FettSnok
96% enligt läkaren
För böfvelen, kroppskontroll. Dröj inte kvar bara för att det är lite extra gott :dumstrut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tanter behöver väl inte preventivmedel...
![]()
![]()
Allt sånt är ju individuelltFinns de som blöder konstant och blir fulla av acne.
Grattis till dig, men jag vill helst slippa mer tillsatta hormoner i min kropp![]()
Får ta mig en funderare, alternativet är att vänta på den nya metoden. Decisions, decisions...
Det är synd att inte sexualundervisningen i skolan är mer omfattande vad gäller preventivmedel. Nu var jag nästan 30 innan jag fick reda på hur man som tjej vet om man har ägglossning, och hur man kan använda det som en naturlig preventivmedelsmetod. Jag blev rätt cp av p-piller, men förstod inte hur illa det varit förrän jag slutade
Om man känner sin kropp och vet vilka tecken man ska vara uppmärksam på är det en alldeles ypperlig metod att undvika ha sex (eller använda kondom) under de dagarna man vet man är fertil, det är trots allt bara några dagar i månaden...
För killen krävs det dock att man är i en relation där man kan lita på tjejen
Ontopic; jobbig sits för TS. Hoppas känslorna lägger sig lite så hon kan ta ett sansat beslut, vad det än blir. Trist att TS inte har nåt att säga till om, och ännu mer sorgligt om ett barn blir till för att någon ska hämnas på någon annan![]()
Det är synd att inte sexualundervisningen i skolan är mer omfattande vad gäller preventivmedel. Nu var jag nästan 30 innan jag fick reda på hur man som tjej vet om man har ägglossning, och hur man kan använda det som en naturlig preventivmedelsmetod. Jag blev rätt cp av p-piller, men förstod inte hur illa det varit förrän jag slutade
Om man känner sin kropp och vet vilka tecken man ska vara uppmärksam på är det en alldeles ypperlig metod att undvika ha sex (eller använda kondom) under de dagarna man vet man är fertil, det är trots allt bara några dagar i månaden...
För killen krävs det dock att man är i en relation där man kan lita på tjejen![]()
Jag anser nog att dagens system med underhåll är ganska vettigt om man tänker efter lite...
Vill ni inte ha barn ANVÄND KONDOM!!!!!! Annars håll käften å ta ert ansvar!!!! Eller missade ni biologin hur barn blir till?
Om detta är resultatet, var vänlig sluta tänka.
Om detta är resultatet, var vänlig sluta tänka.
Ja Chaly, för hur troligt är det att mamman verkligen använder de underhållsslantar hon får av pappan till kläder/annat till BARNEN!!?? Bor du på månen?!
I diskussionen låter det som att honan inte har det minsta ansvar om hon blivit på smällen, det har hon väl ändå? Undantaget våldtäktsoffer då.
Med det sagt så tycker jag att någon form av bidrag måste finnas, men styrningen måste bli bättre. Nu landar pengarna i mammans ficka utan den minsta uppföljning. Undrar hur många mammor som skriker och gråter över sin situation för att sen gå ner till macken och köpa en limpa gula blend för barnbidraget?.. Vet om ett par st.
Men vänta nu här? Vem har sagt att underhållspengarna ska gå till kläder? Vet du ens vad ett barn kostar? Blöjor, välling, kläder och senare dagis, aktiviteter osv. Tror du verkligen att den struntsumman täcker hälften av allt som läggs ut så har du ingen koll alls.
Jag har inga barn och jag tycker att det är fel av kvinnor att utnyttja den makt de får just med att hota att de är gravida o dylikt men kom inte o snacka om att underhållet går direkt i mammans ficka om hon är ensamstående för då blir till o med jag förbannad.![]()
:mad
Ja Chaly, för hur troligt är det att mamman verkligen använder de underhållsslantar hon får av pappan till kläder/annat till BARNEN!!?? Bor du på månen?!![]()
Då är det ju än mer intressant att ni tycker man kan plocka den ene föräldern på 1900 kr, den som inte har barnbidrag.
Nej, man kan ju inte begära att hon ska ta ansvar för den tillvaro hon väljer. Hur skulle det se ut? Bättre att barnet får betala med det som hade behövts hos den förälder som inte kommer i åtnjutande av några subventioner. Är människor i Geijerleden så insnöade?
Då är det ju än mer intressant att ni tycker man kan plocka den ene föräldern på 1900 kr, den som inte har barnbidrag.
Nej, man kan ju inte begära att hon ska ta ansvar för den tillvaro hon väljer. Hur skulle det se ut? Bättre att barnet får betala med det som hade behövts hos den förälder som inte kommer i åtnjutande av några subventioner. Är människor i Geijerleden så insnöade?
Men vänta nu här? Vem har sagt att underhållspengarna ska gå till kläder? Vet du ens vad ett barn kostar? Blöjor, välling, kläder och senare dagis, aktiviteter osv. Tror du verkligen att den struntsumman täcker hälften av allt som läggs ut så har du ingen koll alls.
Jag har inga barn och jag tycker att det är fel av kvinnor att utnyttja den makt de får just med att hota att de är gravida o dylikt men kom inte o snacka om att underhållet går direkt i mammans ficka om hon är ensamstående för då blir till o med jag förbannad.![]()
:mad
Har levt frånskild i många år och är far till 3 barn. Har provat delat boende utan underhållsplikt, icke delat med underhållsplikt såattee..
Barnbidraget i vårat fall inkl. flerbarnstillägget landar på ca 3600:-/mån+ underhåll x2=2500. Där har vi lite drygt 6 lakan i månaden som mamman inkasserar för att lägga på barnen.. Då har vi inte räknat in hennes del av lönen som ju också torde gå till barnen på ett eller annat sätt. Säg 1500:-/mån då för att ta en blygsam summa. Summa summarum blir runt 7500.-/mån.
Kan du då med din oändliga vishet tala om för imbecilla lilla mig hur det kan komma sig att jag har fått åkt akut och handlat kläder och skor åt barnen, utöver underhållet, när det de har haft på sig ordagrant håller på att ramla av dem och tårna tittar fram genom skosulorna t.ex.?
Jag menar verkligen inte att barn behöver allt i Pradas, Adidas eller Nike´s kollektion men använder man insidan så klarar man att hålla ungar både glada, hela, rena och mätta för en betydligt mindre summa än vad bidraget/underhållet är per månad. Då räknar jag även in realistiska aktiviteter o.dyl. (dvs. inte grönan varje dag.) Dagis=skattefinansierat.
Visst, vill du att dina barn ska hålla på med allt så kan det bli dyrt, men det håller ju inte för någon och vet inte någon unge som har det så heller.
Skrev mer ingående om mina erfarenheter i det inlägg du citerade men valde att ta bort det för det vart lite väl utlämnande. Men tro mig, erfarenhet i ämnet saknas ICKE, så du får bli hur förbannad du vill för mig.
Sorry om jag verkar lite bitter.. Det är bara för att jag är bitter.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |