Mitt borttappade musikintresse

Marknaden blir nog aldrig mättad men konkurrensen är stenhård! Alla är barn i början och det gäller förmodligen för såväl Hammerfall som Maiden så omöjligt är det ju inte att lyckas som ett band...

Mättad när det gäller just musiker - när det gäller band finns det nog en plats för de flesta. Och visst är det inte omöjligt men att sälja ut 55 000 koncertbiljetter på 2,5 timme är få förunnat - även sett till hela musikbranchen.

Hoppas du har rätt. Även om jag tror det blir svårt att överträffa Ride the Lightning och Master of Puppets... mycket tack vare att jag tycker James tappat en hel del kraft i rösten. En arg och onykter Hetfield lät bättre än en glad "skönsjungande" dito :hihi

Håller helt med dig. Fast jag är generellt inte så imponerad av Metallica, det var bra när jag var liten, nuförtiden är det endast Ride the Lightning som är bra - de andra är bara långa och utdragna, bra idéer men för repetitiva.

Finns det en demo? Vad heter den och framför allt: Finns den på internet?

Det finns en demo. Den heter "New Album Demo 2008" och den finns på internet, om den finns tillgänglig för allmänheten vet jag dock inte, det gäller att ha kontakter... ;)

EDIT: Ja, so much för kontakter - den finns på TPB.

Tvärtom skulle jag säga, den som kan uppskatta olika sorters musik har sannolikt ett "genuint" intresse jämfört med imagefans, dvs sådana som började lyssna på en speciell stil i unga år för att kompisarna gjorde det och sedan varit vanan trogen. Typ som du, säkert hårdrockare sedan 70-talet då du var i tonåren. Eller? ;)
Du har fel i alla dina antaganden, sorry.

Stora ord från en som antagligen inte ens vet hur "techno" låter. :lol

RHCP kan jag iofs hålla med om givet att vi pratar de senare plattorna. :tummenner
Tyvärr vet jag allt för väl hur det "låter" :(

Last edited:
Det finns en demo. Den heter "New Album Demo 2008" och den finns på internet, om den finns tillgänglig för allmänheten vet jag dock inte, det gäller att ha kontakter... ;)

EDIT: Ja, so much för kontakter - den finns på TPB.

Säker på att den är äkta då? Den på Piratebay är fake. Enligt kommentarerna så är det ett band som heter Eternal Decision. Provade ta från nåt annat ställe, men det var samma.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph