Mitt explorer hänger sig hela tiden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När jag öppnar en sida och skriver in vilken adress som helst så kommer jag dit men efter bara några klick så hänger sig hela skiten och det enda som funkar är ctrl+alt+delete och sen avsluta aktivitet. Har inget med minne eller utrymme att göra. Och det verkar som att det inte händer lika ofta på tex sporthoj.com där jag har varit flera gånger och mycket av det ligger i temp och sen i cookies.
Nån som vet vad det är, är det nåt elakartat virus månntro? Och fortfarande, jag använder inget virusprog och tänker inte göra det heller, slutdiskuterat på den fronten :)

Du får standardsvaret: www.mozilla.se

Det är bara att inse att IE är den sämsta webbläsaren på marknaden. Om du tvunget ska hänga kvar med den ihåliga stenålderswebbläsaren är det en god idé att traska in på pyttemjuks hemsida och slanga ner allt som liknar uppdateringar för IE. Då blir den vanligtvis mindre dålig (märk väl att jag inte använder ordet "bättre") och mindre ihålig.

Last edited:
Kan inte mer än hålla med. Testa firefox och du är fast.
Det ända som är jobbigt är att vissa sidor är knackade av klantar. Funkar bara med IE :huvet

Gör om, gör rätt

Nix, kommer endast använda explorer. Men det här felet uppkom bara sådär helt enkelt, nu har jag startat om och donat litegrann och det har inte inträffat ännu men det kanske kommer tillbaka :( Ingen som vet vad det kan vara för möjliga orsaker? Och jag vill inte ha rekommendationer om andra webläsare eller virusprogram tack :)

Jag har också lite strul med det där och det ska tydligen kunna bero på fel på hårddisken.
Ja, längre än så har jag inte kommit.

Dee_cati skrev:
Nix, kommer endast använda explorer. Men det här felet uppkom bara sådär helt enkelt, nu har jag startat om och donat litegrann och det har inte inträffat ännu men det kanske kommer tillbaka :( Ingen som vet vad det kan vara för möjliga orsaker? Och jag vill inte ha rekommendationer om andra webläsare eller virusprogram tack :)

Om du vill köra IE utan virusprogram får du faktiskt skylla dig själv. Tycker helt ärligt inte att du då ska gnälla när skiten inte funkar. Du VILL ju uppenbarligen ha strul med din dator :)

Dee_cati skrev:
Jag hade ett liknande problem förut,det berodde på en uppdatering av msn fick jag veta,det hade lagt in nåt som hette "isearch" i datorn o efter att jag gick tebax till en äldre variant av msn så har det inte strulat mer.Nyfiken fråga?Varför gillar du inte antivirusprogram?

Jag har haft mkt strul med mitt bredband, sackat varit segt och bitvis "stannat". Höll på i flera månder. När jag sedan bytte nätverkskortet gick det perfekt.

Utan virusprogram så är det väl formatera som gäller, en gång i veckan eller så... :D

Bytte faktiskt till firefox nu, slipper alla eländig reklam som smittat ner IE iallafall.

Dee_cati skrev:

Finn tre fel: windows, internet explorer, inget virusskydd.

Själv brukar jag blunda när jag kör på fyllan. Kan ni hjälpa mig med varför jag vurpar så ofta?

Jag har inga såna problem och kör nog hellre vidare med IE så man vet att alla siter funkar. Brandvägg, antivirus och popupblocker (inbyggd i Avantbrowser) så funkar det prima.

Är rätt less på alla hackers/hackerwannabes som skriver Microsoft med $-tecken och tycker att även pensionärer utan datorvana ska köra Linux hemma. Kom igen nu - det måste finnas hundratals som håller med mig! Obs! Det är inget politiskt statement om att Microsoft är det bästa företaget på denna jord med de bästa produkterna.

Ninjaboy skrev:
Finn tre fel: windows, internet explorer, inget virusskydd.

Själv brukar jag blunda när jag kör på fyllan. Kan ni hjälpa mig med varför jag vurpar så ofta?

:rofl Klockrent! :tummenupp

*suck* Det spelar ju ingen roll vad man säger, det går in genom ena örat och ut genom det andra.
Jacke, anledningen till att jag inte använder skydd är för att när jag gjorde det så hade jag som mest strul och då gav jag mig fan på att köra utan och nu har jag gjort det i över ett år och haft mindre problem än aldrig förr. Av den anledningen ser jag ingen mening i att ha ett program som tar kraft från min cpu och kräver massa uppdateringar osv. Får jag en krasch så får jag, har det mesta på dvd som jag behöver ha sparat och jag behöver ändå göra en format c för att bygga upp allt med ordning igen.

Jaja, felet har inte återuppstått något mer så det var förhoppningsvis bara tillfälligt.

Det är väldigt egoistiskt att göra som du gör. Du har inte mindre problem bara för att du inte vet vad dem beror på. Många virus i dag sprider sig vidare genom att göra om din PC till en mail server och de flesta ISP blockerar tyvärr inte detta. Varje dag i mitt jobb blockerar jag PC som din där ägaren inte har en aning om vad som pågår. Med den plattform du valt så är det tyvärr tvunget att lägga en hel del tid på säkerhet, inte bara för ens egen skull.

Nicke skrev:
Jag har inga såna problem och kör nog hellre vidare med IE så man vet att alla siter funkar. Brandvägg, antivirus och popupblocker (inbyggd i Avantbrowser) så funkar det prima.

Är rätt less på alla hackers/hackerwannabes som skriver Microsoft med $-tecken och tycker att även pensionärer utan datorvana ska köra Linux hemma. Kom igen nu - det måste finnas hundratals som håller med mig! Obs! Det är inget politiskt statement om att Microsoft är det bästa företaget på denna jord med de bästa produkterna.
Håller med dig mannen! Då håller jag endå på med IT, och borde vara en joltkola drickande microsofthatare..
Men nej, så infantilt..

Dee_cati skrev:
*suck* Det spelar ju ingen roll vad man säger, det går in genom ena örat och ut genom det andra.
Jacke, anledningen till att jag inte använder skydd är för att när jag gjorde det så hade jag som mest strul och då gav jag mig fan på att köra utan och nu har jag gjort det i över ett år och haft mindre problem än aldrig förr. Av den anledningen ser jag ingen mening i att ha ett program som tar kraft från min cpu och kräver massa uppdateringar osv. Får jag en krasch så får jag, har det mesta på dvd som jag behöver ha sparat och jag behöver ändå göra en format c för att bygga upp allt med ordning igen.

Jaja, felet har inte återuppstått något mer så det var förhoppningsvis bara tillfälligt.
Ok mannen,själv får jag så mycket skräp o skit via hotmailen att jag inte vågar va utan,dessutom låg det redan ett antivirusprog i burken när jag köpte den.Men oftast verkar det va spyware man får tycker jag,o det tar ju adaware hand om ändå.

Grabbar!En fråga från en som e novis.Vad är det som är så dåligt med IE o microsofts operativsystem???Har haft olika burkar i snart 10 års tid o det har alltid varit windows o IE jag kört med,och jag har haft en krasch på alla år o då var det hårddisken som kacka på sig.Är det för er "datasnillen" som använder burken till en massa annat som det inte duger eller??? mvh//jacke

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back