imaster
Bah
Är det någon mer än jag som betalar för nedladdad musik? Har nog skickat in en tusing till iTunes de sista tre månaderna.
60-80 spänn för ett album tycker jag är ganska rimligt. Och att man kan provlyssna och ladda ner musik direkt till telefonen när man ligger på soffan är inte dumt alls...![]()
Fast 60 - 80 kr är ju vad man betalar för ett album i USA - med pressad CD och fyrfärgtryckt omslag så varför betala samma pengar för ett skitformat som MP3?
Jag skulle aldrig någonsin få för mig att betala för nedladdning om det inte var så att det var det enda - och verkligen det enda sättet att få tag på inspelningen. Skivor köps enklast från eBay till vrakpriser eller diverse onlineskivaffärer som The End Records eller Red Stream. Detta gäller alltså hårdrock, nåt annat har jag inte koll på men det finns med 100% sannolikhet på eBay.
Normalpris på en skiva är $13 - alltså ~80 kr. Sist betalade jag $33 för tre stycken. Sprillans nya 2008-releaser.
Det har ju visat sig i vissa undersökningar att nerladdningen har ÖKAT skivförsäljningen, för att folk hittar sånt som dom vill ha till sina samlingar.
Jag gör definitivt så, ju mer jag laddar ner desto mer köper jag.
Last edited: