mitons avgasport ???

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Paris
Hoj
Ninja zx6r
Hallå !
nån som vet om det nickasil på avgasporten på en mito ? :confused:

/Micke
 
Vilken kabel är det som är lös ifrån avgasporten på miton? Alltså den mellan CDI-box och port. Skulle behöva en liten beskrivning på det, eller det kanske bara finns en ledig plats i boxen att sätta den i? Är för övrigt på den första modellen av miton.. en -91, en "lucky explorer" som dom flesta andra av den första i sverige. Men det är nog snarlikt det ni har på era.
 
Fredrick skrev:
Vilken kabel är det som är lös ifrån avgasporten på miton? Alltså den mellan CDI-box och port. Skulle behöva en liten beskrivning på det, eller det kanske bara finns en ledig plats i boxen att sätta den i? Är för övrigt på den första modellen av miton.. en -91, en "lucky explorer" som dom flesta andra av den första i sverige. Men det är nog snarlikt det ni har på era.

Hur vet man om man har en "lucky explorer"? Har också en -91 Grööön är den :rock
 
Edholm skrev:
Hur vet man om man har en "lucky explorer"? Har också en -91 Grööön är den :rock

Lucky Explorer är ju bara vilken färg o vilka märken som e på..
Dvs, vit med stort runt lucky märke på sidan..
 
Re: Re: mitons avgasport ???

Neox Spunk skrev:
Ingen anning..
Men letar du fortfarande efter en mito motor??

nä ,beställed från tyskland efter som att det e kolven och cylindern jag behövde och du sa ju att din kolv var dålig !

men dom hade ingen avgasport hemma så jag var tvungen att slippa till min och nu undar jag om det e nickasill på dom ?

/Micke
 
Neox Spunk du som har en extra motor ! kan inte du titta på avgasporten på den och kolla om den e blänkande ? hmm förstås kanske e massa sot på den ! :(
 
micke85 skrev:
Neox Spunk du som har en extra motor ! kan inte du titta på avgasporten på den och kolla om den e blänkande ? hmm förstås kanske e massa sot på den ! :(

Hmmm..
Vilken del ska vara blänkande.. Kolla bilden här..
 

Bifogat

  • avgas.jpg
    avgas.jpg
    56.8 KB · Visningar: 141
mig veterligen så hade alla Mitosar av första modellen Lucky explorer "lacken" .. Anntar att du har samma modell av Miton som Neox Spunk har, alltså den andra modellen. På dom ser man det direkt. Ganska stor skillnad alltså.. den första kom -89 tror jag.. och såldes fram till -91.. finns bara några få av den i sverige.


Edholm skrev:
Hur vet man om man har en "lucky explorer"? Har också en -91 Grööön är den :rock
 
Neox Spunk

Putsa upp den lite du, alltså själva ventilen och se till så det inte finns några "grader" alltså kanter som har uppstått. Kolla även efter sprickor för säkerhets skull. Porten kan ramla in i cyllinder på Miton så va ganska noga med att se över den.
 
svårt att se på bilden det är den sida som nästan tar i cylindern =)
den som e rund !
 
Re: Neox Spunk

Fredrick skrev:
Putsa upp den lite du, alltså själva ventilen och se till så det inte finns några "grader" alltså kanter som har uppstått. Kolla även efter sprickor för säkerhets skull. Porten kan ramla in i cyllinder på Miton så va ganska noga med att se över den.

det där med att porten ska kunna ramla in i cylindern stämmer inte för mig !
testat att ta bort ventilen och trycka ner men det e ett stop i cylindern som gör att den ine ska kunna komma för långt in ! men på nått skumpt sätt så gjorde den det för mig :confused: eller så blev det en bildning av nått ämne på min som gjorde att cylinder skar men tå tycker jag inte att det borde ha blivit märken på avgas ventilen :confused:
 
Re: Re: Neox Spunk

micke85 skrev:
det där med att porten ska kunna ramla in i cylindern stämmer inte för mig !
testat att ta bort ventilen och trycka ner men det e ett stop i cylindern som gör att den ine ska kunna komma för långt in ! men på nått skumpt sätt så gjorde den det för mig :confused: eller så blev det en bildning av nått ämne på min som gjorde att cylinder skar men tå tycker jag inte att det borde ha blivit märken på avgas ventilen :confused:

Jag kan foto lite mer om så önskas.. Gör det när jag kommer igen ikväll, eftermidda..
 
Förstår inte riktigt vad du pratar om, men är det inte så enkelt att du hade kolven så pass högt upp när du testade det att den inte gick in lägre..? Pratade med en kille som detta hade hänt för iaf. Cykeln skär dock inte för en sån sak. Men det blir ju tvärstopp och en del annat kan hända. Hans kolv vart då mos där porten hade hamnat.. Säkert inte omöjligt att stake och vev kan få sig en törn också. Du ser ju lätt på kolven om den har gått i porten.
 
Fredrick skrev:
Förstår inte riktigt vad du pratar om, men är det inte så enkelt att du hade kolven så pass högt upp när du testade det att den inte gick in lägre..? Pratade med en kille som detta hade hänt för iaf. Cykeln skär dock inte för en sån sak. Men det blir ju tvärstopp och en del annat kan hända. Hans kolv vart då mos där porten hade hamnat.. Säkert inte omöjligt att stake och vev kan få sig en törn också. Du ser ju lätt på kolven om den har gått i porten.

nää hade inte kolven i cylindern när jag testade ! men vem vet kan vara stora fel på cylinder också ! får se hur det ser ut på den nya när jag får den !
kolven fick sig en smäll i allefall ser ut som om avgasporten kom för långt in typ 1mm.
men då kanske jag hade tur då att det inte blev väre eftersom min stake värkar ha klarat sig !
ingen som vet om porten har nickasil på sig ?? :confused:
kan vara bra att veta innan jag sätter i hopp den i gän !
 
Nej,nej.. ingen nickasil där inte. Vad är det för fel på cyllindern du har då? Nån stor repa?
 
Fredrick skrev:
Nej,nej.. ingen nickasil där inte. Vad är det för fel på cyllindern du har då? Nån stor repa?

jo det är en del stora repor och sen har dom som haft den innan svetsat i hop runt cylinder eftersom dom har glömpt och töma på vatten och då hade den sprukit ! :(
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top