa en billig fighter av en R1 -99-01, Blade -93-99.

Om jag har rätt angående att du hade en R1a förut, kan du jämföra dem och hjälpa mej lite i mitt val av fighter.

Tycker om Bladen för att den är snyggast som fighter samt att den är billig, Men känner att jag vill ha all den effekt som finns i R1an.
Men jag har aldrig kört någon av dem nerdrevad så skillnaden kanske bara finns i mitt huvud.

Ska ha den till att leka (Bakhjul, stoppies)
Japp min förra var en R1:a

Blade 99:an som jag har är klart jämförbar med R1:a (-98) jag hade.
Kraftmässigt ligger den lite under. men efter omdrevning så kändes den tom. piggare än R1:an.
Men visst du kan ju dreva om en R1:a också.

Skulle nog rekomendera att försöka hitta en 00:a eller nyare blade. Dom fick ju insprutning det året.

Styrmässigt så kommer det bli rejäl skillnad på orginal och fighter på båda modellerna när du går över till crosstyre.
Med crosstyre så kommer båda bli riktigt lättstyrda. Men den kommer inte vara lika nervös som den var tidigare. Lättstyrda med mer kontroll helt enkelt, tack vare crosstyrets hävstångseffekt.

Tycker att bladen är snyggare än R1:an som fighter. Dels tack vare att ramen på bladen är snyggare än R1:ans.
Sen har bakramen en stor fördel genom att den på bladen sitter fast med bultar. På R1:an så är den fastsvetsad.

Jag ångrar inte mitt val att gå över till Fireblade.

Wiseguy skrev:
Tack för svaret.

Jag provade en Kawasaki Z1000 -03 och blev förvånad över hur roligt det var med fighterstuket. Precis som du säger blir den lite annorlunda att köra med crosstyre. Jag hade ganska stora problem att komma till tals med den på kurviga vägar men till leken var den mycket bättre än jag vågade hoppas på.

Angående insprutning så tycker jag det var lite svårare att åka bakhjul med i början då den känns mer digital än R1:an. Men efter någon timme började känslan infinna sej så det kanske är ett alternativ.

Nåja, har lite längtan till kåphoj också så jag får ta mej en riktig funderare.
Dock så tror jag att skillnaden i pris mellan de nyare (-04-05) literhojjarna och generationen innan INTE är värt pengarna. Ändå "suktar" man efter effekten....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti