Suzukist
Guest
Ifjol stod jag helt plötsligt med en gammal GSX400FWS i nävarna efter lite bytesaffärer, tänkte att man kanske kan bygga en café racer av den så jag satte igång att riva.
Orkar inte ta alla steg nu, det finns en projekttråd på classicsuzuki.com med bilder på bygget.
Förra vintern började jag iaf att bygga om den och istället för café racer stuk fick jag nåt infall att använda original bakdel men flytta fram den lite så jag kortade av sadel, bakdel och sidokåpor.
Resultatet blev från det här:

Till det här:

Så har den sett ut under den här säsongen, det är egentligen bara instrumenteringen som inte är klart, köpte hastighetsmätare och varvräknare som var totalt värdelösa så det sitter en cykeldator på nu tills vidare.
Nästa steg:
Tänkte gå tillbaka till ruta ett i vinter och bygga en "riktig" café racer av den, nu är den ju fortfarande 2-sitsig och det kan inte en caferacer vara.
Ni som vet, vad säger besiktningen när man bygger om till caferacer? Måste man bygga tillbaka till 2 sitsig varje gång eller?
Orkar inte ta alla steg nu, det finns en projekttråd på classicsuzuki.com med bilder på bygget.
Förra vintern började jag iaf att bygga om den och istället för café racer stuk fick jag nåt infall att använda original bakdel men flytta fram den lite så jag kortade av sadel, bakdel och sidokåpor.
Resultatet blev från det här:

Till det här:

Så har den sett ut under den här säsongen, det är egentligen bara instrumenteringen som inte är klart, köpte hastighetsmätare och varvräknare som var totalt värdelösa så det sitter en cykeldator på nu tills vidare.
Nästa steg:
Tänkte gå tillbaka till ruta ett i vinter och bygga en "riktig" café racer av den, nu är den ju fortfarande 2-sitsig och det kan inte en caferacer vara.
Ni som vet, vad säger besiktningen när man bygger om till caferacer? Måste man bygga tillbaka till 2 sitsig varje gång eller?
Last edited: