Mitonga har rea nu

El Garto skrev:
Ja, öppningsbara hjälmar är nog svårt att få tysta med alla skarvar.

Jag var på mitonga och kollade lite, det känns ju kvalitetsskillnad bara man tar i Nitrohjälmarna.

Min Arai är guld i jämnförelse så jag förstår om Nitro hjälmarna låter mycket för dom känns billiga, OGK var lite bättre men fortfarande inte samma som en Arai eller Shoei hjälm.

El Garto skrev:
Tack för tipset. Ska dit i morgon. Letar efter ny hjälm. Krav: TYST
OGK FF3 är skitbra, goda högfarts egenskaper och ganska tyst.. Britiska Superbike åkare kör med den...

Maffan skrev:
OGK FF3 är skitbra, goda högfarts egenskaper och ganska tyst.. Britiska Superbike åkare kör med den...

Jag säljer en FF3 billigt.....bara lite smashad och den coola fenan knäckt. Annars i bra skick - lite sandpapper och biltemafärg så blir den som ny. 200:- är utgångspriset :tummenupp

Har även 2 st SHOEI Raid smashad/skrapad, säljes till högstbjudande med skrapat spegelvisir på den ena.

Zilversurfer skrev:
Jag säljer en FF3 billigt.....bara lite smashad och den coola fenan knäckt. Annars i bra skick - lite sandpapper och biltemafärg så blir den som ny. 200:- är utgångspriset :tummenupp

Har även 2 st SHOEI Raid smashad/skrapad, säljes till högstbjudande med skrapat spegelvisir på den ena.

Damn Zilver! Hur kör du, eller det är kattfan som leker med hjälmarna? :7peta :D

Maverick_ou812 skrev:
Med tanke på det hjälmslitaget måste man fråga sig om du hade några bra? :hihi Sen börjar jag fundera... Är du verkligen instruktör i snabb grupp?!? :skrämd

Helt riktigt, har aldrig haft några bra dagar. Gammal, långsam, trött, blind har satt sina spår.

Slappa skrev:
Jag var på mitonga och kollade lite, det känns ju kvalitetsskillnad bara man tar i Nitrohjälmarna.

Min Arai är guld i jämnförelse så jag förstår om Nitro hjälmarna låter mycket för dom känns billiga, OGK var lite bättre men fortfarande inte samma som en Arai eller Shoei hjälm.

Nu har jag inte läst alla inlägg på denna tråden.....MEN
jag kör med Nitro hjälm,som jag personligen e nöjd med.Har även en Arai RX 7 att jämföra med,visst kvalitetsskilnad ja.....men hur mycke.priset på Arai 7200:-.....jämfört med Nitro..bra passform,skyddar det den ska,lite extra motorljud(för racing känslan),bra visir (billiga).för dom pengarna,kan man krasha tre ggr.Och i slutändan är funktionsändamålet det samma.
Bara tanke inget illa menat.

Talpai skrev:
jag kör med Nitro hjälm,som jag personligen e nöjd med.Har även en Arai RX 7 att jämföra med,visst kvalitetsskilnad ja.....men hur mycke.priset på Arai 7200:-.....jämfört med Nitro..bra passform,skyddar det den ska,lite extra motorljud(för racing känslan),bra visir (billiga).för dom pengarna,kan man krasha tre ggr.Och i slutändan är funktionsändamålet det samma.

Man får ju helt klart vad man betalar för. Åas känns det nästan som det kvittar om man är rädd om Nitro-hjälmen eller inte - jämfört med 5-8000:- hjälmen. Liite andra hanteringar skulle jag tro...?

Talpai skrev:

Tog absolut inte illa upp, har inte ägt nån Nitro hjälm själv så jag vet inte hur den funkar rent praktiskt.

Men som nån sa man får vad man betalar för även om Araien är i dyraste laget, min (Arai) gick på 5800 ny men de tycker ja den är värd.

Att välja bort en hjälm för att den väsnas är som att välja bort ett par stövlar för att de knarrar när man går! Lösningen, oavsett hjälm, är självklart (som många säger) öronproppar, vilket inte är så dyrt när man slår ut det på resterande kostnader för körningen. Åk till en yrkesbutik (typ IPAB i Eslöv) och köp en stor förpackning med öronproppar, vilket ger ett pris på ett par kronor per par, dvs kostnaden för att köra din gatcykel 1 kilometer... En kostnad man kan ta alltså, även om man byter varje gång man tar av sig hjälmen!

Köpte ny hjälp på Addemoto i Lomma.. en BMW sportintegral. är toknöjd med den. hur tyst som helst och riktigt skön att ha på sig. sen var den inte så farligt dyr heller. (sen påstår vissa att den är ful men det skiter jag i)

oscar skrev:
Att välja bort en hjälm för att den väsnas är som att välja bort ett par stövlar för att de knarrar när man går! Lösningen, oavsett hjälm, är självklart (som många säger) öronproppar, vilket inte är så dyrt när man slår ut det på resterande kostnader för körningen. Åk till en yrkesbutik (typ IPAB i Eslöv) och köp en stor förpackning med öronproppar, vilket ger ett pris på ett par kronor per par, dvs kostnaden för att köra din gatcykel 1 kilometer... En kostnad man kan ta alltså, även om man byter varje gång man tar av sig hjälmen!

Ingen kostnad jag tar......har gott om öronproppar på jobbet! :banana :D
Dessutom hjälper det en hel del med justerbar vindruta - eldriven. Nice! :banana

TouchMan65 skrev:
Ingen kostnad jag tar......har gott om öronproppar på jobbet! :banana :D
Dessutom hjälper det en hel del med justerbar vindruta - eldriven. Nice! :banana

Trodde detta va sporthoj.com :rofl

Mr K skrev:
Sporttouringgay.com

Väntade den kommentaren från ordföranden själv på den sidan.....kommer att slå dig nästa gång vi ses....med handväskan..

Lovar att inte använda min eldrivna vindruta på körningarna....fast onsdagsgazzet är jag dessvärre tvungen att skippa. :mad: :gnissla

Last edited:
Fantastiska

Visst är dom fantastiska med sina svävande priser :rolleyes:

3 olika prisuppgifter på samma produkt,går de efter vädret må tro eller bra/dåliga dagar :va

Skiljer 500-1000 kr i pris vid tillfällena.
Det var/är inga rea tider osv.

Lite frustrerande.

Tycks ha fått lite prislistor nu på hemsidan.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla