misslyckad förare

Jag har numera börjat köpa nytt för det är enklare.

Bäste konsument,

Tack för att du är nöjd med våra produkter! Personalen från vårt fabriksgolv, dom 400 ensamstående mammorna som slevar i sig 27 liter bruna bönor i veckan som ger den speciella råvaran till luften du handlar av oss, tackar dig stolt.

PS: Vi lanserar nu en produktnyhet, luft med nya dofter - då vissa kunder klagat en aning på de gamla lukterna! Välj någon av våra nya dofter, timjan, brysselkål eller vidbränd revbensspjäll! Ring & beställ nu! Ringer du inom 10 minuter får du inte bara en, utan två, ja du hörde rätt - två extra långfärdsgrillor i olika storlek som levereras i mitten på sommaren...

Välkommen åter,
Aktiebolaget Full Gas

If brown beans can't solve it - it aint worth trying...

Luft från egen kompressor är kass!!!

Har man inte Hepafilter på ingående fyller man däcken med pollen och annat skit:gnissla

Last edited:
Däckteam försöker lura på mig nån jävla gas varje år jag byter däck på bilen, vet inte vad det är. Men på hojen är ju lite viktigare så jag tror på originalluft som nämnts tidigare. Alternativt bergsluft, Den är ju lättare än luften här nere = mindre ofjädrad vikt.:fakta

På en tidigare arbetsplats var en förman otrevlig mot mig.
Han lagrade sina däck på fabrikens lager.
Jag fyllde i en rejäl skvätt vatten i varje däck.
Var det fel?

Däckteam försöker lura på mig nån jävla gas varje år jag byter däck på bilen, vet inte vad det är. Men på hojen är ju lite viktigare så jag tror på originalluft som nämnts tidigare. Alternativt bergsluft, Den är ju lättare än luften här nere = mindre ofjädrad vikt.:fakta
Anledningen är att den inte är expanderar så mycket i värme du får samma däckstryck beroende på temp, köp det bästa snålgubbe.

Jag brukar alltid köra med orginalluft då vet man att det funkar. Orginal är bäst. Det beror på att det är den luften som fanns i fabriken som byggde hojen.

Galning luften måste bytas i samband med tankning, färskvara, en burn och den har tappat sitt syfte.

Last edited:
Haha, så jäkla roligt att denna luftfrågan alltid dyker upp förr eller senare på vårkanten. Var är den tråden där det faktiskt fanns folk som gick på det? :D

Jag fyllde på luft på volkswagen i vintras när jag bytte däck där, tror ni det funkar? har de bra luft? eller måste jag köpa nytt luft? de som säljs på ebay är det bra grejer eller bara kinaskit?

är d nån som har provat luften från Biltema?
undrar om det är lika bra kvalite på den :)

nä fy fan, du hör ju själv på namnet BILTEMA, den luften duger knappt att rulla i en gammal volvo 240. biltema suger för det vet alla häftiga grabbar som kör med eftermarknads grejer och glänser utanför korvmojen med luft i däcken från rossis gammal hoj:hihi

edit: polarn hade biltema luft i sina däck, han hann köra 100meter så åkte han på fälgen, det är låsas luft och kommer förstöra hela hojen!

ok!
köpte nämligen billig begagnad luft av en kille som hade klotat med hojen men luften var i bra skick, alltså från E-bay och efter 3 veckor kom äntligen paketet, när jag öppnade lådan så var det helt tomt, han blåste mig tyvärr:(
var noga om ni köper på nätet!!!
Dock har jag planer och fylla framdäcket med Helium har hört att det är lättare och wueellaa sen...*ASG*

Last edited:
Jag använder en cykelpump från 82. Då va luften mycket renare än i dagsläget så då vet jag att jag får kvalitets luft samt armmuskler på köpet.

jag brukar ta ett litet barn och klämma ur luft ur denna in i däcket. däcket reagerar otroligt bra på denna typ av luftfiltrering. Styrningen blir extremt neutral och jag upplever att jag behöver byta luft mer sällan. Kan det ha att göra med ett barns oförstörda lungor? Jag är rökare och när jag använde min egen luft körde jag av vägen på bulten förra sommaren :mad: Tror knappast Biltema har någon luftfiltrerare av denna kaliber :tummenupp

Obs, jag fick tipset från Familjelivs hemsida.

hahaha, klart underhållande läsning i denna tråd:rofl

Själv tar jag och sätter mig i bilen och
drar igång A/Cn och börjar samla luft.
Den är både ren och kall. ;)

Men jag avråder från att stoppa renar i däcken :mattias

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...